PDA

View Full Version : wat is een noisgate?



My Dying Bride
17 januari 2004, 09:33
Ik heb het als ' geheime functie ' op mijn line 6 maar ik zou niet weten wat het is ( En op welke knopjes ik moet draaien :D )

Kjiratsiekoedel
17 januari 2004, 10:01
welke line6 heb je??

ik heb de flex1, daar zit ook een noisegate op. Een (goede) noisegate laat volgens mij hele zachte tonen niet door => de ruis wordt eruit gefilterd.

Ik heb hem eens getest, maakte een hoop extra herrie.

Waarschijnlijk zijn de opvolgers wel beter
===

hoe die aanmoet => kijk op line6.com of zoek ff google

My Dying Bride
17 januari 2004, 14:02
spider II 210

Anders Destium
17 januari 2004, 14:55
Een noisegate zorgt ervoor dat als je high-gain speelt er niet al te veel ruis en andere troep doorkomt, al gaat het vaak wel ten koste van wat felheid...

maarten
17 januari 2004, 15:31
een noisegate kapt toch het signaal af als het beneden een bepaald volume komt? dus als je even niet speelt.. dat ie dan automatisch dichtslaat.. dus tijdens het spelen zou het geen invloed op je geluid moeten hebben als ie uitstaat..

of heb ik t mis?

lcvanderhelm
17 januari 2004, 15:54
Ja Maarten je hebt het mis.Als je bijvoorbeeld een staccato slagpartij speelt,zal de noisegate iedere keer open en dicht worden gestuurd.Het apparaat heeft echter een beetje tijd nodig om opengestuurd te worden,wat dus inderdaad ten koste gaat van de felheid

cas121
17 januari 2004, 18:25
volgens mij is wat maarten bedoelt meer een noise supressor, bijv de boss ns-2, die kapt het signaal inderdaad pas af op het moment dat je niet speelt en daar merk je niks van als je speelt, is meer nuttig voor hele strakke breaks etc...

maarten
17 januari 2004, 19:21
volgens mij is wat maarten bedoelt meer een noise supressor, bijv de boss ns-2, die kapt het signaal inderdaad pas af op het moment dat je niet speelt en daar merk je niks van als je speelt, is meer nuttig voor hele strakke breaks etc...
tsja noem me gek of niet, maar op mn powerball staat "ingebouwde noise gate" en die werkt precies zoals ik em beschreef boven

en mn gmajor heeft ook een noisegate en die werkt ook precies zo

:-?

Bluppie
18 januari 2004, 14:34
maarten heeft het wel goed met de noise gate, en de felheid kan je bij een beetje noisegate instellen, dus na hoeveel miliseconden die het geluid afkapt als tie onder het ingestelde volume komt, en hoe direct die um weer open gooit als het volume boven de ingestelde grens komt.

Phyrexian
19 januari 2004, 09:35
Kerels,
gebruik de zoekfunctie eens, in het verleden zijn er al ontzettend verhelderende discuties geweest over noisegates en noisesuppressors.

Kortweg:
een noisegate filtert, volgens de ingestelde treshold, een deel van je noise uit je signaal, wanneer je NIET speelt.

maarten
19 januari 2004, 11:08
Kerels,
een deel van je noise uit je signaal,


hij mute het volledige signaal.. bij mij dan :D

Phyrexian
19 januari 2004, 11:37
hij mute het volledige signaal.. bij mij dan :D

Hehe, ik heb die NS-2 van Boss en die kan ik ook instellen als mute :)

maarten
19 januari 2004, 12:20
altijd baas boven baas he ;)