PDA

View Full Version : Tube Screamer vraag



Fuhgawz
16 januari 2004, 18:27
Op marktplaats staan verschillende Tube Screamers. Naast de standaard groene metalen TS-9 met de grijze kop, heeft Ibanez onder andere nog een TS-5 Soundtank Tube Screamer, een TS-7 Tone-lok Tube Screamer en een TS-10 uitgebracht.
Deze kosten allemaal minder dan de TS-9, daarom vraag ik me af of behalve het uiterlijk nog andere verschillen zijn tussen de modellen? Klinken ze anders?

Dirk_Hendrik
16 januari 2004, 19:50
Ja er zijn verschillen. Doe voor de grap even een search op tubescreamer op dit forum. Daar zijn al 100-den topics over geschreven.

Mitch
16 januari 2004, 21:05
Voor uw gemak:

TS808
TS9
TS10
TS5
TS9 re-issue
TS7

en straks de TS808 re-issue....

jaywalker
17 januari 2004, 00:33
ik heb een paar weken ts808 in bezit gehad....steld niet echt super veel voor.....vooral niet voor het geld

Maroetoo
17 januari 2004, 01:21
Ik heb de TS7 van Ibanez, super gaaf ding! zeker een aanrader

Fuhgawz
17 januari 2004, 16:15
Over de verschillen tussen de TS808 en TS9 zijn inderdaad al heel veel topics geschreven, maar ik heb het nu over de andere pedalen.
Is het het waard om 90 euro uit te geven voor een TS-9 terwijl je de TS-5 al voor 30 euro kunt krijgen en de TS-10 voor 50 euro? Zijn de verschillen in geluid groot? Zijn er websites waar op staat hoe je dan bijvoorbeeld je TS-7 kunt ombouwen tot TS-9 of TS-808?

Dirk_Hendrik
17 januari 2004, 18:28
Voor uw gemak:

TS808
TS9
TS10
TS5
TS9 re-issue
TS7

en straks de TS808 re-issue....


Mijn beste,
Net als de rest van de wereld vergeet je "metal screamer" uit de master series. Nagenoeg identiek aan een TS10. Bijzonder hoe een naam zoveel verschil kan maken.


Over de verschillen tussen de TS808 en TS9 zijn inderdaad al heel veel topics geschreven, maar ik heb het nu over de andere pedalen.
Is het het waard om 90 euro uit te geven voor een TS-9 terwijl je de TS-5 al voor 30 euro kunt krijgen en de TS-10 voor 50 euro? Zijn de verschillen in geluid groot? Zijn er websites waar op staat hoe je dan bijvoorbeeld je TS-7 kunt ombouwen tot TS-9 of TS-808?

Kijk, Nou heb je een topic! :D
Nee, de verschillen in geluid zijn klein hoewel sommigen ze de hemel in prijzen.
Kun je ze ombouwen? Ja. elke tubescreamer is met kleine moeite te verbouwen in een ouder of nieuwer broertje. Er zijn ook websites met een gedeeltelijkte aanwijzing over wat te doen. Om het gehele plaatje te krijgen moet je toch echt leren schemalezen daar sommige conversies (TS7 naar 808 bijvoorbeeld) wat minder bekend zijn. Conversiekosten zitten in de "enkele" euro's...... tenminste, als je het zelf doet. Qua tijd zou je niet langer dan een half uurtje bezig zijn.

shredneck
17 januari 2004, 18:33
een ts5 is niet alleen van buiten anders als een ts9, potmeters zitten bij een ts5 bv op de print gemonteerd, ook de onderdelen zijn niet hetzelfde. De behuizing is van plastic, echter is die van mij na 10 jaar nog steeds heel.

qua klank scheelt het niet heel veel, maar ik zou zonder meer voor de ts9 gaan.

gitaristen...raar volk!

Dirk_Hendrik
17 januari 2004, 18:56
En de verschillen in "op een print" (TS10 ook trouwens) ga je pas merken bij frequesties van enkele megahertzen....

shredneck
18 januari 2004, 10:47
vriendschap gebaseerd op een gemeenschappelijke vijand kan nooit van lange duur zijn"


Man, haha! Die quote van je....laat ik daar nou net vrij recent mee te maken hebben gehad. Verder niets, maar het viel me op.


Anyway, die ts5 is zeker wel de moeite waard. Ik heb een ts9,ts5 en ts10 gehad. De ts10 is wel iets anders qua klank, lijkt iets pittiger.
Persoonlijk zou ik zeggen, probeer ook een bd2 van Boss, das best een heel goede basissound. Als boost is een ts9 best handig, maar das ook weer persoonlijk.
Een ts5 kost overigens ook bijna niets tweedehands...gewoon proberen met je amp.

Maroetoo
18 januari 2004, 10:58
Over de verschillen tussen de TS808 en TS9 zijn inderdaad al heel veel topics geschreven, maar ik heb het nu over de andere pedalen.
Is het het waard om 90 euro uit te geven voor een TS-9 terwijl je de TS-5 al voor 30 euro kunt krijgen en de TS-10 voor 50 euro? Zijn de verschillen in geluid groot? Zijn er websites waar op staat hoe je dan bijvoorbeeld je TS-7 kunt ombouwen tot TS-9 of TS-808?

Op de ts-7 zit standaard een schakelaar waarmee je hem om kan zetten naar een ts-9

Pino20
18 januari 2004, 13:47
Over de verschillen tussen de TS808 en TS9 zijn inderdaad al heel veel topics geschreven, maar ik heb het nu over de andere pedalen.
Is het het waard om 90 euro uit te geven voor een TS-9 terwijl je de TS-5 al voor 30 euro kunt krijgen en de TS-10 voor 50 euro? Zijn de verschillen in geluid groot? Zijn er websites waar op staat hoe je dan bijvoorbeeld je TS-7 kunt ombouwen tot TS-9 of TS-808?

Op de ts-7 zit standaard een schakelaar waarmee je hem om kan zetten naar een ts-9

Dat kan dan toch nooit zo lekker klinken als de echte groene???

Mitch
18 januari 2004, 15:28
Ach ja, kleurtjes........
Het is echt tragisch hoe visueel de mens (en de man in het bijzonder) is ingesteld. Ooit wel eens het spelletje "gevoerd worden met een blinddoek op" gedaan ? De normaalste dingen lijken ineens heel vies en van vieze dingen heb je lange tijd niet door wat het is. Met TubeScreamers is het blijkbaar al net zo erg....

Oh ja, Dirk: effe een foutje dat ik de Metal Screamer vergat, zat effe niet aan de Master series te denken. Moet eigenlijk de Tube King er ook nog bij.....oh nee....zit net anders in elkaar :D

Maroetoo
18 januari 2004, 16:48
Over de verschillen tussen de TS808 en TS9 zijn inderdaad al heel veel topics geschreven, maar ik heb het nu over de andere pedalen.
Is het het waard om 90 euro uit te geven voor een TS-9 terwijl je de TS-5 al voor 30 euro kunt krijgen en de TS-10 voor 50 euro? Zijn de verschillen in geluid groot? Zijn er websites waar op staat hoe je dan bijvoorbeeld je TS-7 kunt ombouwen tot TS-9 of TS-808?

Op de ts-7 zit standaard een schakelaar waarmee je hem om kan zetten naar een ts-9

Dat kan dan toch nooit zo lekker klinken als de echte groene???


Ik weet niet hoe de groene klinkt dus kan niet oordelen

Pino20
19 januari 2004, 08:57
Ach ja, kleurtjes........
Het is echt tragisch hoe visueel de mens (en de man in het bijzonder) is ingesteld. Ooit wel eens het spelletje "gevoerd worden met een blinddoek op" gedaan ? De normaalste dingen lijken ineens heel vies en van vieze dingen heb je lange tijd niet door wat het is. Met TubeScreamers is het blijkbaar al net zo erg....

Oh ja, Dirk: effe een foutje dat ik de Metal Screamer vergat, zat effe niet aan de Master series te denken. Moet eigenlijk de Tube King er ook nog bij.....oh nee....zit net anders in elkaar :D

Hey, die kleur maakt me ook helemaal niks uit. Ik heb zelf een reissue model en die is groen. Ik had hem voor 100 euro maar hij blijkt iets van 150 te zijn, ofzo. De TS7 is gelijk al een stuk goedkoper met zijn 75 euro. Met dat ding kan je net iets meer instellen. Dus het zou vaag zijn als de klank dan het zelfde kan zijn als die van mij. Dan ben ik stom geweest om veel geld voor een begrip te betalen. Trouwens van mij had hij elke kleur mogen hebben. In ieder geval klinkt hij echt mega super. En ik heb hem per ongeluk ontdekt. Ik kwam er pas later achter dat hij beroemd is. Hij had eerst concurentie van de Blues Driver van Boss. Maar die vond ik een stuk minder op de hoge tonen.

Dirk_Hendrik
19 januari 2004, 09:51
[
Dus het zou vaag zijn als de klank dan het zelfde kan zijn als die van mij. Dan ben ik stom geweest om veel geld voor een begrip te betalen.

Hmmm..... Daar de klankverschillen (IMHO) minimaal zijn zouden we dus nu moeten gaan discussieren of je nu wel of niet stom bent. :wink:

Zonder gekheid. Op het monent dat de Ibanez merketing jongens er achter kwamen dat die TS-9 zoveel geld opbracht hebben ze de reissue uitgebracht.
Daar de klankverschillen tussen verschillende ts-sen door sommigen de hemel in worden geprezen doet mond op mondreclame en onwetendheid daarna de rest.
Daarnaast willen veel gitaristen nou eenmaal liever "the real thing" en zijn bereid daar wat meer geld voor neer te tellen.