PDA

View Full Version : TITEL HIER PLAATSEN A.U.B



MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 00:14
ik kan natuurlijk niet voor eeuwig tabjes downe en die dan proberen te spelen

moet ik akkoorden gaan leren nu?

taylor
7 augustus 2001, 01:10
ja wat denk je zelf??

door voorbeelden na te spelen leer je hoop,maar je zult ook zelf de moeite gaan nemen om te leren.

dus ga op les ofzo bij iemand waar je tegen op kijkt als speler.

zelf studie kan ook maar dit werkt voor de meeste niet.

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 09:25
Ik kijk wel ff.
ik heb niet zon giganitisch budget en moet mn gitaar nog afbetalen
dus les zal voorlopig wel nix worden :sad:

sleep_to_saturate
7 augustus 2001, 10:26
Je hoeft geen les te nemen, je kan ook een boek uit de bieb halen ofzo met akkoordenschema's.. Zo heb ik het ook geleerd, lang geleden.. hopelijk heb je wel een beter gitaartje dan ik toen had.. :smile: (pijl en boog gitaartje)
Als je een beetje akkoorden kan kan je proberen je favoriete nummers uit te zoeken op gehoor (leer je veel meer van dan wat tabjes)

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 10:33
cool dat heb ik wel
ik heb een boek ("de gitaar" heet het boek, hoe komen ze op de titel he :smile: ) van een vrien mogen lenen daar staan ook 15 akkoord schemas in (dat zou kunnen denk ik?? ) :smile:

taylor
7 augustus 2001, 14:26
Op 2001-08-07 09:26, schreef sleep_to_saturate:
Als je een beetje akkoorden kan kan je proberen je favoriete nummers uit te zoeken op gehoor (leer je veel meer van dan wat tabjes)


ja kijk dat bedoel ik dus de enne kan dat wel maar de meeste niet.

+met zelf studie kan wel,maar er is ook niemand bij als je bv dingen fout aanleert,ik weet dat dat zeer moeilijk er uit te ktijgen is.zelf studie is meer voor de genne die echt aanleg(muzikaal) voor heeft.

maar masterhomie doe maar wat jij het leukste/ fijnste vind.

ik raad je aan om als beginner min 2-jaar les te nemen en dan veder kijken en band ofzo

sleep_to_saturate
7 augustus 2001, 16:54
Ja das wel waar, je kan jezelf foute dingen aanleren.. Heb ik ook gedaan ja.. maar ja dat noemen ze geloof ik je eigen stijl creëren.. hehe.
Ik kan dan ook voor geen meter soleren. Maar dat heeft me ook nooit zo geboeid.. Wil het nu wel gaan leren, maar dan moet ik al die saaie toonladdertjes achter mekaar gaan oefenen..

anoniem
7 augustus 2001, 17:25
Voor iedere muzikant heb ik eigenlijk maar een tip: Speel zo veel mogelijk en dat het liefst met zo veel mogelijk verschillende muzikanten. Hierdoor ontwikkel je een goed gehoor, je leert met verschillende mensen spelen en heel vaak leer je zelf ook nog iets. Misschien kun je eens denken over het opstarten van een band met muzikanten die jouw niveau hebben, kan soms zeer stimulerend werken. Succes!!

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 19:50
Ik moet nu dus akkoorden leren.
moet ik ook toonladders gaan leren nu?

Stratopeek
7 augustus 2001, 21:46
Toonladders komen uit akkoorden, dus eerst akkoorden! Echt neem het van me aan, ik ben zelf met een inhaalrace bezig omdat ik eerst puur ladders heb geleerd om maar solo te kunnen spelen, naderhand had ik het beter andersom kunnen doen, is beter.

MASTERHOMIE
7 augustus 2001, 22:03
dus je zou kunnen zeggen dat je eerst akkoorden moet leren en dan voor solos toonladders moet leren?

Stratopeek
8 augustus 2001, 12:24
Als je akkoorden beheerst, zijn ladders ook makkelijker te begrijpen, dus eerst akkoorden.

taylor
8 augustus 2001, 13:25
ja zo werkt dat nou.

laders zijn ook eigenlijk te moeilijk om te spelen als beginer.

vraagt nog al wat coordinatie van bij de handen.

je zou wel met wat blues laders kunnen beginnen.

het komt er eigenlijk op neer dat je als beginner dingen moet leren die vrijwel direct te leren zijn want dan blijft het leuk.(anders geven mensen de moet op)

bv beatels enzo simpele 3 basis akkoorden werk,klinkt misschien cliche maar echt je heb er eigenlijk niks aan om je voorbeelden nu na te spelen gewoon weg omdat dat te moeilijk is.

als je dit nie wil blijft er weinig over,zo werkt het nou 1 maal.(voor iederen)

