PDA

View Full Version : BOSS DS-1 DS-2 MT-2 of MD-2



BartL
16 januari 2004, 20:34
Heej mensen,
ik zoek een nieuw heel erg veelzijdig distortionpedaal. nu vroeg ik me af of ik de DS-1 DS-2 MT-2 of MD-2 moet kiezen.
[/quote]

AoDf
16 januari 2004, 22:01
Ligt eraan wat voor geluid je zoekt. Ik heb zelf zowel de MT-2 en de DS-1.

De DS-1 gebruik ik eigenlijk nooit, daar kan je een aardige crunch uithalen ala Nirvana, tenminste op mijn halfgare Valvestate. De metalzone gebruik ik alleen thuis. Daarmee kun je o.a. een vette metal distortion ala Pantera krijgen, beetje dun mid-scooped geluid. Natuurlijk zijn andere thrashmetalgeluiden (ouwe metallica) er ook wel ongeveer uit te halen maar hij is naar mijn idee niet geschikt voor crunch of bluesachtige klanken. Klinkt wel leuk bij lage volumes in de (slaap)kamer maar imo niet voor optredens enzo. Dan wordt het geluid snel te dun en te scherp om duidelijk door de mix heen te komen.

Zelf gebruik ik de SD-1 in de oefenruimte als boost voor mijn buizen amp (jcm-800). Misschien is dat iets voor je, alleen is ie niet veelzijdig en kun je het best een buizenamp hebben. De DS-1 schijnt overigens wel als een goed pedaal gezien te worden, sommige mensen zweren erbij, maar zelf kan ik 'm momenteel niet toepassen in mijn muziek.

De MegaDistortion heb ik ooit eens een kwartiertje getest, volgens mij leek dat een beetje op een opgefokte DS-1, veel meer bas, maar geen echt thrashgeluid wat ik me kan herinneren.

Fuhgawz
16 januari 2004, 23:14
Zoals AoDf al zei ligt het er een beetje aan wat je er precies mee wilt doen en wat voor gear je op dit moment hebt.
Over het algemeen wordt de ProCo Rat als veelzijdig beschouwd. Op lage standen is het goede overdrive terwijl er op hoge standen ranzige fuzz uit komt.
De Digitech Hot Rod is ook een erg veelzijdig pedaal. Deze is ontwikkeld naar vier bestaande pedalen waartussen je kunt switchen. Op hun website staat een hele mooie demo.
Als je toch perse een BOSS pedaal zoekt is de OS-2 Overdrive/Distortion misschien meer geschikt. Dit is een soort combinatie van de DS-1 en de OD-1, waar je met een draaiknop de hoeveelheid van de twee kunt regelen.

youngcoby
16 januari 2004, 23:20
Mijn ervaring (of de betekenis) van Fuzz, overdrive en distrortion is nogal vaag, maar kan alleen maar de Blues Driver van Boss aanraden. Ik vind deze enorm veelzijdig en kreeg binnen de 2 minuten het geluid dat ik zocht.

Ik vind dit een aanrader: proberen maar.

jaywalker
17 januari 2004, 00:27
Ds-1 heeft andere gitarist van band. Erg gaaf geluid. Soms iets te schel, maar dat komt ook omdat hij op transistor speelt. Op mijn amp is die super :D

Mt-2 heb ik eigenlijk nooit mee gespeeld, maar komt ook omdat ik geen metal freak ben

Diedo
17 januari 2004, 14:59
ik heb een MT2, en ik ben er wel tevreden over. je moet veel instellen om er een voor jou lekker geluid uit te krijgen, maar dan klinkt het wel oke. (dit is op slaappkamervolume!)
als ik met de band speel merk ik toch wel dat hij minder goed door de mix heen prikt... dat is wel jammer... met een equalizer ervoor schijn je dit probleem grotendeels te kunnen verhelpen, maar het kan nooit tippen aan een buizentop natuurlijk...
ik had de DS2, maar die heb ik meteen weer verkocht na 2 dagen, omdat ik die veel de dun vond klinken...

echt veelzeidig is bijna geen enkel pedaal, maar voor de rock en metal dingen kun je met de MT2 goed uit de voeten. als je ook blues wilt dan moet je weer iets anders hebben. er zijn denk ik weinig/geen pedalen die beide gewoon goed kunnen.

GEWOON UITPROBEREN DIE DINGEN!!!

green_day
17 januari 2004, 20:46
Als ik jou was zou ik ook eens gaan kijken naar de boss ds-2, turbo distortion dus. Alleen moet je hem niet gebruiken over een clean kanaal, want dan klinkt hij naar blik. Maar om je overdrive te boosten, dit doe ik ook en het klinkt echt super! ook op hoger volume. Maarja je moet ze allemaal eigelijk es uitproberen..
succes

andy
17 januari 2004, 23:33
Ik heb zelf de DS1 en de MT2. Ik kan dit echter niet echt veelzijdige vervormers noemen. De MT2 is een echte "killer", maar minder geschikt voor een wat relaxtere distortion. De DS1 wordt als je een heftige vervorming wilt bij mij iig wat korrelig. Maar waarom zou je je beperken tot Boss pedalen???