PDA

View Full Version : Voor de beginners: Squier, Yamaha Pacific, Stagg???



Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 10:21
Beste gitaar kenners,

Ik wil graag een elektrische gitaar leren bespelen en daarvoor moet ik een gitaar aanschaffen. De eerste keer is dat natuurlijk erg lastig, omdat je wel een goede prijs-kwaliteit verhouding wil hebben. Ik heb dit forum al veel afgespeurd, maar heb nog geen volledig antwoord op deze vraag gevonden. Topics over dit onderwerp lopen namelijk erg uiteen.

Ik wil gewoon een goede beginners gitaar, en zie dat onder andere Squier, Yamaha Pacific 112 en Stagg gitaren worden aangeprezen. Kan er in dit topic verteld worden welke ik van deze drie moet kiezen, of dat er nog veel meer goede beginners gitaren zijn.

Ook zal het prettig zijn als ik een goede versterker getipt krijg. Deze is dan wel voor thuis gebruik (waar hij niet hard aan mag staan) en niet voor optredens!

Alvast bedankt voor de nuttige tips over een goede elektrische gitaar voor beginners en een leuke versterker voor thuisgebruik.

wietse
18 januari 2004, 11:08
worden er stagg gitaren aangeprezen?.... meestal worden die afgekraakt vooral de fender modellen de lp's moeten wel meevallen.
ik vind yamaha het beste van die drie , maar het is maar net wat je wilt en wat je budget is.
versterkers heb je ook veel keuze in maar de roland cube30 is echt waar voor je geld , luid genoeg om later in de oefenruimte te gebruiken als je in een band gaat.
voor gitaren zou ik zeggen zoek 2ehands , merken als aria, samick en hohner maken best goede gitaren en worden veel 2ehands aangeboden
voor een heel leuk prijsje.
en zo zijn er veel meer merken staar je niet blind op de grote bekende merken , richwood is ook wel redelijk budget merk van hohner.
als je iets interesants ziet kan je hier altijd weer vragen of het wat is.

Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 11:39
Beste Wietse, kan inplaats van de roland cube30 ook de roland cube15. Die levert misschien ook genoeg geluid en kwaliteit om alleen thuis mee te oefenen. (andere forum gebruikers mogen ook reageren!!!)

Trouwens, naast squier en yamaha wordt ook ibanez wel geprezen, wat vinden jullie? En als de yamaha pacific het beste is, welk model moet ik dan als beginner nemen?

wietse
18 januari 2004, 11:53
natuurlijk kan dat wel die is alleen lang zo goed niet , is echt een wereld van verschil.
als je er na een jaartje op uit bent gekeken omdat je beter wilt , dan kan je beter gelijk iets beters kopen waar je wat jaartjes mee toe kan.
de cube30 heeft veel meer mogelijkheden diverse versterker geluiden ingebouwd e.d.

abbys
18 januari 2004, 11:53
pacifica 112

behringer vintager GM110 (30watt) ook heel goed en goedkoper als roland

green_day
18 januari 2004, 12:06
Billie Joe gebruikt zelf altijd fatstrats, uiteraard betekend dit niet dat je er ook een moet hebben hoor!
http://www.squierguitars.com/gear/gear.php?partno=0321700
Maar je kunt er altijd even naar kijken (wel de standard serie!). Je kunt, als je het geld hebt ook een mexican fender kopen, iets mindere kwaliteit dan usa fenders, maar veeel goedkoper. Yamaha pacifca's zijn denk ik beste prijs/kwaliteits gitaren.
Ik heb geen ervaring met de instap modellen van ibanez, maar over het algemeen worden ze niet geprezen geloof ik.

Billie Joe Armstrong
18 januari 2004, 14:07
Green_day:

Wat is het verschil tussen:
Affinity, Fat, Affinity Fat of Standard model?

Vexx
18 januari 2004, 16:22
Green_day:

Wat is het verschil tussen:
Affinity, Fat, Affinity Fat of Standard model?

Affinity en Standard zijn de uitrustingsniveaus. De Affinity is goedkoper dan de Standard, en niet zonder reden... De Standard is vele malen beter.

De aanduiding Fat staat voor een humbucker (dubbelspoelelement, geschikt voor de betere scheur) in de brugpositie. Er is ook nog een Double Fat, die heeft ook een humbucker in de nekpositie.

Kijk ook even in dit topic, het gaat over praktisch dezelfde kwestie: http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=22465

kokeleko
18 januari 2004, 17:18
Gewoon een kwalitatief goede occasion kopen, is wel zo makkelijk.

Javaca
18 januari 2004, 22:18
Die Ibanez beginnersset vind ik wel leuk.
Het slechtst zijn stagg en die wehkamppostorderbedrijfkutstukmdf-Amuse strat.

Ik heb een nieuwe gitaar gekocht en een tweedehands versterker.

crypticon
18 januari 2004, 22:39
k heb zelf een ibanez grx 40, kost nu ook geen hol iets van 180 euro en ik vind em na bijna 3 jaar spelen steeds prettiger spelen en waardeer het dingetje steeds meer

een andere hele hele goeie beginner zijn de goedkope dean modellen
ze staan dr al voor 150 euro, hele fijne bespeelbare gitaren met n mooie sound en heel gunstig geprijsd

slayurrr
18 januari 2004, 23:12
Wat jij nodig heb is een Ibanez RG270 :) :-D

kokeleko
19 januari 2004, 08:27
Jongens pas op met spammen op Bassie 79 worden ze er helemaal wild van. :D

robpeters87
20 januari 2004, 21:15
Ga niet voor een stagg... k heb zelf een les paul en die zuigt, ontstemt snel, klinkt als een kartonnen doos met snaren en ga zo maar door... k zou gaan voor yamaha... van die drie dan, cort heeft ook nog wel eens goede gitaren (dean ook soms) verder gewoon iemand meenemen die er een btje verstand van heeft..... Een versterker... de roland cube is een leuk ding, enneh 30 watt da's nie veel hoor... k zou ook kijken naar de peavey rage 30 watt.. leuk ding voor het geld... Maar je mag natuurlijk ook mijn oefenversterkertje (zit een KEf speaker in 30 watt, lekkere scheur) overkopen voor een leuke prijs... :-D

robpeters87
20 januari 2004, 21:16
Ga niet voor een stagg... k heb zelf een les paul en die zuigt, ontstemt snel, klinkt als een kartonnen doos met snaren en ga zo maar door... k zou gaan voor yamaha... van die drie dan, cort heeft ook nog wel eens goede goedkope beginnersgitaren (dean ook soms) verder gewoon iemand meenemen die er een btje verstand van heeft..... Een versterker... de roland cube is een leuk ding, enneh 30 watt da's nie veel hoor... k zou ook kijken naar de peavey rage 30 watt.. leuk ding voor het geld... Maar je mag natuurlijk ook mijn oefenversterkertje (zit een KEf speaker in 30 watt, lekkere scheur) overkopen voor een leuke prijs... :-D