MASTERHOMIE
8 augustus 2001, 20:56
zoals je misschien al begrepen hebt is mijn grote favotiet, net als jij, Eddie van Halen

Dat is inderdaad erg ontmoedigend en saai om dat proberen na te spelen.Het is wel zo dat, terwijl ik Aint talking bout love probeerde te spelen, ik wel palm muting heb geprobeerd(LET WEL: GEPROBEERD! :smile: ). Ik moet zeggen dat ik nu wel weet hoe ik mn hand moet neerleggen enzo. iets waar ik niet naar was gaan zoeken als ik akoorden was gaan spelen

Jemig ik ben langdradig vandaag zeg!! :eek:

taylor
9 augustus 2001, 13:17
ja maar het blijft zoals je zelf zegt te moeilijk om dat nummer te spelen,er is opzich niks op tegen om dingen(tabs)te leren spelen.

maar je moet toch er naast dingen leren die dus vrijwel direct te leren zijn.

mijn eerste nummer die ik ooit kun spelen was herman brood s day night.(een simpel nummer waar een dmaj schuift)

hiermee bedoel ik dat je beter nummers kan leren die vrijwel direct te spelen zijn ,want op die manier blijft het leuk.(ook al spreekt het je niet zo aan)

dus hou het simpel in het begin.

Jimi Hendrix
9 augustus 2001, 16:52
> Toonladders komen uit akkoorden, dus eerst akkoorden! <
Dit is natuurlijk onzin, in de muziek waren er eerst melodietjes, en daarna pas akkoorden, luister maar eens naar bach en (nog) vroegere muziek, zoals het gregoriaans: geen akkoorden te bekennen!!
Vanuit gitaartechnisch oogpunt is het beter eerst akkoorden te leren, daar heb je een minder fijne motoriek voor nodig dan voor 'toonladders'.

Ramses
9 augustus 2001, 19:22
ik heb t mezelf ook proberen aan t leren...maar ben tot de conclusie gekomen dat lessen erg handig zijn....je leert allerlei foefjes en veel tips en daarnaast gaat t leren ook sneller. Ook wordt je steeds weer gestimuleerd om verder te oefenen en nieuwe dingen te leren.

Greets Ramses

anoniem
9 augustus 2001, 19:26
Op 2001-08-09 18:22, schreef Ramses:
ik heb t mezelf ook proberen aan t leren...maar ben tot de conclusie gekomen dat lessen erg handig zijn....je leert allerlei foefjes en veel tips en daarnaast gaat t leren ook sneller. Ook wordt je steeds weer gestimuleerd om verder te oefenen en nieuwe dingen te leren.

Greets Ramses


Lessen zijn ook handiger, maar een boek en een goeie vriend die zelf al 15 jaar speelt moet toch ook kunnen volstaan?

MASTERHOMIE
9 augustus 2001, 19:31
die laatste kwam van mij hoor

taylor
10 augustus 2001, 23:35
Op 2001-08-09 15:52, schreef Jimi Hendrix:
> Toonladders komen uit akkoorden, dus eerst akkoorden! <
Dit is natuurlijk onzin, in de muziek waren er eerst melodietjes, en daarna pas akkoorden, luister maar eens naar bach en (nog) vroegere muziek, zoals het gregoriaans: geen akkoorden te bekennen!!


wel eens gehoord van cadansen???.misschien spelen ze geen akkoorden.
maar de trapen (logische akkoord opvolging,voor de bepaalde ladder)zijn wel aanwezig he!

Jimi Hendrix
11 augustus 2001, 00:57
Je hebt gelijk taylor, bach is zowel het eindpunt van de polyfonie als het beginpunt van de homofonie, absoluut. Maar het ging dr toch om wat er eerder was? en dan was het: melodie! (lekker belangrijk, maar goed...)

Jimi Hendrix
11 augustus 2001, 00:59
Akkoorden dienen om de melodie te versterken en niet andersom, zoals vaak het geval lijkt bij minder geinspireerde muziek.
(nu jij weer, taylor :wink:)

MASTERHOMIE
11 augustus 2001, 09:39
Het maakt geen reet uit wat eerder was lijkt mij.
Het gaat erom hoe je het het beste kunt leren
:|

Jimi Hendrix
11 augustus 2001, 12:35
Je hebt gelijk, akkkoorden dus

MASTERHOMIE
11 augustus 2001, 16:24
Daar moet ik ff op reageren :smile:
ik heb altijd gelijk maar goed daar gaat het niet om.

taylor
11 augustus 2001, 20:59
Op 2001-08-10 23:59, schreef Jimi Hendrix:
Akkoorden dienen om de melodie te versterken en niet andersom, zoals vaak het geval lijkt bij minder geinspireerde muziek.
(nu jij weer, taylor :wink:)



nee fout de melodie hoort de akkoorden schema duidelijk te maken.

is algemeen bekend dus.....

