PDA

View Full Version : LTD Deluxe EC-1000



Josdevos
16 januari 2004, 15:11
Met SKB koffer, zo goed als nieuw.

http://users.pandora.be/josdevos/Gear/axes%20003%20sm.JPG

NeeraDJ
16 januari 2004, 15:24
Voor eentje met EMG's ver beneden wat ie waard is, ik moet op de prijs zover kunnen afdingen dat ik het geld voor het vernieuwen van de electronica dan terug verdien :-D

Voor eentje met Duncans redelijk veel. Ik zou eerst naar de listprice kijken, dat gedeeld door twee en er dan nog ietsjes bovenop doen. Doe ik bij bijna elke 2e handse gitaar, natuurlijk kijk ik hoever ik zou kunnen gaan :cool:

Wat dat betreft heb ik meer waardering voor de LTD Deluxe series dan ESP Standard series. Ze knoeien teveel met actieve EMG's en die ben ik behoorlijk beu :x

fred dons
16 januari 2004, 15:34
max eur 700 omdat ze voor die prijs nieuw in de VS te krijgen zijn
(natuurlijk excl. vervoer en invoerrechten)
ik weet dat ze meer kosten in Europa maar het blijft natuurlijk wel een lp kopie met een fineer quilttop (en goede hardware en abalone inlay)
:wink:

Josdevos
16 januari 2004, 15:36
Tis geen fineer hé!

Josdevos
16 januari 2004, 15:38
En eentje uit de states komt op €900 exclusief koffer, ik kan hem met koffer hebben.

Josdevos
16 januari 2004, 15:40
Je kan ze trouwens niet uit de states halen, geen enkele winkel mag ze naar Europa verzenden.

The Mule
16 januari 2004, 17:07
Beetje een pooiergitaar, doet me eigenlijk niet zoveel, en is het nou fineer (dun laagje echt hout) of een fotootje? Waar wordt die LTD-serie ook alweer gemaakt?

Josdevos
16 januari 2004, 18:01
Merkensletten!!!

Toevallig zijn Schecter Diamond Series en ESP/LTD de enige koreaanse fabrikanten die niet onder licentie laten bouwen. Zij hebben hun eigen koreaanse fabrieken, en de quality check en electronica worden in Amerika ingebouwd.

Josdevos
16 januari 2004, 18:05
Trouwens Mule, op de zoekertjessite van de musicstore koeln zoekt iemand een Anniversary Reissue LP Deluxe!

The Mule
16 januari 2004, 18:35
Trouwens Mule, op de zoekertjessite van de musicstore koeln zoekt iemand een Anniversary Reissue LP Deluxe!

Hmm, dat is dat jammer voor hem, want morgen gaat de Deluxe hoogstwaarschijnlijk ingeruild worden voor een Alembic bas. Maar desondanks zeker bedankt voor de tip!

Josdevos
23 januari 2004, 00:03
Ik heb hem dus, en blijkt een reuzegitaar te zijn. Pics volgen.
Deze kan qua sound, bespeelbaarheid en afwerking aan Gibson en ESP tippen, ook al staat er KOREA op.
Ze hangt ook niet iets aangenamer dan een Gibson LP, door die iets dunnere body en uitgeholde achterkant. Speelt ook erg soepel, neck lijkt beetje op slimtaper van Gibson, en hoge frets zeer goed bereikbaar door scherpe cutaway. Ook 24 frets. De EMG's klinken echt lekker. Warm door de mahonie en maple, maar toch veel attack.
Tis niks voor de puristen natuurlijk maar is een erg geslaagde gitaar, zeker voor iemand die een strakke metalsound zoekt.

fred dons
23 januari 2004, 07:52
Jos tis een prachtige gitaar en ik ben blij dat jij er blij mee bent maar
het is toch een fineer top (mahonie back, plain mapletop en als laatste het quilted fineer laagje)
je kunt het zien bij de volume knoppen waar je de houtlaag er onder kunt zien

het doet niets af aan het geluid, het is puur cosmetisch maar je weet dan wel waar het prijsverschil vandaan komt vergeleken met een gitaar met massieve quilt top

Soulflyhigh
23 januari 2004, 12:40
Hell Yeah! Vet ding, had ik al gezegd. Ik ga er waarschijnlijk ook een kopen. Ik ben nog aan het twijfelen tussen een:

Gibson LP studio (nieuw)
Gibson LP 2e hands
ESP Ltd EC-1000 zwart of black cherry
Of een ESP Eclipse uit VS of Duitsland laten overkomen

Maar nog veel speelplezier.

