PDA

View Full Version : DiMarzio Evo in Lp 100?



Ethere
16 januari 2004, 18:53
hallo allemaal,

Ik heb een Epiphone les Pauls 100, opzich een prettige gitaar, alleen wil ik wel een wat strakker geluid in de brug-positie hebben. Nu zag ik op Marktplaats een DiMarzio Evolution staan voor 65 euro, is het een goed plan om die in een beginners gitaar als een Lp100 te zetten, of kan ik beter doorsparen voor een betere gitaar (of kan ik beter wachten op een Super Distortion oid)?
In de hals zit al een DiMarzio PAF.

Wat ik wil:
Mooier geluid voor solo's maar tegelijkertijd voor strakke riffs (riffs a la metallica)

Mijn stijl:
Niet echt een bepaalde band, maar toch wel richting metal, hard rock (beetje metallica, beetje maiden, zo op zijn tijd wat GNR)
En natuurlijk ook weleens rustiger maar daar heb ik de PAF voor.

Samengevat: Is het verstandig die Evo in mijn Lp100 te zetten?
danku

The Mule
17 januari 2004, 08:36
Ik denk dat je er zeker op vooruit gaat. Als je je LP100 op dit moment een prettige gitaar vindt, is het kopen van een 2ehands (kwaliteits)vervangingselement gewoon de slimste en goedkoopste oplossing. Of je met dat specifieke element (in theorie, ligt ook aan jezelf) de gewenste klanken kunt reproduceren, laat ik graag aan de elementenfreaks van dit forum over... :wink:

Negative K3 fan
17 januari 2004, 11:36
65 is trouwens een beetje aand e dure kant voor een 2e hands evo.

renier
17 januari 2004, 11:39
ja, 65 is te duur voor een tweedehandsje. gewoon op ebay USA kopen. inclusief verzending is het nog goedkoper. en verder opletten dat je de goede maat hebt. (niet F-spaced voor een gibbie)

Ethere
18 januari 2004, 12:01
okee, bedankt voor jullie reacties.
Ik probeer hem wel voor minder over te nemen, anders wacht ik op een andere advertentie, want dat uit de Vs laten komen, ja ik weet niet, kan meer mis gaan lijkt me.

sunday violence
17 februari 2004, 12:13
ja, 65 is te duur voor een tweedehandsje. gewoon op ebay USA kopen. inclusief verzending is het nog goedkoper. en verder opletten dat je de goede maat hebt. (niet F-spaced voor een gibbie)

:???: :???:

ik heb toch echt een f spaced evolution in mn les paul....

Ibanez RuleZ
17 februari 2004, 17:13
och, t maakt geen reet uit, puur cosmetisch. ik vind een niet F spaced in een gitaar met floyd inderdaad een beetje scharrig staan, maar het stelt in principe geen reet voor qua geluid

harrald

francis
17 februari 2004, 18:00
Ik zou het niet doen, en geloof me ik heb het zelf ondervonden namelijk, een vriend van mij vroeg of ik het zelfde wou doen wat jij wil doen, in een hollow body een dimarzio ellement plaatsen, zo gezegd zo gedaan maar het probleem is dat de gitaar begint rond te zingen als hel bij het minste volume, qua distortion niets te klagen maar hij krijgt hem niet stil gelegd zelf met een noise gate heeft hij problemen.
Dus wat heb ik nu gedaan, ik heb zijn gitaar dicht gemaakt met hars en het rond zingen is zo goed als gedaan het enige wat hij wel heeft is dat de gitaar scherper uitkomt, hij scheurd als de bliksem maar de bleus touch is weg.
Hij wou geen tweede maal de prijs van een nieuw ellement betalen maar had ik die keuze moeten maken dan had het zeker een EMG ellement geweest.

jorrit
17 februari 2004, 20:17
hij heeft toch gewoon een les paul en geen hollowbody,
een tonezone of een evo lijkt me een goede keuze voor je als je voor dimarzio gaat

francis
18 februari 2004, 15:40
een les paul is toch wel hol van binnen of niet soms.
Ik heb eentje liggen waarmee de gitarist zijn versterker heeft bewerkt in het heetst van de strijd en de bevestiging van de brug is gebarsten.
Ik heb de ellementen verweiderd en deze is ook hol van binnen, ofwel ben ik gek ofwel denken vele dat een les paul een blok hout is:-(
Ik zou weleens willen weten hoeveel het gewicht moet zijn bij een les paul met een goede houtsoort.

NeeraDJ
18 februari 2004, 15:55
Gast als een Les Paul een hollowbody is, wat zouden dan de solidbodies precies voor moeten stellen? :lol:
Misschien eerst even het verschil uitzoeken tussen een solidbody en een hollowbody

Niet persoonlijk bedoelt, ik zet je gewoon weer ff op het goede spoor :)

Diedo
18 februari 2004, 16:39
denk dat ie in de war is met een ES model:

francis
20 februari 2004, 15:43
Nee het gene wat ik wil zeggen is dat de ruimte waar de ellementen in zitten vele groter is dan in een solidbody. ofwel is de bouw van de gitaar anders.
Ik zal proberen om een foto te nemen van wat ik nu bezig ben ik denk wel dat ik juist zit.

Lacrymosa
21 februari 2004, 10:04
De ruimte bij een LP is ongeveer het zelfde als bij iedere andere solidbody gitaar met hummers

en een les paul is echt de belichaming van het woord solid (gvd 100 kilo aan mahony man)

Maar een Evo is een heel relaxed element
ik gebruik em zelf ook in mn charvel
ik heb een tijd een tone zone gebruikt, maar die is alleen chill alls je in je eentje aan et soloen ben, want in de band wordt et gauw rommelig

mn broer is nu naar andora en als het goed is neemt ie of een Steve's special voor me mee, of een X2N

ff kijken hoe et klinkt

aar 65 euro is wel een beetje aan de dure kan, probeer er dus zeker 20 eu van af te krijgen

CheerS!!