Jimi Hendrix
12 augustus 2001, 10:24
Ja, als je een solo'tje speelt over een jazzstandard of weet ik veel wat voor liedje. Maar waarom denk je dat zo'n standard juist dat schema heeft? juist, door de melodie!!!
Anders plak je gewoon wat II-V'jes achter elkaar en prutst er een melodietje overheen, en klaar, maar volgens mij is het resultaat dan een stuk minder geinspireerd dan wanneer je gewoon een goede melodie hebt en daarna de mooiste akkoorden eronder zet.

taylor
12 augustus 2001, 18:47
Op 2001-08-12 09:24, schreef Jimi Hendrix:
maar volgens mij is het resultaat dan een stuk minder geinspireerd dan wanneer je gewoon een goede melodie hebt en daarna de mooiste akkoorden eronder zet.

het moet zijn een goede melodie hebt en daarna de JUISTE akkoorden eronder zetten.

(de meeste doen het anders om)

over trappen en modulatie ga ik nie in want dan weet je wel of nie.

Eko
13 augustus 2001, 12:58
Heren,heren,
Het is de bedoeling om iemand zoveel aan het spelen te krijgen. Als we hier alle termen over het scherm gaan gooien dan wordt het te ingewikkeld en schrikt het potentiele spelers af.Wie er gelijk heeft doet er dan ook niet toe.
Lessen zijn inderdaad gewoon de beste manier om het te leren.Dit kan ook gewoon van iemand die al heel lang speelt.
Lesboeken zijn ook gewoon te koop en te lenen in de bieb.
Het meest uitgebreide boek over de gitaar en alle technieken wat ik ooit ben tegengekomen was van Ralph Denyer en is te koop bij Bruna voor ongeveer 50 piek.( trouwens ook in de bieb aan te vragen)
In dit boek staan niet alleen biografien van bekende ( en onbekende ) gitaristen maar wordt ook de techniek behandeld zowel van het spelen als de techniek van je gitaar.
Ook is er aandacht voor gitaareffecten en opnametechniek.
Voor iemand die wat wil leren een absolute aanrader.Ik heb hem al meerdere keren geleend in de bieb en haal hem rustig nog een keer.

taylor
13 augustus 2001, 16:09
nou we hebben het nou nog over de simpelste dingen.

die een beginner in principe ook wel zou kunnen leren(dan bedoel ik de ladders.trappen en modulaties en de theorie er achter heeft nie veel zin nog,al is dit wel verstandig om hier zo vroeg mogelijk mee te beginnen!!)

en de 1 trap(majeur 1,4,5)is het meest gebruikte in nummers ong 70% zegt men.

maar je hebt wel gelijk eko, de beginners moeten spelen en niet veel termen enzo hooren.

Jimi Hendrix
13 augustus 2001, 21:02
ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt taylor, bedoel je gewoon (in C) het C F en G akkoord? dat schrijf ik als I IV V
maar ja, dat maakt natuurlijk geen zak uit verder.
Overigens is theorie bepaald geen vies woord, ook beginners moeten dr wat aan doen want anders kun je een carriere in de jazz bijvoorbeeld wel vergeten, dan ga je daar veuls te moeilijk over denken enzo, terwijl het in feite gewoon doorbouwen is op de bekende I IV V :wink: akkoordjes.

MASTERHOMIE
13 augustus 2001, 22:32
...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-11-03 14:31 ]</font>

taylor
13 augustus 2001, 23:15
Op 2001-08-13 20:02, schreef Jimi Hendrix:
ik snap niet precies wat je daarmee bedoelt taylor, bedoel je gewoon (in C) het C F en G akkoord? dat schrijf ik als I IV V



ja dat bedoel ik.

I IV V kan ook maar ik dacht cijfers is makkelijker.

en het is eigenlijk heel belangrijk van af het begin al te theorie te leren.

de meeste beginners(of zelf gevorderden) weten geen eens waarom bv c majeur en majeur is of wat hem majeur maakt.(hoe die is opgebouwd de intervallen)

als je theorie beheerst kun je in principe alles spelen en begrijpen hoe muziek werkt wat het zeer makkelijk maakt om dingen uit te zoeken enzo.

veel muzikanten laat dit links liggen omdat dat nie nodig is,ze vinden het maar gezeur enzo.

sleep_to_saturate
14 augustus 2001, 11:37
Ja maar als je begint met de theorie snap je er waarschijnlijk toch niks van. Als je al een paar jaartjes speelt begrijp je de theorie veel makkelijker en zal je ook minder snel de gitaar wegleggen omdat je de theorie niet snapt.

taylor
14 augustus 2001, 13:56
nee de theorie moet je ook aan de hand van voorbeelden spelen.

meestal worden deze lessen op piano(of toetsen)gegeven omdat het en optisch makkelijker instrument is,alles ligt naast elkaar.

en de theorie gaat voor elk instrument op.

en zo moeilijk is het niet.(veel mensen denken dit en daarom schrikt het ze af)

dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe goed je wil spelen als het en hobby is ofzo dan moet je gewoon wat akkoorden enzo gaan leren.

als je echt serieus bent(of iets met muziek wil gaan doen,pro) dan ontkom je er niet aan.