Josdevos
23 januari 2004, 12:43
Vergeet niet dat de Amerikaanse shops geen ESPs of LTDs mogen verzenden naar Europa, als je een van daar wilt moet het een 2de handse via ebay zijn. Heb het ook al uitgeplozen hoor...

Heb zelf vroeger een LP studio gehad en vind deze toch net iets beter spelen, de sound is niet te vergelijken door de totaal verschillende pickups. Komt eigenlijk in de buurt van m'n bijna customshop Gibson SG.

Negative K3 fan
23 januari 2004, 12:55
Ik heb hem dus, en blijkt een reuzegitaar te zijn. Pics volgen.
Deze kan qua sound, bespeelbaarheid en afwerking aan Gibson en ESP tippen, ook al staat er KOREA op.
Ze hangt ook niet iets aangenamer dan een Gibson LP, door die iets dunnere body en uitgeholde achterkant. Speelt ook erg soepel, neck lijkt beetje op slimtaper van Gibson, en hoge frets zeer goed bereikbaar door scherpe cutaway. Ook 24 frets. De EMG's klinken echt lekker. Warm door de mahonie en maple, maar toch veel attack.
Tis niks voor de puristen natuurlijk maar is een erg geslaagde gitaar, zeker voor iemand die een strakke metalsound zoekt.

klinkt erg goed!!11 echt een mooie gitaar, ik denk dat hij vooral op het podium goed tot zn recht komt!

Josdevos
23 januari 2004, 14:37
Nu ni voor het een of het anders, maar ik heb is gecheckt in de uithollingen voor de selectorswitch en de potmeters en blijkt toch wel 1 stuk te zijn hoor en de tekening zit er daar ook in.

fred dons
23 januari 2004, 15:00
misschien heb je gelijk (ik hoop het voor je) maar als je het echt zeker
wilt weten dan moet je de pup en electronica cavity checken
de electronica cavity zal wel moeilijk worden vanwege de shield paint maar in de pup cavity zou je het moeten zien
alle limiteds die ik tot nu toe in mijn handen mocht hebben (inclusief de deluxe) hadden een fineer top (dit was op de frankfurt musikmess)

Josdevos
23 januari 2004, 15:10
Zal het bij gelegenheid wel eens checken. Nu het maakt voor mij ni echt veel uit, de feel en de sound is er en dat is het belangrijkste. Echt ze bevalt me enorm, meer als m'n SG op't moment, maar dat zal het nieuwe wel zijn.

fred dons
23 januari 2004, 15:19
ik zelf ook een paar gitaren met een fineer top over solid maple en het maakt voor je geluid helemaal niets uit (en cosmetisch dus ook niet)
dus het is eigenlijk alleen leuk voor je zelf om te weten of je een solid quilt top heb of niet (aan de andere kant als je net EUR 2000 extra hebt betaald voor een private stock quilt topje zou je het wel leuk vinden dat die solid is :D )

Josdevos
23 januari 2004, 15:27
Ik merk net dat de mijne een andere headstock logo heeft als de andere die ik op't net vind. Ik zou het verschil niet weten. Ik weet wel dat de mijne een erg recente is.

The Mule
23 januari 2004, 18:00
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Eerlijk gezegd vind ik hem steeds mooier worden, hoe vaker ik naar de pics kijk. Echt een bijzonder ding, en je zal niet vaak dezelfde tegenkomen, wat ik toch een nadeel van 'ordinaire' Strats en Les Pauls vind, hoe goed ze ook mogen zijn...

:amp:

doncker
23 januari 2004, 18:20
Jos , vette gitaar !
heb je die gekocht van die kerel uit luik ?
Mag ik weten hoeveel je er hebt voor moeten geven
Die staat ook op mijn verlangslijstje

Josdevos
23 januari 2004, 18:22
Ik heb hem wel buiten ebay om gekocht. Voor meer als de openingsprijs.

