PDA

View Full Version : Electro harmonix sound clips.. moet dat goed klinken??



Voidhead
17 januari 2004, 18:53
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F04%5FDistortion%2F09%5FHot%5FTubes% 2F04%5FElliott%5FRandall

check die 1e soundclip. Van de Hot Tubes distortion.
Ligt dat nou aan mij of klinkt dat gewoon nergens naar??
Als ik dat zo hoor en ik hoor bv. een Boss DS-2 distortion dan klinkt de boss echt vele malen beter. Die EH klinkt in die clip dus echt als een ruft ofzo.

Ben wel een beetje aan het rondkijken voor een goed DS pedaal maar zoiets klinkt dus echt niet of is dat nou bull??

aad
17 januari 2004, 19:29
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F04%5FDistortion%2F09%5FHot%5FTubes% 2F04%5FElliott%5FRandall

check die 1e soundclip. Van de Hot Tubes distortion.
Ligt dat nou aan mij of klinkt dat gewoon nergens naar??
Als ik dat zo hoor en ik hoor bv. een Boss DS-2 distortion dan klinkt de boss echt vele malen beter. Die EH klinkt in die clip dus echt als een ruft ofzo.

Ben wel een beetje aan het rondkijken voor een goed DS pedaal maar zoiets klinkt dus echt niet of is dat nou bull??

Ben het helemaal met je eens. Wat een KUTgeluid (ALLE clips). Ik probeer al jaren van dat soort shit af te komen. Veel is misschien te wijten aan de "kaalheid" van het geheel. Met een flinke pompende begeleiding zou het misschien niet zo opvallen. Absolute bagger!!! Bestaat er een brakende smilie?

Amp
17 januari 2004, 19:57
Ik snap sowieso het hele soundclip idee bij effectpedalen niet.. Het geluid hangt van zoveel factoren af.. De gitaar, de versterker, de microfoon en de plaatsing daarvan, de mic-voorversterker, de AD-converter. Okee, niet alles hiervan heeft even veel invloed op het geluid, maar het al deze factoren maken m.i. het hele clip-fenomeen overbodig. Als je wilt weten hoe een pedaal klinkt, zul je toch naar een winkel moeten, en dan met je eigen gitaar en versterker (of hetzelfde type uit de winkel) het pedaal uitproberen. Anders kun je er simpelweg geen goede mening over vormen.

Fuhgawz
18 januari 2004, 00:56
Normaal hou ik wel van een beetje herrie, maar dit klinkt echt als poep.

Voidhead
18 januari 2004, 11:41
Ik snap sowieso het hele soundclip idee bij effectpedalen niet.. Het geluid hangt van zoveel factoren af.. De gitaar, de versterker, de microfoon en de plaatsing daarvan, de mic-voorversterker, de AD-converter. Okee, niet alles hiervan heeft even veel invloed op het geluid, maar het al deze factoren maken m.i. het hele clip-fenomeen overbodig. Als je wilt weten hoe een pedaal klinkt, zul je toch naar een winkel moeten, en dan met je eigen gitaar en versterker (of hetzelfde type uit de winkel) het pedaal uitproberen. Anders kun je er simpelweg geen goede mening over vormen.

ja oke, maar ik bedoel dit is niet echt een goede zet van Electro Harmonix he?
Als je je pedalen een beetje wil promoten zet je toch een beetje fatsoenlijke clips op je site, of zouden ze zelf niet doorhebben dat het ZO kut klinkt?!
Ik neem aan dat dat ding in het echt niet zo gruwelijk klinkt toch.

Punt
19 januari 2004, 00:08
Inderdaad vreselijk :(

Ik vind clips wel handig, het geeft je toch een idee van de mogelijke sound.
Je moet het uiteraard daarna nog zelf uittesten.

rainman
20 januari 2004, 19:57
Uhm...tja die clips zijn redelijk aars.

Ik heb zelf een amerikaanse Big Muff en die klinkt super vet, zelfs door die niet al te luxe versterker die ik heb. :P

Ga gewoon ff langs de eerste de beste winkel en test er een...

En bij emi in eindhoven kosten ze over het algemeen het minste :wink:

jaywalker
27 januari 2004, 14:30
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F04%5FDistortion%2F09%5FHot%5FTubes% 2F04%5FElliott%5FRandall

check die 1e soundclip. Van de Hot Tubes distortion.
Ligt dat nou aan mij of klinkt dat gewoon nergens naar??
Als ik dat zo hoor en ik hoor bv. een Boss DS-2 distortion dan klinkt de boss echt vele malen beter. Die EH klinkt in die clip dus echt als een ruft ofzo.

Ben wel een beetje aan het rondkijken voor een goed DS pedaal maar zoiets klinkt dus echt niet of is dat nou bull??


Wat verwacht je nou eigenlijk van hot tubes....Dat vind ik dus gewoon ook de slecht ehx.
Die Tube zipper daaren tegen ......heerlijk 8-)

marquis
31 januari 2004, 12:27
Ik vind het persoonlijk juist een erg goeie zet om geluiden te laten horen om de veelzijdigheid van de pedaaltjes aan te tonen. Inderdaad, die soundclips die jij aangaf zijn niet echt heel inspirerend maar ik zou zeggen luister eens naar die van de Tubezipper
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F19%5FFilters%2F24%5FTube%5FZipper

Voor mij was die site een goede mogelijkheid om de verschillende geluiden te kunnen beluisteren en dan een heel eind te reizen om hem te kopen. Zelfs nu hoor ik op die site geluiden die ik met het apparaat probeer na te maken.

Wat mij betreft moeten alle pedalenmakers op hun site eens wat soundclips gaan zetten! En neem dan wel een goede gitarist en leuke partijen om te spelen

RRRobin
31 januari 2004, 17:07
argh :| dit is idd ugly :P

vin samples opzich wel handig, bijv op de Boss site, krijg je iig een idee van hoe t klinkt, maar ben t er wel mee eens dat als je echt serieus van plan bent 1 te gaan kope je het toch echt eerst in de winkel moet teste

jaywalker
1 februari 2004, 11:50
Ik vind het persoonlijk juist een erg goeie zet om geluiden te laten horen om de veelzijdigheid van de pedaaltjes aan te tonen. Inderdaad, die soundclips die jij aangaf zijn niet echt heel inspirerend maar ik zou zeggen luister eens naar die van de Tubezipper
http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F19%5FFilters%2F24%5FTube%5FZipper

Voor mij was die site een goede mogelijkheid om de verschillende geluiden te kunnen beluisteren en dan een heel eind te reizen om hem te kopen. Zelfs nu hoor ik op die site geluiden die ik met het apparaat probeer na te maken.

Wat mij betreft moeten alle pedalenmakers op hun site eens wat soundclips gaan zetten! En neem dan wel een goede gitarist en leuke partijen om te spelen

En dan die van frusciante natuurlijk