PDA

View Full Version : V-amp



ignite
15 januari 2004, 21:50
Ik had wat vraagjes :???: over de v-amp van Behringer. Heeft iemand er ervaring mee en zo ja wat is deze? Kun je dit effect alleen als pre-amp gebruiken of is het ook te gebruiken als multi-effect zoals GT-6 van BOSS? Kan ik heb dus gewoon tussen mijn gitaar en combo hangen?

Bedankt

ijff
15 januari 2004, 22:01
De V-amp 2 is ook als multi-effect te gebruiken.. er zijn dan wel veel betere alternatieven. De V-amp heeft maar een zeer beperkt aantal effecten, dat niet in combinatie met elkaar is te gebruiken.
Even doorsparen en bijv. een BOSS ME-50 kopen...

Jeroenvanhulsteijn
20 januari 2004, 01:01
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, de V-amp. Die heb ik. De 2 versie dan. Spotgoedkoop, super makkelijk. Effecten zijn bruikbaar. Met de chorus heb ik geen problemen. De delay doet het ook best. Reverb gebruik ik nauwelijks, omdat ik in een kerk speel. De wah is alleen goed in te stellen als je de computer erbij gebruikt. Je hebt verschillende aansluitmogelijkheden. Je kan hem voor je gitaarversterker zetten en hem gebruiken als distortion/overdrive box. Je kan hem ook via de effectlus van je versterker op de eindversterker aansluiten en het ding gebruiken als preamp.

Maar als je een goeie versterker hebt kun je misschien beter zo'n Boss GT of Digitech of Korg of Zoom kopen. Je hebt trouwens ook nog de X-Vamp. Das een soort Korg AX1G, of Digitech RP200. Kost ook niks. 85€ bij Feedback.

Ikzelf gebruik de V-Amp over een PA installatie. De enige losse effecten die ik ernaast gebruik is een compressor en een noise gate.

ignite
20 januari 2004, 15:58
Bedankt,
Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik eind van de maand maar eens langs ga bij Feedback Rotterdam en een V-amp 2 ga kopen.

ignite
30 januari 2004, 22:31
Ik ga morgen naar FEEDBACK en ga me die V-AMP hale.
Het intresseerd waarschijnlik niemand iets, maar ik wilde het gewoon ff kwijt :D

ijff
30 januari 2004, 23:09
Wil ik je toch nog snel een alternatief meegeven.. gezien het feit dat je toch vooral op zoek lijkt naar effecten.. en niet zo zeer versterkermodellen:

Yamaha heeft een nieuw pedaal.. de Magicstomp (www.magicstomp.com).. kost zo'n EUR 180,- ... en die heeft toch behoorlijk wat meer mogelijkheden daar waar het gaat om effecten..

De V-Amp is leuk als je voor de versterker modellen gaat.. maar als je een goed en goedkoop multieffect zoekt met de nadruk op effecten kan je hem naar mijn mening beter laten voor wat hij is.. (ik heb er een gehad.. dus ik kan er over meepraten..)

ignite
31 januari 2004, 15:56
Ik heb hem gekocht.
Ben er erg blij mee

ignite
31 januari 2004, 15:57
Ik heb hem gekocht.
Ben er erg blij mee

Jeroenvanhulsteijn
31 januari 2004, 16:55
Gefeliciteerd. Als je een 2dehands midi kabel tegenkomt (voor naar de computer) zeker kopen. Kun je patches downloaden en eigen patches op de computer opslaan. Erg handig. Wel even nagaan of je moederbord midi kan ontvangen. Want ik heb dus een moederbord in mijn eigen pc dat alleen midi kan zenden. Raar maar waar.