ArpeggioKing
24 januari 2004, 00:23
Wat dat betreft heb ik meer waardering voor de LTD Deluxe series dan ESP Standard series. Ze knoeien teveel met actieve EMG's en die ben ik behoorlijk beu :x

wat een bull, ik heb een ESP standard Horizon en die is toch stuk beter als alle ltd's die ik ooit in mn klauwen heb gehad, er zitten trouwens duncans in en geen emg's.

marijn

Josdevos
24 januari 2004, 00:57
Whatever, me=happy!

vinni
24 januari 2004, 03:47
Gefiliciteerd.
Vind ESP een erg goed merk. Heb zelf een Eclipse II, ook met EMG's.
Alhoewel men anders beweert, hoor ik wel degelijk het verschil in hout.
Mahonie klinkt lekker mee. Heb ook een vigier....daar klonken de EMG's niet in. Daar zitten nu SD's in.

Wat mij ook opviel....de perfecte afwerking en stemmingvast.
Gewoon een heeeeeel lekkere gitaar.

Speel ze!
Vinni

vinni
24 januari 2004, 03:48
Gefiliciteerd.
Vind ESP een erg goed merk. Heb zelf een Eclipse II, ook met EMG's.
Alhoewel men anders beweert, hoor ik wel degelijk het verschil in hout.
Mahonie klinkt lekker mee. Heb ook een vigier....daar klonken de EMG's niet in. Daar zitten nu SD's in.

Wat mij ook opviel....de perfecte afwerking en stemmingvast.
Gewoon een heeeeeel lekkere gitaar.

Speel ze!
Vinni

punetaro
12 februari 2004, 17:51
Vergeet niet dat de Amerikaanse shops geen ESPs of LTDs mogen verzenden naar Europa, als je een van daar wilt moet het een 2de handse via ebay zijn. Heb het ook al uitgeplozen hoor...

.

Daar sla je de bal toch wel mis hoor Mr Jos De Vos. Dat een Europese winkel geen ESP/LTD's van een Amerikaanse shop mag invoeren weet ik niet. Maar een Amerikaanse shop mag wel een gitaar naar een Europese particulier sturen.

Josdevos
12 februari 2004, 23:26
Toch niet ben er vrij zeker van, want had deze gitaar zelfs bijna vanuit amerika besteld. Is nu eenmaal de ietwat smerige ESP policy...

Soulflyhigh
13 februari 2004, 18:11
Staat me idd ook wat van bij. Vooral als het om "echte" ESP's gaat zit er volgens mij een policy op :cry:

Anders Destium
13 februari 2004, 18:58
Dit zelfde geldt voor Amerikaanse internetwinkels die bijv nieuwe Dimarzio's aanbieden voor de helft van de prijs hier :cry: De Europese Dimarzio leveranciers hebben dit soort winkels verboden die elementen te leveren.

Wat wél kan: Je stuurt je gitaar naar die winkel voor een mod/reparatie. De mensen daar zetten de elementen die je wil erin en sturen hem weer terug...

punetaro
14 februari 2004, 12:27
Toch niet ben er vrij zeker van, want had deze gitaar zelfs bijna vanuit amerika besteld. Is nu eenmaal de ietwat smerige ESP policy...

Héhé, ik heb een LTD/ESP viper deluxe lefthanded ( in europa niet verkrijgbaar ) rechtstreeks uit Amerika verzonden. uiteraard moet je er bij de prijs wel nog taxen + ect. bij betalen.

Josdevos
14 februari 2004, 17:54
Bij welke shop?

Josdevos
25 maart 2004, 20:38
Kleine update: ik verkoop deze gitaar namelijk terug.
Nog altijd in dezelfde perfecte staat!
Verkoop ze omdat ik ze niet in m'n bands ingepast krijg.
Voor band A is ze te fel, door de EMG's
Voor band B is ze niet geschikt omdat we in B (7strings) spelen.
Het geluid is en blijft mega en ze speelt supergoed.
Ik ga ook niet van pu's wisselen, want ik vind de string spacing ook iets te klein. Dussss... alle geinteresseerden PM me! Ze komt met in even goeie staat verkerende SKB.

