PDA

View Full Version : Schroefprobleem...



MxPx_Jos
16 januari 2004, 16:03
Ik heb vandaag eens mijn bas schoongemaakt. Vuil van de nek af en de snaren goed schoongewreven (klinken weer als nieuw->DR low riders) en gelijk afgesteld. Intoneren, snaarhoogte, dat ging allemaal wel, maar nu wou ik dus mijn pickup aan de G-snaar zijde wat omhoog zetten want die stond wat lager dan bij de B-snaar.

Het is een enkele schroef en hij had al iets beschadiging, maar hij zat muurvast en nu is die schroef dus kapot.

Voordat ik ernstige maatregelen ga nemen om hem eruit te krijgen wou ik eerst ff weten of die schroefjes makkelijk te krijgen zijn...

Ik moet Zondag spelen en morgen ben ik de hele dag weg dus ik kan het waarschijnlijk pas volgende week doen. Ben dan overigens toch de hele week vrij... Ik kan met een tang de schroef eruit krijgen, maar ik ben bang dat ik hem er dan niet meer terug in krijg mochten het speciale schroefjes zijn. Dus:

Zijn dat normale schroefjes of speciale?

Het is een OLP 5-snaar. Met 2 schroefjes bij de B-snaar en 1 bij de G-snaar voor het element...

Anavrin
16 januari 2004, 16:40
het zijn waarschijnlijk wel extra lange schroeven, maar de gemiddelde gitaarboer met reparatieafdeling heeft ze wel (moet je eigenlijk wel ff je pu meenemen, voor de dikte)

Chris Wolstenholme
16 januari 2004, 16:43
mja die shit happend vaker helaas

ik heb het ook gehad, doorgedraaide kop.

MxPx_Jos
16 januari 2004, 17:03
Ik heb hier geen gitaarboer zitten voor zover ik weet, maar ik zal wel ff zoeken. Het moet dan toch volgende week gebeuren want ik heb de gitaar echt nodig zondag en ik heb tijd meer om een nieuwe schroef te vinden.

Maar goed, het komt wel goed denk ik.

Thnx.

bassopotmus
17 januari 2004, 14:45
Bij je lokale boer kan je ze wel krijgen, anders op internet op voxhumana.nl

Ler er wel op of alleen je kop van de schroef is vergaan of dat het juis waar de schroef het hout van de body ingaat fout zit, maar dat lijtk me niet als ik het zo lees. Dus eruit halen en vervangen voor wat betere schroeven. Al moet ik zeggen dat ik er met mijn OLP nooit last van he gehad. Gebruik je goede schroevendraaiers? Dat zijn meestal de boosdoeners.

emielow
17 januari 2004, 16:57
anders moet je even met zelftappers een nieuw schroefdraadje in je body maken van 1 mm breder

basssssplayer
17 januari 2004, 19:25
of een tandenstokertje in 't gaatje proppen! werkt errug koosjer!

J! 8-)