Jimi Hendrix
14 augustus 2001, 15:58
Ik kan alleen maar beamen wat taylor zegt, maar aan de andere kant kijken veel leerlingen nogal glazig uit hun ogen als ik me best doe om dat soort dingen uit te leggen; het interesseert ze niet, en dat zal ze later spijten :wink:

anoniem
14 augustus 2001, 16:52
Het gaat erom wat iemand wilt spelen. Zelf heb ik een tijdje lessen verzorgd en het viel me op dat de meesten die gewoon wilde leren spelen, ook alleen maar wilde leren spelen. Val die mensen dus niet lastig met theorie en "leer het aapje het truukje". Vaak komt de interesse naar theorie vanzelf. Wil je je echt helemaal verdiepen in waarom iemand op een bepaalde manier een nummer benaderd, dan zul je je moeten verdiepen in theorie.

BTW, zijn hier mensen die conservatorium doen, toevallig?

taylor
15 augustus 2001, 11:21
ja maar bv snel leren spelen.

dus zeg maar alternate picking,sweeping,doordruk technieken,ect

is iets wat zeer langzaam gaat je moet geduld hebben en in het begin zijn die oefeningen gewoon boring(to death).

toch zul je het zo moeten leren spelen.

als je iets zegt maar je weet niet wat de woorden inhouden,zeg je eigenlijk niks.

zo is het met muziek ook.(je speelt maar hebt geen in idee van wat je doet,dus komt het niet overtuigend over)

er is ook niks mooiers om te weten wat bv je favo gitaristen veel doen en dat enkel op gehoor(door bv gehoor training,wat ook bij de theorie hoort)

dus ik zeg als je echt serieus bent over je instrument leer het zo snel mogelijk.

hobby moet gewoon leuk blijven dus gewoon spelen.

sleep_to_saturate
15 augustus 2001, 14:53
Ik heb er zelf ook nooit interesse in gehad. Ook nooit doodsaaie oefeningen gedaan ofzo, ik ben dan ook geen geweldige gitarist, maar beheers de meeste technieken wel door experimenteren.
Ik ben nu wel de theorie aan het bestuderen. (toonladders enzo) Het gaat vrij makkelijk, aangezien ik de snelheid en het gevoel al heb. Dat bedoel ik met dat je misschien beter kan wachten tot je een beetje vingervlugheid en gevoel hebt, dat bespaart je een hoop saaie oefeningetjes.

Jimi Hendrix
15 augustus 2001, 20:46
Wat Taylor zegt, dat je op het gehoor kunt toepassen wat een ander gebruikt vind ik een goed punt, want dan doe je dr namelijk meteen je eigen ding mee ipv dat je een lick uit een boekje gaat zitten instuderen!
BTW zit ik op het conservatorium

MASTERHOMIE
15 augustus 2001, 22:23
Op 2001-08-14 15:52, schreef anoniem:
Het gaat erom wat iemand wilt spelen. Zelf heb ik een tijdje lessen verzorgd en het viel me op dat de meesten die gewoon wilde leren spelen, ook alleen maar wilde leren spelen. Val die mensen dus niet lastig met theorie en "leer het aapje het truukje". Vaak komt de interesse naar theorie vanzelf.


Daar heb je absluut gelijk in. als het niet zo was dan zou ik niet hebben gevraagd wat ik nu moet gaan doen.

MASTERHOMIE
15 augustus 2001, 22:23
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MASTERHOMIE op 2001-11-03 14:42 ]</font>

vinni
15 augustus 2001, 23:11
Wat ook een mogelijkheid is en goedkoper dan lessen....

Uitgeverij de Haske heeft twee lesboeken uit voor gitaar en beide met een begeleidende CD...ontzettend leuk om het op die manier te leren....in je eentje pielen gaat toch wel snel gigantisch vervelen en dan is deze play-along methode een uitkomst.

Groet,
Vinni

MASTERHOMIE
15 augustus 2001, 23:35
lijkt me best interesdant.
enig idee wat het kost?

taylor
16 augustus 2001, 16:05
mijn ervaring met boeken is,de gitaristen die dit zo hebben geleerd(uit een boek)snapen er eigenlijk niks van(de meerderheid).ik ken wel en paar gasten die zeer goed zijn alleen door zelf studie maar die zijn echt in de minderheid.

de boeken vind ik als ik hem lees uit een standpunt dat je geen theorie(en spel) beheerst vrij moeilijk.

terwijl dit niet zo is.

mar iederen moet maar doen wat die zelf wil,ik geef alleen mijn mening.

vinni
16 augustus 2001, 17:46
Op 2001-08-15 22:35, schreef MASTERHOMIE:
lijkt me best interesdant.
enig idee wat het kost?


De kosten?....geen idee...valt wel mee dacht ik....overigens is het geen methode die echt ingaat op theorie....alleen de praktijk van akkoorden/vingerzettingen waarmee men liedjes samensteld.

Vinni

Jimi Hendrix
16 augustus 2001, 19:50
Er is iets wat heel erg pleit voor een leraar: namelijk dat je ongelooflijk geinspireerd kunt raken als je leraar loopt te beesten! dus ik zou maar een leraar zoeken ipv zo'n boekje kopen.

taylor
16 augustus 2001, 22:15
loopt te freaken bedoel je??

als hij loopt te beesten kun je beter en ander zoeken :smile:

voordelen tegenover en boek zijn eindeloos.

MASTERHOMIE
17 augustus 2001, 13:13
Ik heb geen tijd en geen geld voor lessen
ik heb een boek waar akkoorden instaan en een goeie vriend die al lang gitaar speelt
dus het valt te proberen. :smile:

hebben jullie al gezien hoe lang dit topic is en wie het heeft gestart? :wink: :wink:

Jimi Hendrix
17 augustus 2001, 13:43
Mijn complimenten, MASTERHOMIE! :wink:

Ic3gl0vE
20 augustus 2001, 14:25
Gratis muziekles hebben?
http://www.cyberfret.com
duidelijke uitleg van alles met filmpjes enzo d'rbij (in realplayerformat)
Hij is af en toe wat onstabiel, site kapt er wel is mee, zal wel te druk zijn. Maar ja wel gratis les :grin::D:D

Ibanez
20 augustus 2001, 18:31
Op 2001-08-11 15:24, schreef MASTERHOMIE:
Daar moet ik ff op reageren :smile:
ik heb altijd gelijk maar goed daar gaat het niet om.
hahahahahaha

Ibanez
20 augustus 2001, 18:34
Op 2001-08-13 20:02, schreef Jimi Hendrix:
Overigens is theorie bepaald geen vies woord


je moet alleen met wat simpelere theorie beginnen.

Ibanez
20 augustus 2001, 18:36
Op 2001-08-14 12:56, schreef taylor:
nee de theorie moet je ook aan de hand van voorbeelden spelen.

meestal worden deze lessen op piano(of toetsen)gegeven omdat het en optisch makkelijker instrument is,alles ligt naast elkaar.


en de theorie gaat voor elk instrument op.

en zo moeilijk is het niet.(veel mensen denken dit en daarom schrikt het ze af)

dit is natuurlijk wel afhankelijk van hoe goed je wil spelen als het en hobby is ofzo dan moet je gewoon wat akkoorden enzo gaan leren.

als je echt serieus bent(of iets met muziek wil gaan doen,pro) dan ontkom je er niet aan.


je hebt helemaal gelijk.

Ibanez
20 augustus 2001, 18:42
Op 2001-08-17 12:13, schreef MASTERHOMIE:
Ik heb geen tijd en geen geld voor lessen
ik heb een boek waar akkoorden instaan en een goeie vriend die al lang gitaar speelt
dus het valt te proberen. :smile:

hebben jullie al gezien hoe lang dit topic is en wie het heeft gestart? :wink: :wink:


gefeliciteerd ermee dat jij hem hebt gestart.
En als je geen tijd en geld heb voor lessen dan is denk ik de oplossing wel een cd met een boek alleen je kan ook nog een theorie boek erbij kopen om dat ook te leren.

Jimi Hendrix
21 augustus 2001, 19:52
Alleen is theorie uit een boek nog saaier dan theorieles van een leraar. Bovendien scheldt een boek je niet verrot als je dr nix mee doet, ik zou gewoon een leraar zoeken!!!

sleep_to_saturate
22 augustus 2001, 11:33
Alleen heb ik het idee dat sommige leraren je te veel proberen te vormen.
Net als op de kleuterschool dat je wordt geleerd binnen de lijntjes te kleuren, het killt een beetje de creativiteit.
Maar ja das een persoonlijke mening..

