PDA

View Full Version : Marshall DSL



BartL
16 januari 2004, 17:34
Ik heb een Marshall dsl201 1x12''. Ik wil een versterker die wat harder gaat. MAAR is het ook mogelijk om deze versterker op de een of andere manier ''op te voeren''? :???: (door bijvoorbeeld andere buizen erin te laten zetten...ofzo?) (er zit een 50 watt celestion in)

BLOK182
16 januari 2004, 17:45
Andere buizen zal geen nut hebben, wat wel zal helpen is een extra speakerkast eraan, dan hoor je jezelf wat beter. Een tweedehands Marshall 1960a zal je ongeveer 400 euro kosten, dan zet je die combo erop, staatie meteen hoog en hoor je jezelf al helemaal goed. Plaatsing kan ook helpen, zet je combo eens met de speaker schuin omhoog, of op een/twee bierkratjes. Wat extra mid erin draaien kan ook helpen om bijv. in bandsituatie wat meer er doorheen te prikken.

Negative K3 fan
16 januari 2004, 18:12
een 50 watt celestion buis? nog nooit van gehoord :D

maar wat blok zegt, een echte speakercab helpt veel voor het volume en een betere spreiding ervan.

BartL
16 januari 2004, 18:13
Dank voor reacties :)

Thijssie
16 januari 2004, 23:57
Ik heb een Marshall dsl201 1x12''. Ik wil een versterker die wat harder gaat. MAAR is het ook mogelijk om deze versterker op de een of andere manier ''op te voeren''? :???: (door bijvoorbeeld andere buizen erin te laten zetten...ofzo?) (er zit een 50 watt celestion in)

Je zou de speaker kunnen "upgraden" naar eentje met een wat hoger rendement. Verwacht er geen wonderen van maar het helpt zeker.

Ik zag een tijdje terug op marktplaats een Celestion Sidewinder. Dat is een "fijne speaker" met het belachelijk hoge rendement van 103db/1w/1m. Ik denk dat je met die speaker behoorlijk wat herrie uit je 20w buizenbak kunt halen....