PDA

View Full Version : Fernandes tele



iam
17 januari 2004, 23:01
wat is een fernandes tele zo ongeveer waard?
ik zou er mss een kunnen ruilen voor mn Lag (is nog niet zeker)
ik zie zelf een ruil wel zitten maar weet niet wat ervan te verwachten...
is trouwens wel een faire ruil denk ik...


tis een revival en is nogal 'relic' aan de body (nix ergs eigenlijk, de hals ziet er nog héél mooi uit)

http://users.pandora.be/iam/Fernandes/fernandes1.jpg
http://users.pandora.be/iam/Fernandes/fernandes2.jpg

Mitch
18 januari 2004, 00:54
Ik kan me herinneren dat ze bij Peter Verspuy in Rotterdam voor Fender USA prijzen weggingen ongeveer.......rond de 950E of zo ?
Fernandes heeft verschillende lijnen, sommige meer budget, maar deze zaten dacht ik aardig in elkaar.
Hebben ze in La Belgique geen Google trouwens ? :D

Negative K3 fan
18 januari 2004, 13:26
die fernandes dingen zijn ebst goed, ik weet alleen dee prijsklasse niet. De electronica binnen in is ook een beetje goedkoop. Maar het zijn erg goede gitaren.

iam
18 januari 2004, 13:27
Ik kan me herinneren dat ze bij Peter Verspuy in Rotterdam voor Fender USA prijzen weggingen ongeveer.......rond de 950E of zo ?
Fernandes heeft verschillende lijnen, sommige meer budget, maar deze zaten dacht ik aardig in elkaar.
Hebben ze in La Belgique geen Google trouwens ? :D

ja we hebben wel google... maar ik dacht laat ik het hier maar eens vragen :)

Ik kan trouwens ook mss ruilen tegen een Fernandes 2tone sunburst body met flamed maple nek van Zwier en G&L pu's...

Wat zouden jullie doen?

Negative K3 fan
18 januari 2004, 13:36
Ik kan me herinneren dat ze bij Peter Verspuy in Rotterdam voor Fender USA prijzen weggingen ongeveer.......rond de 950E of zo ?
Fernandes heeft verschillende lijnen, sommige meer budget, maar deze zaten dacht ik aardig in elkaar.
Hebben ze in La Belgique geen Google trouwens ? :D

ja we hebben wel google... maar ik dacht laat ik het hier maar eens vragen :)

Ik kan trouwens ook mss ruilen tegen een Fernandes 2tone sunburst body met flamed maple nek van Zwier en G&L pu's...

Wat zouden jullie doen?

Ik denk eht wel, hangt ook af wat voor G&L pickups erin zitten, misschien zitten er wel van die dikke ASAT dingen in, ik weet niet hoe die klinken.

iam
18 januari 2004, 13:39
edit (dubbele post)

iam
18 januari 2004, 13:39
ik denk dat het standard size tele elementen zijn...
maar dit heb ik nog eens gevraagd in een mail aan hem...
foto's komen er ook aan van de tweede tele

het is dus een keuze tussen een volledig originele fernandes (die van de foto)
en een frankenstein fernandes met flames Zwier hals en g&l elementen

Negative K3 fan
18 januari 2004, 13:40
volgens mij is de keuze dan snel gemaakt, of niet?

iam
18 januari 2004, 13:42
nee niet echt :???:

ik twijfel echt wel

Negative K3 fan
18 januari 2004, 13:57
die met zwier hals bnatuurlijk.

bespeel ze anders eerst eens.

iam
18 januari 2004, 14:17
die met zwier hals bnatuurlijk.

bespeel ze anders eerst eens.

zal ik proberen... maar zoiets is niet altijd mogelijk hé... aangezien het van tweer verschillende personen komt

(ik dacht ook aan die met zwier hals, maar tis een sunburst :()

michielv
18 januari 2004, 16:01
iK heb zelf ee nFernandes Revival 57 reissue en dat is een geweldige gitaar! Veel beter dan een hoop Fenders, alleen de elementen zijn prut (te weinig output voor mijn smaak, voor de rest goed en ze benaderen het geluid van wat nu als vintage reissue elementen verkocht wordt erg goed).

In ieder geval is dit nog een gitaar waar alles exact het Fender maatje heeft dus mocht je iets willen vervangen dan passen de normale merken (SD, Dimarzio, Fender etc.) gewoon.

De potmeter/schakelaar ed. is allemaal van prima kwaliteit, nog nooit problemen mee gehad. Nieuw waren deze gitaren indertijd iets van 1300 piek (als ik me goed herinner, is lang geleden :D )

Een 400 euro is denk ik een hele mooie prijs. Je hebt een betere gitaar dan een Mexi /Jap/Koreaan Fender waar in ieder geval een hoop toon in zit.

iam
18 januari 2004, 18:08
Een 400 euro is denk ik een hele mooie prijs. Je hebt een betere gitaar dan een Mexi /Jap/Koreaan Fender waar in ieder geval een hoop toon in zit.

damn ik dacht toch dat ze een beetje meer waar waren...
deze staat te koop voor 550...
niet echt een koopje dus :(
maar ik zou toch ruilen dus maakt eigenlijk niet zo veel uit... (ben wel bang als ik opleg ga vragen dat die gast zeker afknapt :-?)

iam
18 januari 2004, 18:43
die andere fernandes body is trouwens niet van een revival...

ik moet zeggen dat ik een lichte voorkeur voor deze heb...
zelfs al heeft die andere g&l pu's...

michielv
19 januari 2004, 09:49
De Revival is wel een betere serie dan de latere Fernandes gitaren. Zo is mijn strat gewoon massief met apart uitgefreesde elementen, terwijl de latere Fernandes modellen een "swimming pool" onder de slagplaat hebben.

Het ligt eraan wat voor geluid je zoekt: de Fernandes elementen zijn niet slecht, alleen gaf ik de voorkeur aan wat "hottere" pu's (meer richting Blackmore zeg maar).

Let wel, winkelprijzen zijn altijd hoger dan de 2e hands markt. Zo her en der zie je nog wel eens een Fernandes opduiken op gitaarmarkt enzo en die zijn dan zo rond de 400 - 450 euro.

imlikeajungle
19 januari 2004, 11:27
Ik weet nix van Fernandes, maar een kennis heeft pas zijn Fernandes tele verkocht en heeft een G&L Asat Special in de plaats en ik moet zeggen dat die G&L echt wel enorm rockt... Hope it helps!

electradise
24 januari 2004, 01:55
:seriousf: :-D :seriousf:

iam,

Ik denk dat er niemand op deze planeet je meer over deze Fernandez kan vertellen als ik. Ik weet voor 1000% zeker dat het de mijne is geweest +/- 4 jaar lang. Ik heb ze +/- 8 maanden geleden verkocht met mijn stomme kop :cry:
Ze is dus absoluut niet gerelicd. De 'slijtage' is puur van er veel op te spelen. De knoppen zijn niet orgineel. Als je goed kijkt zie je dat ze een bronze achige kleur hebben. De schakelaar was zo goed als versleten toen ik hem verkocht. Er zit een nieuwe input + plaatje op. de pick ups zijn orgineel & klinken als de beesten. Het geluid van het brug element heb ik tot nu toe in nog geen enkele andere tele gehoord en ik heb er toch al een 5 tal gehad (usa's, jappen,...) Het brug element klinkt nogal jazzy maar met weinig definitie. Absoluut geen slecht geluid maar ik mistte er een beetje de rauwheid v/e tele in. De neck heeft een typische V vorm. Het zou kunnen dat de vorige eigenaar ooit de lak ervanaf heeft geschuurd want als je onder slagplaat kijkt zie je duidelijk het verschil. Er zitten Klustron style mechanieken op. De slagplaat zou ook niet orgineel kunnen zijn. ik heb er een rode tortoise & ook een zwarte opgehad maar 'k weet niet meer of ik toen een nieuwe witte heb gekocht of gewoon de oude terug euh... gevonden. voor de rest zou je de gitaar nog het beste kunnen ergelijken met de jaren '80 52 tele Squier JV series die ook ZEER goed zijn btw. Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel :soul:

electradise
24 januari 2004, 01:59
Oh ja, Ik heb er ook nog van die vintage tele style graphtech grafieten zadeltjes opgezet omdat ik anders te veel snaren over knalde.
Laatst heb ik de orginele thuis nog ergens tegengekomen, dus als je ze wilt hebben roep je maar.

iam
24 januari 2004, 09:57
danku voor het verhaaltje :)

voor hoeveel heb je hem verkocht? (je mag me dit ook emailen liefst ;))
er zitten nieuwe pu's op zegt jurgen (lindy fralins)
ook een nieuwe 3wayswitch van Fender...

ik denk erover hem gewoon te kopen, hoeveel denk jij dat een goede prijs is?
(hopelijk heb jij geen zin gekregen hem terug te kopen want, ik wil hem echt :) )

electradise
24 januari 2004, 13:25
Nee, ik zit momenteel redelijk diep in de schulden dus ik ga zeker geen gitaar meer bijkopen. Ik zou toch allessinds maken dat je de orginele elementen er ook bijkrijgt. Hoeveel vraagt ie ervoor ? In principe zou een eerlijke prijs zijn, de kostprijs v/d gitaar, nwe p/ups & 3 standen switch.
Maar ik kan me er niet meer over uitspreken natuurlijk omdat de gitaar niet meer van mij is dus m.a.w. het zijn mijn zaken niet meer.
& Jurgen is idd de persoon die ze gekocht heeft :)

iam
24 januari 2004, 15:57
jep... de oude elementen en zelfs de switch krijg ik erbij...

En de prijs is zeker redelijk...

ik ben wel nog ant twijfelen...
Ik had mijn twin aan iemand beloofd voor 800€, maar jurgen is geinteresseerd en wil ruilen met de tele + 400€ opleggen (=900€ in totaal dus)

ik heb een voorkeur voor die ruil... maar een woord is een woord, niet?

electradise
24 januari 2004, 18:11
Een woord is een woord.
Maar 100€ is ook 100€ natuurlijk :)
Jij bent de verkoper van de Twin & je beslist nog altijd zelf wat je ermee doet hé.

Good luck

michielv
24 januari 2004, 22:01
Ik denk eerlijk gezegd dat die persoon waar jij al een afspraak mee hebt over die twin het niet echt leuk zou vinden wanneer je de versterker aan een ander verkoopt. Stel je voor dat je een deal hebt met een winkel en vlak voor je afrekent geeft de verkoper de spullen die je wilt hebben aan een ander mee omdat hij meer betalen wil... Krijg je vast een thread met een hoop gescheld en negatieve smiley's..
:roll:

The Mule
25 januari 2004, 11:53
Ik zou gewoon eerlijk zeggen dat er iets tussengekomen is, en dat je er 100 euro meer voor kan krijgen door een inruilactie voor een Tele die je erg graag wilt hebben. Natuurlijk zal de koper het vervelend vinden, maar jij bent de verkoper en de eigenaar van de Twin. Zolang je het eerlijk speelt en het op tijd meldt doe je niks verkeerd. Een Twin komt die ander heus nog wel eens tegen...

Pietza
18 januari 2007, 20:36
Weten jullie iets over fernandes na '84 die versies met een andere hals. Ik heb er een gezien van 400E zonder originele pu's. is dat een goede Deal?