Ibanez
22 augustus 2001, 13:40
Op 2001-08-21 18:52, schreef Jimi Hendrix:
Alleen is theorie uit een boek nog saaier dan theorieles van een leraar. Bovendien scheldt een boek je niet verrot als je dr nix mee doet, ik zou gewoon een leraar zoeken!!!



het is misschien saaier, maar als masterhomie geen geld en tijd voor lessen heeft is dit misschien de oplossing.:smile:

MissAlexa
22 augustus 2001, 19:33
Radio aanzetten en meespelen, ook voor beginners. Accordenboekje kopen klaar

taylor
23 augustus 2001, 20:15
Op 2001-08-22 18:33, schreef MissAlexa:
Radio aanzetten en meespelen, ook voor beginners. Accordenboekje kopen klaar

ja was het maar zo simpel voor beginners!!

MASTERHOMIE
25 augustus 2001, 18:11
Op 2001-08-22 18:33, schreef MissAlexa:
Radio aanzetten en meespelen, ook voor beginners. Accordenboekje kopen klaar

dat lijkt me nou nog eens zeer onwaarschijnlijk.

1) de radio begint niet vanzelf te spelen, dus eerst de stekker erin
2) zoals taylor zegt: was het maar zo simpel.

MissAlexa
25 augustus 2001, 18:18
1) de radio begint niet vanzelf te spelen, dus eerst de stekker erin


??????? Wat voor onduidelijke humor heb jij dan masterhomie? En Taylor negeer ik maar die kan er niet tegen dat ook vrouwen gitaar spelen volgens mij.

taylor
25 augustus 2001, 22:40
nee ik kan wel vrouwen gitaar zien spelen ,ik heb ook niks tegen je maar soms zeg je toch wel een beetje vreemde dingen.

en daar mag ik toch op reageren of niet??

ik bedoel hoe kan in gods naam en beginner nou met de radio mee spelen??

mischien dat dat voor jou zo was maar voor de andere 99% van de beginners werkt dit niet zo.

Jimi Hendrix
26 augustus 2001, 11:11
Het is in het begin al moeilijk genoeg om uberhaupt een akkoord te pakken, laat staan om dan ook nog te horen om WELK akkoord het gaat...

Ibanez
26 augustus 2001, 13:14
Op 2001-08-25 17:18, schreef MissAlexa:


1) de radio begint niet vanzelf te spelen, dus eerst de stekker erin


??????? Wat voor onduidelijke humor heb jij dan masterhomie? En Taylor negeer ik maar die kan er niet tegen dat ook vrouwen gitaar spelen volgens mij.
blaat.

Rectifier
27 augustus 2001, 12:34
Je hebt geen tijd en geld voor gitaarles,maar je wilt toch leren gitaar spelen???Mmmm,valt dat te combineren???En je hebt een vriend die ook redelijk kan spelen??
Ik denk dat veel gitaristen het met me eens zijn als ik zeg dat het niet werkt om een vriend of vriendin les te geven.Ik heb er ook niet het geduld voor en je krijgt nogal snel ergernis als ze iets niet oppakken.Voor lessen moet je bij een leraar zijn,die weten hoe ze zoiets moeten aanpakken.Ze zijn niet voor niets leraar en maken tijd voor je.Okee,niet elke leraar is de perfecte maar het is toch het overwegen waard.Of je moet alle accoorden al kunnen spelen en als je toch redelijk muzikaal bent en er veel tijd in wil/kan steken kun je het ook zelf proberen.Zo krijg je wel een hele eigen unieke stijl (ook al kun je jezelf verkeert aanleren). Dus meespelen met de radio kan pas als je ALLE accoorden beheerst en eerder is het de moeite niet waard.

Jimi Hendrix
27 augustus 2001, 21:11
Ik heb vaak genoeg les gehad van lieden die waanzinnig spelen en dan vergeef je het ze dat ze geen les kunnen geven.
Als leerling moet je naar de leraar klimmen, de leraar moet zo weinig mogelijk naar de leerling dalen. Ofzo. In de praktijk doe ik het natuurlijk als leraar hartstikke anders, maar goed :wink:
Maar als je een leraar(lees: vriend) die niet goed kan spelen heb je dr dus helemaal niets aan, want dan staat zo'n jongen nog helemaal niet boven de materie en kan hij dr dus ook niets zinnigs over zeggen.

taylor
27 augustus 2001, 23:27
+ wat heel belangrijk is je moet je door je leraar nooit in 1 bepaalde directie laten sturen bv alleen jazz.(dat heb ik ook gehad)


en goeie leraar maakt een all round gitarist van je.en heeft respect voor jou keuzes van muziek stijl

Casey
28 augustus 2001, 01:11
Ik ben ook nog niet zo lang bezig maar het gaat al lekker.
De beginners accoorden kan ik nu wel pakken , ben ook toonladders bezig en doe wat theorie.
Ik hou het gevarieerd want anders gaat het vervelen.
Ik oefen zo'n 2 uur per dag .
Koop het boek "De Gitaar" van Ralph Deyer , daar staat bijna alles in behalve noten schrift.
Dat doe ik met de Hall leonard gitaar methode.
En als je een snelle internetverbinding hebt zit hier je gitaar leraar :
http://www.digevent.com/events/consumer/music/guitar_mania/
Ruim 60 uur les materiaal met beeld.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2001-08-28 00:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2001-08-28 00:15 ]</font>

sleep_to_saturate
28 augustus 2001, 10:10
Ja dat boek van Ralph Denyer heb ik ook. staat heel veel in. Ook hoe een gitaar gebouwd wordt, zeer interessant.

taylor
28 augustus 2001, 13:50
ja dat boek ken ik ook.

maar toch als je dit leest als beginner heb ik toch mijn twijfels of ze er echt wat van snapen.

tis niet alleen spelen wat er in staat je moet het ook begrijpen.

ik denk dat je als beginner het beste gewoon nummers die uit drie akkoorden(zodat je alle 3-klank akkoorden kunt spelen in elke positie) bestaan
moet spelen,want dat is gelijk te doen en dan blijft het leuk dan naar en half jaar(ligt er aan hoe snel je leert) ofzo wat bleus ladders barre akkoorden enz enz

sleep_to_saturate
28 augustus 2001, 14:54
Ja ik moet soms ook nog wel even op m'n hoofd krabben bij het lezen van het boek.

MASTERHOMIE
28 augustus 2001, 19:19
Op 2001-08-25 17:18, schreef MissAlexa:


1) de radio begint niet vanzelf te spelen, dus eerst de stekker erin


??????? Wat voor onduidelijke humor heb jij dan masterhomie? En Taylor negeer ik maar die kan er niet tegen dat ook vrouwen gitaar spelen volgens mij.


wow. ben je blond ofzo?
dat leek me niet zon moeilijk grapje. en dat si niet mijn humor hoor. normaal ben ik niet zo flauw.

MASTERHOMIE
28 augustus 2001, 19:20
Op 2001-08-28 00:11, schreef Casey:
Ik ben ook nog niet zo lang bezig maar het gaat al lekker.
De beginners accoorden kan ik nu wel pakken , ben ook toonladders bezig en doe wat theorie.
Ik hou het gevarieerd want anders gaat het vervelen.
Ik oefen zo'n 2 uur per dag .
Koop het boek "De Gitaar" van Ralph Deyer , daar staat bijna alles in behalve noten schrift.
Dat doe ik met de Hall leonard gitaar methode.
En als je een snelle internetverbinding hebt zit hier je gitaar leraar :
http://www.digevent.com/events/consumer/music/guitar_mania/
Ruim 60 uur les materiaal met beeld.


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2001-08-28 00:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Casey op 2001-08-28 00:15 ]</font>


das het boek waar ik het over had

MASTERHOMIE
1 september 2001, 17:49
Op 2001-08-27 11:34, schreef Rectifier:
Je hebt geen tijd en geld voor gitaarles,maar je wilt toch leren gitaar spelen???Mmmm,valt dat te combineren???En je hebt een vriend die ook redelijk kan spelen??
Ik denk dat veel gitaristen het met me eens zijn als ik zeg dat het niet werkt om een vriend of vriendin les te geven.Ik heb er ook niet het geduld voor en je krijgt nogal snel ergernis als ze iets niet oppakken.Voor lessen moet je bij een leraar zijn,die weten hoe ze zoiets moeten aanpakken.Ze zijn niet voor niets leraar en maken tijd voor je.Okee,niet elke leraar is de perfecte maar het is toch het overwegen waard.Of je moet alle accoorden al kunnen spelen en als je toch redelijk muzikaal bent en er veel tijd in wil/kan steken kun je het ook zelf proberen.Zo krijg je wel een hele eigen unieke stijl (ook al kun je jezelf verkeert aanleren). Dus meespelen met de radio kan pas als je ALLE accoorden beheerst en eerder is het de moeite niet waard.


o. maar hij geeft me geen les ofzo hoor. hij helpt af en toe maar geeft me geen les ofzo.

B_FORCE
1 september 2001, 21:13
ik zelf heb les gehad (ga dit jaar weer beginnen) toen heb ik de basis akkoorden en wat noten geleerd, daarnaast zelf wat nummers gespeeld (btw, als je van nirvana houd, moet je daar maar wat van spelen, is niet te moeilijk, voor de rest beatles etc.)
ik kan het nu al aardig (akoestisch dan). En ik ga binnenkort elektrisch beginnen. En een andere leraar (vorige was meer klassiek gericht, we ga nu naar een leraar die meer rock muziek speelt). Ik heb trouwens ook het boek van Ralph Denyer gekocht, nou mijn complimenten voor die man, er staat echt vanalles in (van basis akkoorden, tot moeilijkere, principe achter die dingen. Waar een gitaar uit bestaat/elektrisch en veel meer), daardoor weet ik al veel meer van bv. elektrische gitaren af.

zucht (pffffff), wat een verhaal..........

