PDA

View Full Version : Linkse gitaar



Tim Huybreckx
16 januari 2004, 23:40
Ik wilde gewoon effe weten of een linkse gitaar in de winkel meer kost dan een gewone.
Bv een yamaha APX5A (hiervan is een linkshandig model)
Kost die meer als linkshadige of niet???

Many tx

bert k
17 januari 2004, 00:21
Ja, dat scheelt wel. Bij Peter verspuij is een APX 5a 469 euro, en de linkse uitvoering is 609.
Kijk maar op www.peterverspui.nl >gitaarshop>country&western>linkshandig

The Mule
17 januari 2004, 08:28
Vaak wel duurder, want kleinere oplages, soms alleen speciaal te bestellen, minder vraag dus meer risico dat ie blijft staan, blabla.

Ik ben blij dat ik geen 'southpaw' ben, lijkt me erg lastig bij het shoppen naar een nieuwe gitaar...

Succes!

Tim Huybreckx
17 januari 2004, 11:50
Ok bedankt.

Zal dan maar een paar winkels aflopen in de hoop dat er ergens nog eentje ligt. En misschien kan ik er wel een bestellen.

Cu

Sjaak_H
17 januari 2004, 12:44
Hoi Tim,
Als je net begint met spelen en je bent linkshandig is het toch te overwegen gewoon een rechtshandige gitaar te kopen. Heb ik ook gedaan en ik beschouw het niet als nadeel (zou niet weten hoe het voelt om een linkshandige gitaar te bespelen).
Voordeel van rechtshandig gitaar leren spelen is dat je op elke gitaar op elke plek een stukkie weg kunt spelen...
Groetjes,

Sjaak

Tim Huybreckx
17 januari 2004, 13:03
Hey Sjaak_H, het zit zo.
Ik speel nu ongeveer een jaar en kan van mijn nonkel een fender versterker krijgen die hij toch niet meer gebruikt. Ik heb nu al een rechtshandige akoustische gitaar die ik gewoon heb omgedraaid, maar bij een semi-electrische kan je dat niet doen :-(
Ik heb nu ongeveer 500 euro en vroeg me gewoon af of een linkse nu echt meer kost dan een rechtse. Ik denk ook dat je ze meestal moet bestellen. Daarom ff dit topic om wat meer info te verkijgen voor ik naar de speciaalzaak stap.

Cu

bert k
17 januari 2004, 16:46
Even iets rechtzetten: je kan een rechtshandige akoestische gitaar niet zomaar omdraaien en de snaren andersom zetten. In de gitaar zitten achter het bovenblad houten balkjes gelijmd, de zangbalkjes, die de toon van je gitaar bepalen. Nou zitten die aan de baskant heel anders dan aan de treble-kant. Met omgedraaide snaren gaat de klank van je gitaar flink achteruit.

Tim Huybreckx
17 januari 2004, 17:08
Valt wel mee hoor. Het zal misschien niet echt perfect zijn, maar om te beginnen is ze wel goed genoeg. Daarom ben ik ook op zoek naar een ECHTE linkse. Zal toch altijd wel beter klinken dan een omgedraaide;
:lol: