PDA

View Full Version : 'Nieuwe' Fenders voor dit jaar



LordRiffenstein
16 januari 2004, 14:42
http://www.fender.com/misc/winternamm2004/

Hier vind je wat Fender aan 'nieuwe' spullen op de markt gooit dit jaar. Zitten enkele ZEER leuke gitaartjes bij de Deluxe series!!

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/dlx_strat_haslt.jpg

Negative K3 fan
16 januari 2004, 18:08
ik vind die g itaar die hebt gepost nou niet echt een gitaar waarbij ik denk: "joepie" ik dednk ook dat er velen net zo over denken.

The Mule
16 januari 2004, 18:37
Met alle respect, maar dat is (inderdaad) met gemak de lelijkste Strat die ik ooit gezien heb, wat een misbaksel!

Chris Wolstenholme
16 januari 2004, 18:44
mja er zat een hoop leuks tussen, maar deze... :-D

birt
16 januari 2004, 18:54
ik vind deze wel mooi :-D
beetje minder klassieke kleuren
(maar ik vind de kleuren van steve vai's gitaren ook mooi :D groene pickups ed)

Mitch
16 januari 2004, 20:49
Ik vind dit een Conny Breukhoventje. Wordt elke keer weer een beetje bijgeschaafd en iedere keer een beetje lelijker.

Anders Destium
16 januari 2004, 20:58
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen

LordRiffenstein
16 januari 2004, 22:22
Gelukkig dat smaken verschillen enne Neg K3 Fan, iedereen weet dat JIJ geen smaak hebt :razz:

ben???
16 januari 2004, 22:30
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen

:o :o :o
dat is een bijzonder mooie gitaar...

RaZoR X
16 januari 2004, 23:16
Hoeveel zou die 50th strat kosten ?

Anders Destium
16 januari 2004, 23:21
Teveel, maar dat is met elke Fender...

>Ben

Ik vind hem ook wel mooi, maar dat heeft er dan ook voornamelijk mee te maken dat er weinig dingen op te vinden zijn die me aan Fender herinneren (transparante finish, geen slagplaat, mahonie body, quilttop) :)

RaZoR X
16 januari 2004, 23:44
Teveel, maar dat is met elke Fender...



hehe

Orders for these guitars will be taken from January 15th to December 31st, 2004. US MSRP is $5,400

Negative K3 fan
17 januari 2004, 11:39
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen

ten opzichte van die telecaster custom FMT HH uit korea vind ik deze kwa specs minder, deze heeft zwarte binding, een beperkter aanbod aan kleuren die me ook minder aanstaan, geen matching headstock, geen oversized abalone inlays, niet alleen zwarte hardware, geen binding om het fretboard etc. etc. etc.

bat
17 januari 2004, 19:19
Teveel, maar dat is met elke Fender...

>Ben

Ik vind hem ook wel mooi, maar dat heeft er dan ook voornamelijk mee te maken dat er weinig dingen op te vinden zijn die me aan Fender herinneren (transparante finish, geen slagplaat, mahonie body, quilttop) :)

Iets tegen Fender soms? :razz:

Er zijn mensen die zeggen dat je iets goeds niet hoeft te verbeteren. Ik zeg dat over Fender.

Anders Destium
17 januari 2004, 19:23
Waarom dan toch nieuwe modellen?

bat
17 januari 2004, 19:32
Waarom dan toch nieuwe modellen?

Dat vraag ik me ook regelmatig af. Vind ze meestal gewoon niet mooi.

Wouter J
18 januari 2004, 01:34
Waarom dan toch nieuwe modellen?

Omdat Fender toch blijft verkopen en niet iedere gitarist van bijvoorbeeld een Ibanez houd.

Anders Destium
18 januari 2004, 11:18
Was maar een geintje :)

Het valt me alleen zo op dat er bij Fender al wordt geroepen dat er een compleet nieuwe gitaar is als de pups zijn veranderd of de slagplaat een ander kleurtje heeft...

green_day
18 januari 2004, 12:11
Was maar een geintje :)

Het valt me alleen zo op dat er bij Fender al wordt geroepen dat er een compleet nieuwe gitaar is als de pups zijn veranderd of de slagplaat een ander kleurtje heeft...

nou, dat valt ook wel mee toch. Ik denk dat elke fabrikant dat wel doet. En ja, je krijgt eigelijk ook een nieuw soort gitaar als je er andere pickups ingooit toch? Mijn strat is een heel andere gitaar sinds ik de elementen heb vervangen.

bat
18 januari 2004, 16:51
Was maar een geintje :)

Het valt me alleen zo op dat er bij Fender al wordt geroepen dat er een compleet nieuwe gitaar is als de pups zijn veranderd of de slagplaat een ander kleurtje heeft...

Haha dat doet Gibson ook... En veel meer andere fabrikanten ook volgens mij. Met auto's al precies hetzelfde, mountainbikes dito...

Brianmayrulezzz
18 januari 2004, 18:59
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen

:o :o :o
dat is een bijzonder mooie gitaar...


nu nog een keer een top uit een stuk hout!!!!!

Sliver
20 januari 2004, 19:47
waarom ontwerpen ze bij fender niks zinnigs meer sinds de jaren '50 en '60? :roll:

Chris Wolstenholme
20 januari 2004, 19:50
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

green_day
20 januari 2004, 20:57
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

ja, dat is waar iedereen hier zo op zit te zeiken :D

sash
20 januari 2004, 21:41
Teveel, maar dat is met elke Fender...



Goh... dat heb ik nou precies hetzelfde, maar dan met elke Ibanez. Toevallig he? :razz:

sash
20 januari 2004, 21:44
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

HELEMAAL mee eens. Ze hebben in de jaren 50 en 60 een zooi bizarre gitaren gemaakt die gewoon goed zijn en eigenlijk helemaal geen verandering nodig hebben, maar omdat die ibanez mietjes zo nodig 'vernieuwing' willen doen ze zich dit zichzelf aan. :razz: :D

Negative K3 fan
20 januari 2004, 21:46
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen

:o :o :o
dat is een bijzonder mooie gitaar...


nu nog een keer een top uit een stuk hout!!!!!

das geen foto.

Negative K3 fan
20 januari 2004, 21:49
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

HELEMAAL mee eens. Ze hebben in de jaren 50 en 60 een zooi bizarre gitaren gemaakt die gewoon goed zijn en eigenlijk helemaal geen verandering nodig hebben, maar omdat die ibanez mietjes zo nodig 'vernieuwing' willen doen ze zich dit zichzelf aan. :razz: :D

niet is perfect, alles kan beter, denken ze misschien, ze pakken het alleen helemaal verkeerd aan.

sash
20 januari 2004, 21:55
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

HELEMAAL mee eens. Ze hebben in de jaren 50 en 60 een zooi bizarre gitaren gemaakt die gewoon goed zijn en eigenlijk helemaal geen verandering nodig hebben, maar omdat die ibanez mietjes zo nodig 'vernieuwing' willen doen ze zich dit zichzelf aan. :razz: :D

niet is perfect, alles kan beter, denken ze misschien, ze pakken het alleen helemaal verkeerd aan.

En wat is volgens jou wel de juiste manier om het aan te pakken?

sash
20 januari 2004, 21:56
naja er zitten toch best wel andere ontwerpen tussen, moet je ff beter op de site kijken.
wat wil je dan? dat ze het strat uiterlijk wezenlijk veranderen? dan is het toch geen strat meer? maar een nieuw model.

HELEMAAL mee eens. Ze hebben in de jaren 50 en 60 een zooi bizarre gitaren gemaakt die gewoon goed zijn en eigenlijk helemaal geen verandering nodig hebben, maar omdat die ibanez mietjes zo nodig 'vernieuwing' willen doen ze zich dit zichzelf aan. :razz: :D

niet is perfect, alles kan beter, denken ze misschien, ze pakken het alleen helemaal verkeerd aan.

En wat is volgens jou wel de juiste manier om het aan te pakken?

Negative K3 fan
20 januari 2004, 22:00
af van die hopeloze strat vorm, gelijmde nekken, binding, altijd matching headstocks, betere brug (wilkinson achtig ofzo) of gewoon hard tail, ebben fretbord etc. etc. ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in van die ouded klassieke gitaren enzo wat voor franjes en kwa instrumentbouwkwaliteit, vandaar dat ebben, binding, gelijmd etc. Dat voegt gewoon wat craftsmanship en stijl toe aan een gitaar.

Wilson
20 januari 2004, 22:13
why change a winning team?

Negative K3 fan
20 januari 2004, 22:16
niets is perfect, alles kan beter

sash
20 januari 2004, 22:18
af van die hopeloze strat vorm, gelijmde nekken, binding, altijd matching headstocks, betere brug (wilkinson achtig ofzo) of gewoon hard tail, ebben fretbord etc. etc. ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in van die ouded klassieke gitaren enzo wat voor franjes en kwa instrumentbouwkwaliteit, vandaar dat ebben, binding, gelijmd etc. Dat voegt gewoon wat craftsmanship en stijl toe aan een gitaar.

M.a.w. een Gibson... Veel plezier met je Agile!

Negative K3 fan
20 januari 2004, 22:44
ik heb op zich niet zoveel tegen ash/alder bodies en single coils en strat neck shapes, voor bepaalde doeleinden meer dan geschikt zelfs.

SteavisSmokin
21 januari 2004, 01:21
af van die hopeloze strat vorm, gelijmde nekken, binding, altijd matching headstocks, betere brug (wilkinson achtig ofzo) of gewoon hard tail, ebben fretbord etc. etc. ik heb me de laatste tijd wat meer verdiept in van die ouded klassieke gitaren enzo wat voor franjes en kwa instrumentbouwkwaliteit, vandaar dat ebben, binding, gelijmd etc. Dat voegt gewoon wat craftsmanship en stijl toe aan een gitaar.

kijk, een mooi voorbeeld van iemand die het dus niet snapt. :o
...binding, matching headstocks, ebben fretboard...uch!!

Stratman70
21 januari 2004, 11:16
Wat ik een beetje jammer vind aan Fender (maar dat geldt niet alleen maar voor Fender), is dat er sinds de jaren 80 zo'n 11.000 verschillende Strat-modellen op de markt zijn.

Natuurlijk: voor ieder wat wils. Het probleem is echter dat er nu zo'n hoop te koop is, dat je door het Fenderbos de Stratbomen niet meer ziet. En inderdaad: voegen die nieuwe modellen nu echt iets toe? Mijns inziens niet. Voor mij zijn er maar 3 modellen:

jaren 50 model: single ply slagplaat, maplehals met kleine kop.
jaren 60 model: 3 ply slagplaat, rosewood toets met kleine kop
jaren 70 model: 3 ply slagplaat, tilt-neck met "bullit", grote kop

Natuurlijk zijn er veel meer kenmerken (laksoorten etc.), maar dat zijn de meest opvallende qua uiterlijk. Daarna kwamen er alleen maar (lelijkere) variaties van genoemde modellen of modellen die mijns inziens totaal geen identiteit en / of uitstraling hadden.

Want wat is nu het verschil tussen een American en een Standard?

Maar goed...ik begrijp het wel, het zal wel nodig zijn om aan de vraag te voldoen: de één wil een humbucker in zijn strat, de ander een fretje meer, weer iemand anders wil een fietsbel erop enz. enz.

marc_o
21 januari 2004, 12:58
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen


Moooooooi ding.
Overigens vind ik dat er op een strat geen humbuckers horen, maar dat is dan mijn opvatting.

marc_o
21 januari 2004, 12:59
De enige gitaar die bij mij originaliteit uitstraalde was deze, ik vind hem qua specs ook goed te doen:

http://www.fender.com/misc/winternamm2004/american_deluxe/web/medium/tele_qmt.jpg

En dat originele is dan ook alleen omdat Fender vrijwel nooit aan flames of quilts doet, ik ken weinig merken die zo ontzettend fantasieloos te werk gaan. Het enige wat er gebeurt bij die lui is dat er elk jaar nieuwe "anniversaries" op de markt komen of reissues van gitaren van al lang begraven gitaristen


Moooooooi ding.
Overigens vind ik dat er op een strat geen humbuckers horen, maar dat is dan mijn opvatting.

Mitch
21 januari 2004, 13:06
You mean a Tele ofcourse. En inderdaad, P90's passen daar veel beter :D

Maasr serieus: dit is inderdaad een veel serieuzere poging om eeens met wat moderners te komen dan de zoveelste reissue of signature model.

marc_o
21 januari 2004, 14:03
Ik bedoelde een strat, maar had dit plaatje erbij omdat ik deze mooi vind, maar een beetje over the top issie wel en zeker qua prijs.

sash
21 januari 2004, 15:21
jaren 50 model: single ply slagplaat, maplehals met kleine kop.
jaren 60 model: 3 ply slagplaat, rosewood toets met kleine kop
jaren 70 model: 3 ply slagplaat, tilt-neck met "bullit", grote kop



Vergeet niet dat de grote headstocks rond '67 in gebruik werden genomen. Dit waren nog wel 2 stuks halzen, dus geen skunk stripe op de achterkant (denk aan Jimi's woodstock strat).

Maar verder geef ik je helemaal gelijk. Ook voor mij zijn er maar 3 modellen. De rest vind ik niet eens de moeite waard om naar te kijken. Als ik de 2 punts bruggen zie en 22 frets is het gelijk van YUCK!

Wilson
21 januari 2004, 16:05
ja waarvoor dient dat eigenlijk? zon 2 punts brug?

Negative K3 fan
21 januari 2004, 17:06
ow 22 frets, nu gaan we dood!

marc_o
21 januari 2004, 17:23
Beste zet ooit, 22 frets van fender, het voegt geen moer toe aan eventuele verzamelwaarde, maar daar gaat het ook niet om, ik heb dus nooit een strat willen hebben omdat die hoge e er niet mee te halen was, ja, als je erg bruut opdrukt kan alles natuurlijk. nu ik aardiger en rustiger ben geworden wil ik er wel een hoor, maarja, eerst nog een fender vinden (heb er ondertussen 2 gehad) die net zo goed klinkt als m'n Zwier tele, nou, da's een hele klus.

LordRiffenstein
21 januari 2004, 17:28
Als ik de 2 punts bruggen zie en 22 frets is het gelijk van YUCK!

Zoiets dus:

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/strat1.JPG

:razz:

PeteRS
21 januari 2004, 20:57
Wat te denken van lace sensors op een strat :x :x :x

Javaca
21 januari 2004, 21:06
http://www.fender.com/misc/winternamm2004/squier/web/Quilted_Strat.jpg
http://www.bassie79.nl/forum/html/emoticons/wub.gif

Neals
21 januari 2004, 21:30
vreselijk die nieuwe modellen, vooral die tele met die quilted top is een gruwel.

Stratman70
21 januari 2004, 21:36
Wat te denken van lace sensors op een strat :x :x :x

Ik heb ze: de FLS gold 3x! Wat een kut-elementen!

Nee, dat is dan weer net niet zo. Ik vind ze wel gaaf klinken, maar ze klinken totaal niet naar hetgeen waar ze eigenlijk voor staan: het klassieke jaren 50 strat geluid, maar dan zonder bijgeluiden.
Ze hebben een volstrekt eigen geluid, dat erg modern aandoet. Ik vind het wel aardig klinken, maar met het oorspronkelijke stratgeluid heeft het natuurlijk geen reet meer te maken.

Het is weer zo'n "Extreme Make-over" voorbeeld, net als die andere dingen die eerder zijn genoemd: de tweepuntsbevestiging van het tremoloblock, het fretje meer, de rollernut (alsof dat werkt!), floyd rose (op een strat AAARRRGGGGHHHH!!!! Ga dan toch gewoon een Ibanez kopen ofzo), humbuckers, van die enge slagplaten met dat parelmoer effect BRRRRRRRRRRRR, EEN RITCHIE SAMBORA STRAT!!!!! (MET STERRETJES OP DE HALS!), een Buddy Guy strat voor de bolletjesslikkers, en dan inderdaad.........

zo'n goedkope Squier, zoals hierboven, met zo'n quilted top (of hoe dat ook heten mag, waardoor mijn strat van vele malen duurder weer opeens vele malen goedkoper aandoet vergeleken dat dus.)

Ja Fender....THUMBS UP!!!!

PeteRS
22 januari 2004, 07:59
[quote="Stratman70"][
Ik heb ze: de FLS gold 3x! Wat een kut-elementen!

quote]

Echt de ultieme bruiloften en partijen pick-up! :razz:

Stratman70
22 januari 2004, 09:46
[quote=Stratman70][
Ik heb ze: de FLS gold 3x! Wat een kut-elementen!

quote]

Echt de ultieme bruiloften en partijen pick-up! :razz:

Ik herken er wel IETS in, wat je zegt, maar dat heb ik eigenlijk meer met die actieve elementen die in een Jackson zitten ofzo. Echt zo'n "Ja, dat is mooi, mooi, mooi man!" geluid.

Ritchie Blackmore, Eric Clapton en Jeff Beck hebben best een mooi geluid met die FLS elementen.

Maar ik blijf er bij dat ze niet het geluid geven wat ze zouden moeten geven volgens het boekje.

Speeddemon
22 januari 2004, 14:35
Vergeet niet dat de grote headstocks rond '67 in gebruik werden genomen. Dit waren nog wel 2 stuks halzen, dus geen skunk stripe op de achterkant (denk aan Jimi's woodstock strat).
Of aan Speeddemon's '68 RI met Texas Specials. 8-)

Ik vind dat beide partijen gelijk hebben:
a) de Strat is z'n totaal is zo'n compleet 'af' ontwerp, dat je er eigenlijk niks aan zo moeten veranderen.
b) Fender verkoopt al jaren oude wijn in nieuwe zakken en teert op een faam die een 40 jaar geleden is opgebouwd (want face it, wil er hier iemand een 'originele '83 Strat? )

Ik ben zelf wel van plan een 'super-Strat' voor me te laten bouwen:
-Tusq of Slipstone topkam (want die van Fender zijn allemaal CRAP! Ook die op de duurdere modellen)
-Wilkinson trem
-Sperzel stemmechanieken
-JB trembucker in brugpositie met coiltap
-Rosewood neck met jumbo frets (want die dunne vintage mediums op m'n '68 RI zijn maar niks)
-AAA of AAAA flamed maple top.
-22 frets (the horror, the HORROR! :o :-D )

kokeleko
22 januari 2004, 15:26
Ok niet allemaal in de stress :D , ik heb deze van de week besteld, worden niet meer gemaakt, en komt ook als speciale zending uit de States. Precies net zo, heb al een 3-tone sunburst.

http://imageshack.us/files/vette%20strat.jpg

Static-M
22 januari 2004, 15:45
Maar goed...ik begrijp het wel, het zal wel nodig zijn om aan de vraag te voldoen: de één wil een humbucker in zijn strat, de ander een fretje meer, weer iemand anders wil een fietsbel erop enz. enz.

Daar kan je nu wel heel erg laatdunkend over doen, maar een fietsbel op je gitaar is toevallig een erg toffe feature die veel toevoegd aan de tone.

Stratman70
22 januari 2004, 16:59
Ok niet allemaal in de stress :D , ik heb deze van de week besteld, worden niet meer gemaakt, en komt ook als speciale zending uit de States. Precies net zo, heb al een 3-tone sunburst.

http://imageshack.us/files/vette%20strat.jpg

De kleur is onzettend mooi. Het is alleen jammer dat er één fret teveel, een humbucker en een Floyd Rose op zit. .... Nee hoor: hij is echt mooi, maar toch.... het is toch een beetje alsof je je moeder van 65 door dr. Schumacher laat oplappen tot een griet van 24: dat went nooit!

kokeleko
22 januari 2004, 17:08
Hahahaha, het ging mij juist om de 22ste fret, de humbucker en de Floyd :wink:

Wilson
22 januari 2004, 17:12
hmm ok die floyd en humbucker snap ik wel, maar die fret? wat boeit het in godsnaam dat er fret meer op zit? dat is toch allen maar functioneel en handig? bovendien zie ik het verschil niet tussen 21 en 22. van mijn part zitten er 24 frets op, dat zou voor mij alleen een pluspunt zijn, maargoed

kokeleko
22 januari 2004, 17:24
22 frets is niet de oervorm, en dat speelt denk ik bij de pure strat liefhebber, ik vindt het alleen een plus. (fret/punt)

Stratman70
22 januari 2004, 17:26
hmm ok die floyd en humbucker snap ik wel, maar die fret? wat boeit het in godsnaam dat er fret meer op zit? dat is toch allen maar functioneel en handig? bovendien zie ik het verschil niet tussen 21 en 22. van mijn part zitten er 24 frets op, dat zou voor mij alleen een pluspunt zijn, maargoed

Juist: DAAR begint het dus al mee: één fretje moet toch niks uitmaken?
Dan hoeft een humbuckertje ook niks uit te maken, komt ook ten goede van het (persoonlijke) geluid.

Dan mag er eigenlijk best standaard een achterlicht op, een digitale snaargeleider, THC potmeters voor een zweverig geluid, 6 laags ge-ioniseerde slagplaat van dubbelflex hardshell paperlook graphit, een 3 punts jack input life wire etc. etc. WAAR HOUDT HET OP????

kokeleko
22 januari 2004, 17:32
Een derde remlicht is ook wel handig, hahahahaha :lol: .

T'is toch gewoon een afgeleide van de oervorm, en voor degene die dat niet wil is er toch keus zat, het blijft en is een kwestie van (wan) smaak.

Maar een schrale troost ze zijn uit de productie genomen :D

Negative K3 fan
22 januari 2004, 18:22
hmm ok die floyd en humbucker snap ik wel, maar die fret? wat boeit het in godsnaam dat er fret meer op zit? dat is toch allen maar functioneel en handig? bovendien zie ik het verschil niet tussen 21 en 22. van mijn part zitten er 24 frets op, dat zou voor mij alleen een pluspunt zijn, maargoed

Juist: DAAR begint het dus al mee: één fretje moet toch niks uitmaken?
Dan hoeft een humbuckertje ook niks uit te maken, komt ook ten goede van het (persoonlijke) geluid.

Dan mag er eigenlijk best standaard een achterlicht op, een digitale snaargeleider, THC potmeters voor een zweverig geluid, 6 laags ge-ioniseerde slagplaat van dubbelflex hardshell paperlook graphit, een 3 punts jack input life wire etc. etc. WAAR HOUDT HET OP????

Weer een retorische beargumentering!!!11 Mannen van Nederland. Weescht alert tijdens de Nederlandsche lessen!

THC potmeters :D lijkt me wel lachen, ff likken aan je gitaar en je bent stoned. Een fret maakt trouwens echt niets uit, niet voor je sound en niet voor de looks, en wie me wijsmaakt dat 22 frets er voor hem oerlelijk uitzien... tja.

Waar het ophoudt? Waarschijnlijk bij practische onmogelijkheden die in die gelden.

Stratman70
22 januari 2004, 19:21
het gaat me niet eens zozeer om dat fretje meer of minder. Het is het geheel: telkens verbeteringen aan blijven voeren en daardoor telkens verder van de oer-strat af komen te staan. En op een gegeven moment is het teveel geworden. Ik denk dat je dan de geloofwaardigheid van je eigen product aan het kapot maken bent.

Inderdaad: wat ik eerder las: wie zit er te springen om een strat uit '83 (die trouwens best heel goed waren). Na de jaren 70 werden ze alleen maar anoniemer, doordat er zoveel verschillende strats waren en natuurlijk was de ene nog beter dan de andere.

Als je humbuckers wil moet je geen strat nemen.

Draai het eens om: neem een les Paul en ga daar eens een tremoloblock opzetten. Dat is ook geen gezicht.

Ik geef toe dat ik wel met twee maten meet hoor: ik vind die strat van kokeleko best aardig om te zien en mijn strat heeft ook allerlei modificaties, zoals fls elementen, grafieten topkammetje, tbx tone controle, stringlock stemmechanieken en jumbo frets, gebouwd op een jaren "70 RI strat. En niet te vergeten de straplocks voor de draagband, wat ook erg handig is.

Maar mocht ik kiezen voor een gitaar met hummy's en Floyd Rose, dan zou ik voor een Ibanez o.i.d. kiezen.

kokeleko
22 januari 2004, 20:05
Mij spreekt juist de mix van "classic" en modern aan.
Ik houd ook juist van de Fender vorm , maar wil iets meer dan de standaard uitvoeringen, en gelukkig kan dat. :wink:

Stratman70
22 januari 2004, 20:24
Ik kan me daar wel iets bij voorstellen hoor.

Neals
22 januari 2004, 23:21
Nix mis met een hoemboekkah in de brug positie imho, wel heb ik wat tegen een floyd rose brug of een derde remlicht.

Speeddemon
22 januari 2004, 23:58
Alle gekheid op een stokje, maar een floating tremolo maakt WEL ontzettend veel uit qua volheid en sustain van de tone. En als je een gitaar hebt met high output humbuckers en een beetje allround geluid (lees: geen eigen smoel/karakter), dan maakt zo'n tremolo idd minder uit (heb zelf ook een Ibanez S540FM TTS met een Lo Pro Edge), maar op een Strat zou ik t nooit zetten. Wat dat betreft vind ik een Wilkinson een mooie tussenweg; best diepe dives kunnen maken, zonder te gortig te ontstemmen.