PDA

View Full Version : Bwahahahaha!!! Wat is er mis met dit....



LordRiffenstein
16 januari 2004, 10:59
Naam: Mark
Onderwerp: mesa/boogie single rectifier solo head 50
Gezocht: Instrumenten
Datum: 16/1/2004
Wizoektivint:
Te koop : mesa boogie single rectifier solo 50 head in absolute nieuwstaat (nieuwprijs = 2100 euro) ! Handgebouwd, point-to-point wiring, full tube, perfecte amp voor rock en metal. Incl. footswitch, hoesje en handleiding. Weg wegens dubbel gebruik.


Sommige mensen hebben ABSOLUUT geen idee!!! :roll: :razz:

Mithrandir
16 januari 2004, 11:06
Blijkbaar val ik in dit geval onder "SOMMIGE" mensen. Ik snap niet wat je bedoelt.

BLOK182
16 januari 2004, 11:15
Het zit hem in de ptp bedrading, das dus duidelijk NIET het geval :D

Negative K3 fan
16 januari 2004, 11:34
point to point :D hangemaakt pffft.

Franc
16 januari 2004, 13:20
Echte PtP wil je ook niet...Dat is niet vintage maar antiek en wsch gevaarlijk volgens huidige normen.

Wat je wil is een turret board...

srv-man
16 januari 2004, 15:05
Ach ja, sommigen geven hun bek danwel keyboard ook maar een slinger.....en er zijn altijd mensen die het weer geloven ook. Naast de onjuiste info is de nieuwprijs ook niet bepaald correct, die dingen gaan voor veel minder, ik dacht zo´n 1700 euro maximaal.

BLOK182
16 januari 2004, 15:11
Nieuwprijs klopt wel, tenminste, in Duitsland ongeveer 2000 voor een single recto en 2100 voor een rectoverb. MAAR dit zijn dan wel de vernieuwde recto's, met op het tweede kanaal 3 ipv 2 soundmodes, en een verbeterd clean.

srv-man
16 januari 2004, 15:16
Nieuwprijs klopt wel, tenminste, in Duitsland ongeveer 2000 voor een single recto en 2100 voor een rectoverb. MAAR dit zijn dan wel de vernieuwde recto's, met op het tweede kanaal 3 ipv 2 soundmodes, en een verbeterd clean.

Oh, nou, kijk dan eens op http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.htm bij de internetprijslijsten.

sash
16 januari 2004, 16:03
Echte PtP wil je ook niet...Dat is niet vintage maar antiek en wsch gevaarlijk volgens huidige normen.

Wat je wil is een turret board...

Rectifierbuizen tegenwoordig ook niet meer :-?
JTM45's en Bluesbreakers komen tegenwoordig dus ook zonder rectifierbuis... :(

Negative K3 fan
16 januari 2004, 18:13
in die mesa rectifier heads zit dachtik de optie om te wisselen tussen eebn buizen en transistor gelijkrichter.

Voidhead
17 januari 2004, 12:23
heeft een buizen rectifier in je amp dan een negatief effect op je sound?

Negative K3 fan
17 januari 2004, 12:42
noep, kwestie van smaak/peroosnlijke voorkeur.

BLOK182
18 januari 2004, 11:46
Nieuwprijs klopt wel, tenminste, in Duitsland ongeveer 2000 voor een single recto en 2100 voor een rectoverb. MAAR dit zijn dan wel de vernieuwde recto's, met op het tweede kanaal 3 ipv 2 soundmodes, en een verbeterd clean.

Oh, nou, kijk dan eens op http://www.muziekhandeljoosten.nl/index.htm bij de internetprijslijsten.
Hey thanks, dat zijn idd mooie prijzen, en handig dat die gast in Nederland zit!

V!N
18 januari 2004, 18:22
Echte PtP wil je ook niet...Dat is niet vintage maar antiek en wsch gevaarlijk volgens huidige normen.

Wat je wil is een turret board...

Framus heeft in de laatste amps toch nog deels het échte PTP princpe toegepast. Van de ene potmeter naar de andere gaat dan bijvoorbeeld een weerstand aan een paar lange vertinde draden.

Een collega van mijn ampman doet het erg puik, zijn borden hebben de banen van een PCB, en turrets ! Het schijnt je wat minder ruis en brom op te leveren en bij het knoeien zijn de componenten toch makkelijk te vervangen.

V!N
18 januari 2004, 18:24
in die mesa rectifier heads zit dachtik de optie om te wisselen tussen eebn buizen en transistor gelijkrichter.


(hij bedoelt diode) ..

V!N
18 januari 2004, 18:25
Echte PtP wil je ook niet...Dat is niet vintage maar antiek en wsch gevaarlijk volgens huidige normen.

Wat je wil is een turret board...

Rectifierbuizen tegenwoordig ook niet meer :-?
JTM45's en Bluesbreakers komen tegenwoordig dus ook zonder rectifierbuis... :(


Ah NEE ! Zeg me dat het niet waar is .. Hoe groot is het nut van de 'vintage'-series dan nog ? En hoe groot is het nut van een JTM 45 met diode gelijkrichter naast die JMP 1987 ?

Waar moet het heen ..

Negative K3 fan
18 januari 2004, 21:44
dubbelpooost

Negative K3 fan
18 januari 2004, 21:45
in die mesa rectifier heads zit dachtik de optie om te wisselen tussen eebn buizen en transistor gelijkrichter.


(hij bedoelt diode) ..

oepsie. klopt, dom van mij.

komt door die stomme amerikanen die overal maar solid state voor gebruiken. Eigelijk is een buis in feite net zo diode als een diode diode.

V!N
19 januari 2004, 16:54
in die mesa rectifier heads zit dachtik de optie om te wisselen tussen eebn buizen en transistor gelijkrichter.


(hij bedoelt diode) ..

oepsie. klopt, dom van mij.

komt door die stomme amerikanen die overal maar solid state voor gebruiken. Eigelijk is een buis in feite net zo diode als een diode diode.

.. of anders gezegd: een diode kan fungeren als een 'solid state' gelijkrichter. ;)

sash
19 januari 2004, 18:18
Echte PtP wil je ook niet...Dat is niet vintage maar antiek en wsch gevaarlijk volgens huidige normen.

Wat je wil is een turret board...

Rectifierbuizen tegenwoordig ook niet meer :-?
JTM45's en Bluesbreakers komen tegenwoordig dus ook zonder rectifierbuis... :(


Ah NEE ! Zeg me dat het niet waar is .. Hoe groot is het nut van de 'vintage'-series dan nog ? En hoe groot is het nut van een JTM 45 met diode gelijkrichter naast die JMP 1987 ?

Waar moet het heen ..

JMP?!?! SCHAAAM JE!

Een 1987x is geen fokking jmp! :D

Maar dan is er weinig verschil meer. JTM45's komen met KT66's en de huidge 1987ers met EL34's.

V!N
19 januari 2004, 18:53
VERHIP !!! :oops: eh .. JTM bedoel ik dan waarschijnlijk ?

Al dat gehannes met letters en getallen .. laatst ook zo'n figuur over de 100 Watt plexi: "Wauw, maar dat lijkt me wel duur, zo'n Marshall uit 1959". ;)


Bedankt voor het scherp houden Sash !