MASTERHOMIE
2 september 2001, 11:16
Ik snap echt geen reet alleen van die 3 akorden theorie.

maar dat boek is inderdaad wel goed ja. ik moet het ook maar voor mezelf kopen. ik heb het nu geleend

yamaha-pacifica312II-+-+-
2 september 2001, 15:34
ik BEN een begginner (hehe).
en heb jullie hele verhaal doorgelezen.
ik doe dus wel zelfstudie en ben er van overtuigd dat dat werkt:

ik moet erbij zeggen dat muziek niet nieuw voor me is ik speel nl op hoog niveau klarinet in een harmonie wat tuttig lijkt maar dat zeker niet is omdat je dan ook te maken krijgt met akkoorden en soleren.

als aan gtaarspelende klasgenoten vraag wat zij van les vinden dan krijg ik altijd hetzelfde antwoord: "gaaf,cool dat moet je ook doen want, dan ga je gewoon naar zo'n leraar en die zegt dan wat wil je spelen? en dan schrijft hij dat liedje uit voor je. relaxed toch?"

nou , mij lijkt dat niet zo relaxed omdat ik daar niet in geloof.
er moet gewoon een duidelijke methode zijn voor zoiets en die lereaar moet die volgen jouw dwingen die ook te volgen. zoeits heb je alleen op een muziek school en daar ga binnenkort toch even kijken om mischien toch les te nemen. maar zo'n onzin van we kijken wel en we doen wat jij leuk vind daar doe ik niet want dan kan ik na 1 jaar 50 liedjes spelen maaaar verder niks.

ps. mijn typfouten zjin grooot maar ik heb nog maar even de tijd en dan ga ik weer dus excuses daarvoor.

ps - ps.
ik ben 16 jaar. en heb sinds 2 maanden een gitaar en speel al 7-8 jaar klarinet.

Noctiis
2 september 2001, 16:05
Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet beslissen hoe hij/zij gitaar wil leren spelen. Ik zal ffkes uitleggen hoe ik het heb geleerd.
Ik ben begonnen toen ik 9 jaar was, met acoustische gitaar. Begin allemaal erg leuk, maar na 3 jaartjes begon ik de lessen meer als een verplichting te zien, en ging met tegenzin naar les. Toen ik 12 was ben ik dan ook gestopt.
Op m'n 14e ging een vriend van mij electrisch spelen, en mij leek dat ook wel wat. Ik kocht een startersetje, en begon wat te prutsen. Ik ging samen met die vriend veel spelen, en leerde daar erg veel van.
Later, toen ik wat beter wist wat voor muziek ik leuk vond, ging ik meespelen met m'n cd's, en net zolang oefenen tot het perfect liep. Been doing that ever since :smile:
Mazzls! Niels

MASTERHOMIE
5 september 2001, 23:00
dat digivent guitar mania is vet cool!!!

echt goed hoe perfect die marc seals het uitlegt

MASTERHOMIE
5 oktober 2001, 21:30
iedereen weigert nog een berichtje neer te zetten :grin:

wel eens van TCM guitars gehoord? zo een heeft mn broer gekocht. vet klote ding en hij doet er nix mee. nou ja dan maar niet. hij wil ook bass gaan spelen. ach je moet toch wat doen om je broertje na te doen :smile:

eikel :grin:

MASTERHOMIE
3 november 2001, 16:05
Op 2001-08-27 11:34, schreef Rectifier:
Je hebt geen tijd en geld voor gitaarles,maar je wilt toch leren gitaar spelen???Mmmm,valt dat te combineren???En je hebt een vriend die ook redelijk kan spelen??
Ik denk dat veel gitaristen het met me eens zijn als ik zeg dat het niet werkt om een vriend of vriendin les te geven.Ik heb er ook niet het geduld voor en je krijgt nogal snel ergernis als ze iets niet oppakken.Voor lessen moet je bij een leraar zijn,die weten hoe ze zoiets moeten aanpakken.Ze zijn niet voor niets leraar en maken tijd voor je.Okee,niet elke leraar is de perfecte maar het is toch het overwegen waard.Of je moet alle accoorden al kunnen spelen en als je toch redelijk muzikaal bent en er veel tijd in wil/kan steken kun je het ook zelf proberen.Zo krijg je wel een hele eigen unieke stijl (ook al kun je jezelf verkeert aanleren). Dus meespelen met de radio kan pas als je ALLE accoorden beheerst en eerder is het de moeite niet waard.


ik heb het waarschijnlijk verkeerd gezegd maar hij kan dus goed spelen. gewoon ff om dat recht te zetten