PDA

View Full Version : Kan er een pedaal op een Stagg-versterker?



a-muse-d
17 januari 2004, 11:19
Hallo,

Ik heb een Stagg CA-10 versterker maar nu heb ik ook een overdrive/distortion pedaal van Boss gezien. Lijkt me een leuk pedaaltje maar mijn vraag is. Kan deze ook op mijn versterkertje van 10 watt. Er zit wel een overdrive functie op met gain en tone.

En als dat zou kunnen hoe gaat dat dan in zijn werk? Gewoon snoer van gitaar naar pedaal en een tweede snoer van pedaal naar versterker?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

-robbert-
17 januari 2004, 11:29
Nou kijk vriend,

Je stelt je versterker gewoon in op clean kanaal en dan krijg je de volgende situatie:

Gitaar---->boss pedaaltje (input!! :D)
output-------> versterker.

Dit kan op elke versterker, omdat dit simpelweg niks met de versterker te maken heeft! Je verandert je signaal voor de versterker, meer niet

Mitch
17 januari 2004, 12:26
Ik zie nu dat je deze bij Algemeen en Elektrische gitaren hebt gepost.
Vragen als deze kunnen beter bij Effectpedalen.
Je hoeft ze ook maar in één groep te vragen.

Voidhead
17 januari 2004, 12:28
tuurlijk kan dat, maar of het ook zal klinken is een ander verhaal :D

Fuhgawz
17 januari 2004, 13:07
Pedalen kunnen op ELKE versterker, ook op jouw 10 watter. Je moet dan gewoon een kabel van je gitaar naar de input van het pedaal doen en een extra kabel kopen om van de output van je pedaal naar de input van de versterker te gaan.
Als je speelt moet je er inderdaad voor zorgen dat je versterker op clean staat, omdat dit pedaal de overdrive van je versterker vervangt. Meestal is de overdrive op kleine transistorverterkertjes niet zo goed en het BOSS pedaal zal veel beter klinken. Het desbetreffende pedaal heeft vier draaiknoppen waarmee je geluid kunt aanpassen tot een geluid dat jij mooi vindt. Misschien dat je het in de winkel eens kunt uitproberen op een vergelijkbare versterker.
Ik kan je wel aanraden om het pedaal tweedehands te kopen. Dit is een stuk goedkoper en als het je dan toch niet bevalt kun je het weer voor dezelfde prijs, of in ieder geval niet veel lager, verkopen.