PDA

View Full Version : Kan er een pedaal op een Stagg-versterker?



a-muse-d
17 januari 2004, 11:19
Hallo,

Ik heb een Stagg CA-10 versterker maar nu heb ik ook een overdrive/distortion pedaal van Boss gezien. Lijkt me een leuk pedaaltje maar mijn vraag is. Kan deze ook op mijn versterkertje van 10 watt. Er zit wel een overdrive functie op met gain en tone.

En als dat zou kunnen hoe gaat dat dan in zijn werk? Gewoon snoer van gitaar naar pedaal en een tweede snoer van pedaal naar versterker?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mitch
17 januari 2004, 12:24
Ja hoor. Gewoon gitaar--snoer---input effectbakje---output effectbakje-snoer---versterker.
Verwacht er geen wonderen van, met een kleine versterker komt zo'n ding nooit volledig tot zijn recht, maar het zal vast leuker klinken dan de overdrive van de versterker zelf.
Veel plezier met je eerste pedaal !
8-)

a-muse-d
17 januari 2004, 12:39
Hartelijk bedankt. Maar wat voor soort versterker van hoeveel watt is het meest geschikt voor zulke speeltjes als pedalen?

Wilson
17 januari 2004, 13:30
alle versterkers zijn geschikt voor pedaaltjes en alle pedaaltjes geschikt voor versterkers, zit gewoon geen verschil tussen.

buuck
19 januari 2004, 09:15
Hartelijk bedankt. Maar wat voor soort versterker van hoeveel watt is het meest geschikt voor zulke speeltjes als pedalen?


buizenbak van rond de 100 watt? :D