Josdevos
25 maart 2004, 22:02
Mwah, ik heb toch wel liever cash eerlijk gezegd, en om een shiny new guitar tegen eentje van bijna 20j oud te ruilen. Kmoet 7 strings hebben. Sorry.

Swan
25 maart 2004, 22:03
is Vintage man ;)
en meer waard...staat bij Kees Dee voor 1500 euro....
maargoed...

kloteboard...post ie dit wel

Bluppie
25 maart 2004, 23:13
tering 1500, daar hebbie 2e hands custom voor uit 74 ofzo, nou ik zou het wel weten...

Josdevos
25 maart 2004, 23:30
Ik denk dat hij het over z'n handgebouwde Jackson heeft.
Deze moet rond de €900 opbrengen...

Swan
26 maart 2004, 11:02
ja klopt, die bij KeesDee is ook idioot duur...maar 900 issie wel waard idd

Phyrexian
26 maart 2004, 13:28
Kleine update: ik verkoop deze gitaar namelijk terug.
Nog altijd in dezelfde perfecte staat!
Verkoop ze omdat ik ze niet in m'n bands ingepast krijg.
Voor band A is ze te fel, door de EMG's
Voor band B is ze niet geschikt omdat we in B (7strings) spelen.
Het geluid is en blijft mega en ze speelt supergoed.
Ik ga ook niet van pu's wisselen, want ik vind de string spacing ook iets te klein. Dussss... alle geinteresseerden PM me! Ze komt met in even goeie staat verkerende SKB.

Jos... ik heb je gemailed :)

gerrekat
16 april 2004, 10:48
Ik heb zojuist een dealer gevonden in de USA waar een EC-1000 $ 695 kost HAHAHHA en een ESP case $ 79!

Ongelofelijk hier in den Haag kost een EC-1000 € 1399 ofwel $ 1650

en ESP/LTD is niet eens een Amerikaans merk maar japans hoe kunnen er ingodsnaam dergelijke belachelijke prijsverschillen ontstaan?

Josdevos
16 april 2004, 10:52
Als ze hem naar Europa willen versturen is dat goed, maar kvrees er voor.

gerrekat
16 april 2004, 11:12
Ik weet niet of ik hem wil kopen maar het prijsverschil gewoon....niet normaal!

de kleinere dealers sturen overal naartoe als ze maar zaken kunnen doen, de grotere ketens zullen voorzichtiger in de vrees hun dealerschap kwijt te raken.

bij Elderly heb uje geen problemen die sturen ESP's en LTD's de hele wereld over als je het vraagt! probleem is dat die niet de beste prijzen hebben!

Anders Destium
16 april 2004, 11:29
Elderly heeft wel ontzettend mooie gitaren staan altijd!

Ik denk dat als ik een gitaar importeer hij waarschijnlijk daarvandaan gaat komen!

Josdevos
16 april 2004, 11:32
Ook al zijn ze niet de goedkoopste, het prijsverschil zal toch miniem blijven en nog altijd vrij groot t.o.v. Europa, hoewel ik de nieuwe Europese prijzen toch ook al redelijk vind. €600 voor een 400 reeks, van €900-1000 voor een Deluxe reeks.
Nu ik heb net een Schecter 7 string gekocht in Amerika, ging erg smooth.

gerrekat
16 april 2004, 11:42
ja natuurlijk maar een Viper 1000 deluxe kost toch nog $ 888 bij Elderly da's flink wat duurder dan $ 695 voor de EC 1000 bij matts music!

Ik werk zelf altijd met www.basstreble.com voor mijn DEANs dat is echt een moordvent hij doet alles voor je, en zijn prijzen zijn super!

Anders Destium
16 april 2004, 13:40
Bij welke winkel was dat?

Ik overweeg bij elderly of magdonmusic.com een gitaar te halen. Van wat ik heb gehoord levert dat erg weinig problemen op :)

gerrekat
16 april 2004, 16:02
Probeer het eens bij www.drumcityguitarland.com