PDA

View Full Version : prijs shamray



kokteejl
16 januari 2004, 17:39
jah heb al een beetje op die site rondgekeken en ik vroeg me af hoeveel het zou kosten je eigen model van gitaar te laten maken
dan heb ik het niet over de elementen, tuners, speciale inleg, brug enz..., de brug of wat dan ook, gewoon de gitaar zelf met nek en kop ( maar dus ook met frets, topkam -aan de kop bedoelk, weet ni echt de naam ervoor)

ben dus van plan zelf alles apart aan te kope...simpelweg omdak het hele prijskaartje nooit ineens zou kunnen betale en dus kan bepalen wanneer ik wat koop...

Negative K3 fan
16 januari 2004, 17:56
hoe moeten wij dat in godsnaam weten??? mail die fucking gast!

kokteejl
16 januari 2004, 18:02
MISSCHIEN had iemand da al gevraagd van deze forum...tjeezes jonge

Matje
16 januari 2004, 18:49
en dan wil je hem zelf in elkaar zetten ofzo?

trouwens op die site staat ergens hoe je de prijs kan berekenen, staan de prijzen ook appart bij.

iam
16 januari 2004, 19:52
je kan altijd michael mailen op michael@shamray.net

ofwel een berichtje posten op dit forum:

http://www.musicforums.ru/sh_int/list.php?bn=musicforums_main

P***Fred heeft dit al eens gedaan voor een prs


Hi,
what would the quote be on a guitar like this

http://www.wildwoodguitars.com/electrics/prs/mccarty/prs_67526.html

Whithout pickups, whithout tuners, whithout electronics.
A wraparound bridge (so not the tune-o-matic) if you have that...
wholes for knobs and switch
Painted logo on the headstock and pearl birls on the neck...

the body is mahogany, maple flame top in blue matteo,
natural binding...

Kind regards,

Frederik



As described, with "AAA" flame-top, it would cost US$1100 including molded flight case.

Do keep in mind that without installing machine heads, we would NOT be able to give the guitar a proper setup!

kokteejl
16 januari 2004, 19:56
oh als beginner mag ikket nog net vrage: wat bedoelt ie me 'machineheads'?
en tis een zelfontworpen geval ( een beter afgewerkt en 'normaler' model dan die van de wedstrijd daar hehe) das toch ook mogelijk eh? ik kan anders wat afmetingen gaan nemen en zo

iam
16 januari 2004, 19:58
machineheads zijn tuners... stemkoppen dus :)

ik moet je wel zeggen, ik heb ook eens een quote gedaan voor een zelfontworpen gitaar en het was NIET goedkoop (zie mijn beta-ontwerp op de droomgitaar site)

ieme
19 februari 2004, 18:43
tsja... is wel uniek!

ieme
19 februari 2004, 18:49
Is shamray duurder via Roostermusic?

AART
19 februari 2004, 19:17
Wat is de site van die lui? shamray dus?

ieme
19 februari 2004, 19:18
Wat is de site van die lui? shamray dus?

www.shamray.net

AART
19 februari 2004, 19:22
bedankt, ik dacht al, waar zitten die f****** nou? :-D

gerjo1980
20 februari 2004, 07:46
Als ik het goed had begrepen van Roostermusic, levert Shamray geen losse onderdelen. Die business is niet interessant voor hen.
Ze werken daar met een groep luthiers die allemaal qua werk volgepland zitten met het bouwen van complete gitaren.
Een complete gitaar bouwen is voor een luthier mooier werk dan slechts onderdelen maken en daarom is het mogelijk dat je vraag voor onderdelen afgewezen wordt.

gerjo1980
20 februari 2004, 07:51
Is shamray duurder via Roostermusic?

Nee, de prijs blijft hetzelfde.
Probeer maar eens een customquote uit op http://www.Shamray.net en bij http://Roostermusic.nl

Beide sites komen op hetzelfde bedrag uit.
Bij Shamray zie je de totale productieprijs en de verzendkosten apart van elkaar berekend en bij Roostermusic niet, maar de totalen zijn aan elkaar gelijk.

Roostermusic is dus niet duurder dan Shamray. Roostermusic zal waarschijnlijk alleen een provisie van Shamray krijgen voor het promoten van Shamraygitaren, maar deze is niet in de consumentenprijs verwerkt.

iam
20 februari 2004, 11:34
roostermusic is juist wel duurder

- omdat ze fedex gebruiken ipv garantpost (gitaar wordt eerst naar rooster gezonden en dan naar consument)

- omdat je zéker belasting moet betalen, als shamray dit rechtstreeks naar de consument stuurt ontduik je die met 90% kans...

