PDA

View Full Version : Lukather



Kamiess
16 januari 2004, 13:07
Er was laatst een optreden van toto op rtl4.
Ik kon geen versterker ontdekken.
Weet iemand waar hij op speelt??

Franc
16 januari 2004, 13:21
Waarschijnlijk direct een PA in of zo.
Vandaar zijn steriele geluid ;)

BLOK182
16 januari 2004, 13:22
Hij heeft bij Rivera een eigen signature amp gehad, de Rivera Bonehead. Daarvoor speelde ie op enorme racks dacht ik, maar volgens mij speeltie de laatste tijd dus op die Bonehead, een soort vertimmerde Knuckelhead.

Chiel
16 januari 2004, 13:51
Hij speelde daar over een preamp van Custom Audio Electronics (CAE). Ik dacht de nieuwe 3+ SE. Als eindversterkers gebruikt hij VHT, ik dacht de 2/90/2 maar het kan ook de 2/50/2 geweest zijn. Verder gebruikt hij Lexicon en TC effecten en zijn controllers, routers en line-mixers zijn allen van CAE.
Zover ik weet gebruikt hij momenteel 3 custombuild speakerkastjes (allen 1x12") met EV Black Shadow speakers in een W/D/W setup. Tja, en zijn iets wat steriele geluid is m.n. te wijten aan de EMG pickup's in zijn MusicMan gitaar. Persoonlijk vind ik het wel vet klinken, maar ja dat is puur een kwestie van smaak :-D

Hempo
16 januari 2004, 13:51
staat wel ergens in de gitarist d8 ik

LordRiffenstein
16 januari 2004, 13:55
Chiel is correct!!!

Hier staan foto's en uitleg: http://www.stevelukather.net/Gear.aspx

srv-man
16 januari 2004, 14:56
Inderdaad correct. Kleine toevoeging: voor zijn directe sound gebruikt hij als eindtrap de VHT 2150 (de Classic), volgens mij niet meer te koop, maar vaak beschouwd als de uliteme eindtrap aller tijden (da´s dubbelop geloof ik) en voor de effecten een VHT 2/90/2.
Zie ook nog http://www.toto99.com/features/equipmentluke.html , heb je gelijk een boodschappenlijstje :-D

Maar als je zelf een SL sound wilt hebben heb je met een MM Luke (of iedere andere superstrat met EMG set), een CAE3+, een VHT eindtrap en een aardige effectendoos een leuke basis. Hoef je alleen nog maar te leren spelen.....

Kamiess
16 januari 2004, 19:31
Nou dan weet ik wel genoeg>mooi aanklooien met m'n jcm900.
Maar zoals ik al zei bij dat ene optreden dat ik zag zag ik geen versterkers of speakers van hem staan en als ik de links bekijk die jullie gaven heb ik de indruk dat hij alles gewoon backstage heeft staan.

Chiel
17 januari 2004, 00:50
klopt. Hij heeft bij veel gigs alles naast het podium staan. Omdat hij ook veel zangpartijen voor zijn rekening neemt beschikt hij over een zeer goede monitor voorziening. Tja, dan heb je geen blazende speakerkasten achter je nodig.

kokeleko
17 januari 2004, 10:27
Die man ziet er niet uit tegen woordig met zijn geitesik :D , maar hij kan wel spelen.
Voor zo'n sound ben je een goede gitaar nodig, spam,spam. 8-)

dml
18 januari 2004, 12:01
De VHT 2150 is weldegelijk nog steeds te koop!!! Nu heet 'ie de Twenty-One-Fifty. Qua lay-out ziet 'ie er net zo uit als de 2/50/2 en 2/90/2. En ook de Twenty-One-Hundred is ook gewoon te koop.

Check:
http://www.vhtamp.com/[/url]

Hufke
18 januari 2004, 22:21
Als toevoeging op Chiel z'n lijstje.

Die custom speakers heeft ie gekregen van Eddie Van Halen. Maar tegenwoordig gebruikt hij die nieuwe 2x12'ers van CAE. Nu weet ik alleen niet zeker of hij deze ook al tijdens dit optreden had...

kokeleko
19 januari 2004, 11:06
Volgens mij stonden er dus de drie CAE 2x12's onder de piano , haaks op het podium. Of was dat nou bij die NOTP uitzending.

Rectifier
19 januari 2004, 14:13
Hij speelde daar over een preamp van Custom Audio Electronics (CAE). Ik dacht de nieuwe 3+ SE. Als eindversterkers gebruikt hij VHT, ik dacht de 2/90/2 maar het kan ook de 2/50/2 geweest zijn. Verder gebruikt hij Lexicon en TC effecten en zijn controllers, routers en line-mixers zijn allen van CAE.
Zover ik weet gebruikt hij momenteel 3 custombuild speakerkastjes (allen 1x12") met EV Black Shadow speakers in een W/D/W setup. Tja, en zijn iets wat steriele geluid is m.n. te wijten aan de EMG pickup's in zijn MusicMan gitaar. Persoonlijk vind ik het wel vet klinken, maar ja dat is puur een kwestie van smaak :-D

Ik heb nooit gelezen dat er EV Black Shadow speakers in de 1x12's zitten afkomstig van Eddie van Halen. Wat ik weet zijn het meer Peavey ontwerp kasten.
Black Shadow daarentegen is altijd nog afkomstig van Celestion in opdracht van Mesa Boogie.
Steve speelt al jaren op Vintage 30 speakers.

Rectifier
19 januari 2004, 14:17
Hij heeft bij Rivera een eigen signature amp gehad, de Rivera Bonehead. Daarvoor speelde ie op enorme racks dacht ik, maar volgens mij speeltie de laatste tijd dus op die Bonehead, een soort vertimmerde Knuckelhead.

De knuckelhead is een heel andere amp dan de Bonehead.

Je hebt trouwens 3 versies Knuckelhead's:

Knuckelhead 1 (2 kanaals-oud beestie)
Knuckehead Reverb (3 kanaals high gain)
Knuckelhead 2 (nu-metal monster)

Vanwege een meningsverschillen tussen Rivera en Steve zijn ze uit elkaar gegaan en de Bonehead wordt nu niet meer geproduceerd.

Rectifier
19 januari 2004, 14:20
Als toevoeging op Chiel z'n lijstje.

Die custom speakers heeft ie gekregen van Eddie Van Halen. Maar tegenwoordig gebruikt hij die nieuwe 2x12'ers van CAE. Nu weet ik alleen niet zeker of hij deze ook al tijdens dit optreden had...

Toto is vorig jaar 2x in Nederland geweest.
Beide keren in Heineken Bierhal.

1e keer had hij de 3 1x12's bij zich (ex VanHalen)
2e keer had hij de 3 CAE 2x12's bij zich (te zien op de DVD)

Cabs staan links van hem haaks op het podium en niet onder de piano :wink:

Hufke
19 januari 2004, 20:42
Het optreden dat ze onder de piano staan is idd van NOTP. Op de DVD is 't me eerlijk gezegd nog nie opgevallen waar z'n speakers staan. Maar ik heb ze de eerste keer in de HMH gezien en toen had hij idd de 1x12'ers en de 2e keer dat ik ze heb gezien was in de 013 en toen stonden de CAE's ook haaks op 't podium. Maar toen is er toch al geen moeite gedaan om alles netjes weg te werken. Zelfs de 2e toetsenman niet :wink:

Rectifier
19 januari 2004, 22:25
Moet dat dan? Ik wil die zooi graag zien :wink: