PDA

View Full Version : onderdelen Jim Dunlop wah



Luigi
16 januari 2004, 10:21
Hi!
Ik zoek voor mijn Jim Dunlop wah (JH-1) de volgende onderdelen;
een nieuwe potmeter,
een nieuwe dc-input (de ingang voor de adaptor dus).
Heeft iemand enig idee waar die in nederland (of eventueel daarbuiten) voor redelijke prijzen te krigen zijn?

Fuhgawz
16 januari 2004, 14:15
Deze dingen kun je hoogstwaarschijnlijk wel bij de electroboer krijgen.
De ingang voor de adapter moet je er in ieder geval kunnen krijgen, maar het kan zijn dat je wat met die potmeter nog wat moet klooien, want ik heb eigenlijk geen idee of de potmeters van de electroboer anders zijn dan die in een wah zitten.
Bij van Weelden (http://www.vanweelden.nl) kun je nog speciale wah wah potmeters krijgen, maar of deze echt zo veel beter dan die bij de electroboer weet ik niet. Waarschijnlijk zijn ze wel veel duurder.

DOLBY
16 januari 2004, 15:22
De speciale wah pots zijn echt beter en dat is nodig ook. Ze zijn inderdaad ook veel duurder. (voor dzelfde prijs heb je wel 10 gewone pots denk ik)
Je kunt Dunlop Hot Potz bestellen bij www.smallbearelec.com en dat is bij de huidige dollar koers wel interessant

die dc jack kun je bij elke elektro-boer kopen

sash
16 januari 2004, 15:54
Weet je wel zeker dat ie het waard is? Dunlop wahs zijn 2e hands voor zo'n 50 Euro te krijgen en de reparatie zal niet veel minder kosten denk ik...

Daarbij nog dat je de oude kan verkopen voor 20 Euro ofzo.

Dirk_Hendrik
16 januari 2004, 19:54
Zo'n hotpotz (klotdingen maar da's mijn mening) kost een dollar of 25. Je wah gaat daarmee wel weer in waarde omhoog. Vijftig euro vind ik laag sash. Twintig euro vind ik ook wat laag. 75 en veertig zit meer in de (Nederlandse) prijscategorie.

bat
17 januari 2004, 19:40
Inderdaad, toen ik een tijdje terug op zoek was naar een goede tweedehands Cry Baby was het minimaal 70 euro wat gevraagd werd (met nog de vraag of de pot goed is danwel het nog een redelijke tijd uithoudt zonder te gaan kraken)

Een nieuwe pot is dus een slimmere investering.

Zo'n adapteraanlsuiting kost bij de gemiddelde onderdelenboer geen fluit (heb ik zelfs nog in een Big Muff gezet, was minder dan 2 gulden kwijt toen)