DUS, rooster is weldegelijk duurder, geloof me, ik heb het allemaal uitgespit!

theloniousmonkeyman
20 februari 2004, 14:13
omdat je zéker belasting moet betalen, als shamray dit rechtstreeks naar de consument stuurt ontduik je die met 90% kans...


Maar dan moet het gewoon met de post (lees wachttijden van 2weken) want Fedex of UPS clearen allles automatisch in veronderstel ik.
Waarom zou de post dit niet doen Iam ?
Spreek je uit ervaring ?

The Mule
20 februari 2004, 14:52
omdat je zéker belasting moet betalen, als shamray dit rechtstreeks naar de consument stuurt ontduik je die met 90% kans...


Maar dan moet het gewoon met de post (lees wachttijden van 2weken) want Fedex of UPS clearen allles automatisch in veronderstel ik.
Waarom zou de post dit niet doen Iam ?
Spreek je uit ervaring ?

Die 90% is in elk geval nergens op gebaseerd, of mijn importervaring met een dure gitaar en tientallen CD's, DVD's en boeken vanuit o.a. Amerika, Engeland en Rusland moet absoluut niet representatief zijn. Blijft grappig dat mensen denken dat er methoden zijn om vrijwel zeker de douane te omzeilen. De grootste kans om niet 'gepakt' te worden heb je als je zelf een item gaat ophalen en als (hand)bagage invoert, je voor de zekerheid een heel dom gezicht kunt trekken of natuurlijk een ongelofelijk lekker mokkel bent met 'fysieke eigenschappen' die de ogen van douaniers van wat voor 'n bagage dan ook kunnen afhouden... :wink:

gerjo1980
20 februari 2004, 15:52
roostermusic is juist wel duurder

- omdat ze fedex gebruiken ipv garantpost (gitaar wordt eerst naar rooster gezonden en dan naar consument)

- omdat je zéker belasting moet betalen, als shamray dit rechtstreeks naar de consument stuurt ontduik je die met 90% kans...

DUS, rooster is weldegelijk duurder, geloof me, ik heb het allemaal uitgespit!

Ik ga er even netjes van uit dat wat je importeert, dat je daar belasting over betaald. Shamray is dan net zo duur.
Ik weet ook dat Shamray het als een kado kan opsturen naar de consument met een veel lagere waarde dan de gitaar eigenlijk heeft. Op deze manier zal je minder invoerrechten hoeven te betalen. Als de douane de gitaar onderschept en de werkelijke waarde weet te achterhalen moet je alsnog 19% BTW betalen.

In principe is Shamray net zo duur als Roostermusic. Roostermusic moet omdat het gitaren importeert idd sowieso 19% invoerrechten berekenen.
Shamray is niet duurder dan Roostermusic, tenzij Shamray de belasting zou ontduiken.

Zit voor mij dus een in feite geen verschil in prijs tussen de twee.

theloniousmonkeyman
20 februari 2004, 19:16
.......of natuurlijk een ongelofelijk lekker mokkel bent met 'fysieke eigenschappen' die de ogen van douaniers van wat voor 'n bagage dan ook kunnen afhouden... :wink:



Moet je wel ff zien dat je dat mokkel ook niet invoert vanuit Rusland, anders moet je je daar ook nog zorgen over maken :razz:

theloniousmonkeyman
20 februari 2004, 19:17
.......of natuurlijk een ongelofelijk lekker mokkel bent met 'fysieke eigenschappen' die de ogen van douaniers van wat voor 'n bagage dan ook kunnen afhouden... :wink:



Moet je wel ff zien dat je dat mokkel ook niet invoert vanuit Rusland, anders moet je je daar ook nog zorgen over maken :razz:

theloniousmonkeyman
20 februari 2004, 19:18
.......of natuurlijk een ongelofelijk lekker mokkel bent met 'fysieke eigenschappen' die de ogen van douaniers van wat voor 'n bagage dan ook kunnen afhouden... :wink:



Moet je wel ff zien dat je dat mokkel ook niet invoert vanuit Rusland, anders moet je je daar ook nog zorgen over maken :razz: