PDA

View Full Version : Rocktron Hush/G-major-vragen



Iced Dragon
17 januari 2004, 17:28
heeft iemand hier ervaring mee?
is dit een goeie 'noisgate' of zijn er andere, betere?
wat is de prijs ongeveer?
Helpt het ook feedback te voorkomen? Als ik met distortion speel en er moet een 'stilte' komen dan krijg ik overal waar ik sta feedback (duncan custom pup+Engl 530+g-major) .Door beetje aa, de input/output van de g-major te prutsen kun je wel iets regelen maar dan ben je ook wat volume/klank/snedighheid (als dit woord bestaat tenminste... :roll: ) kwijt.
Tips?

Ook, hoe is de EQ vd G-major. Nog niet precies gevonden hoe het moet maar kan je hiermee je klank opwaarderen of koop je ev. beter een aparte EQ?

Alvast bedankt,
Bjorn

kokeleko
17 januari 2004, 20:09
Zo weinig mogelijk ruisonderdrukkers gebruiken, liefst geen, en zeker geen EQ , als het zonder die dingen niet klinkt , klinkt het nooit.

Over de hush, gewoon minder gain gebruiken en met je volume pot op je gitaar werken.

Zo puur mogelijk houden, blijft je snedigheid :D ook intact.

maarten
17 januari 2004, 23:47
haha lol snedigheid

de eq van de g major is goed.. niet top of the bill, maar toch, je kunt er best wat meej..
de noisegate is ook goed.. maar ik gebruik liever die wat al op mn amp zit.. puur gemakshalve.

tips.. voor je feedback? dunno.. misscihen is je pup gaar.. of uhm, heb je iets verkeerd ingesteld met de g-major.. probeer es wat met de input output van de gmajor te spelen.. dit is puur t volume aanpassen en verneukt je signaal niet (nog meer). dr zijn ook verschillende output ranges op je gmajor.. check the manual..

morris
19 januari 2004, 01:26
een hush helpt niet bij feedback.
Je probleem zit hem in OF teveel gain OF een slechte pup.
Je kunt proberen om je SD te laten waxen of je signal chain na te gaan, gebruik je EQ? Afblijven!! Rustig aan met de gain, less is more weet je?
Normaal gesproken moet een 530.Major combi geen probs opleveren.

maestro_nl
20 januari 2004, 18:52
Ik heb jaren de Rocktron Hush IIcx gebruikt en later de Guitar Silencer.
Sinds ik de G-major heb geen Hush meer.
De G-major's noise gate is erg goed, net geen Hush, maar goed genoeg en is programmeerbaar.
Maar alleen nodig bij high gain.