PDA

View Full Version : Hoge schelle piep in mijn multitone



Stringz-N-Pickz
15 januari 2004, 21:00
Hoi,

Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

greets,
SNP

p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....

mathe
15 januari 2004, 21:31
Waarschijnlijk een microfonische voorversterkerbuis.
Ofwel, contact opnemen met Koch en vragen hoe zij dit gaan oplossen.
Bijvoorbeeld dat ze even bij je langsrijden om het probleem op te lossen.

Marc

nicoverduin
15 januari 2004, 21:33
Of oscilleren, maar dat zou eigenlijk niet voor mogen komen. Maar ja ook zij maken fouten. Dus je weet het niet. In ieder geval gebruik maken van de garantie regeling.
Nico

aad
15 januari 2004, 23:18
Hoi,

Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

greets,
SNP

p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....

Waarschijnlijk kun je de hoogte (en hardheid) van die piep regelen met de stand van je toonregeling.
Ben benieuwd naar de oplossing. Ik denk ook aan oscillatie net als nico.
Heb hetzelfde probleem met een aantal pre-amps die ik zelf gebouwd heb. De enige oplossing tot nu toe voor mij was het plaatsen van 470pF over de anode/cathode van elke buistrap. Wordt het geluid wel weer minder mooi van. (minder hoog). Zou toch eleganter op te lossen moeten zijn, vandaar ook mijn interesse. :razz:

Dus: probeer te weten te komen hoe zij jouw probleem gaan oplossen. Dan weten WIJ hier ook meteen wat meer.

nicoverduin
15 januari 2004, 23:24
Wat nog wel eens helpt, maar dan alleen bij zelfbouw is het hele signaal pad afschermen of de bedrading veranderen. In dit geval mag KOCH het oplossen. Misschien is er wel een "koude" soldeerpunt.
Nico

Al
16 januari 2004, 02:06
Hoi,

Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

greets,
SNP

p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....


My vote -> slechte preampbuis.

Ik verwacht geen oscillatie omdat voor het vervangen van de buizsen er geen probemen waren.

Al

Stringz-N-Pickz
16 januari 2004, 22:47
Het is idd een (of meerdere) slechte pre-amp buizen. Ik heb de "piep" kunnen verhelpen door het eerste buisje te vervange (degene die het dichtst bij de input zit)..toch krijg ik volgens mij nog abnormaal veel brom op het 2e kanaal en veel ruis op het 3e.

Die ruis is misschien normaal dat weet ik niet zeker, maar het is heel irritant in ieder geval mocht je een keer iets hard willen spelen in de studio heb je heel veel ruis. En het is toch niet normaal dat de brom in het 2e kanaal verder versterkt wordt naarmate je hem harder zet?

Groet,
SNP

nicoverduin
16 januari 2004, 22:51
Tijd voor een service beurt lijkt mij.
Nico

Stringz-N-Pickz
17 januari 2004, 03:17
Jah die "service-beurt" heeft ie dus 3 dagen geleden gehad. Kostte mij 232 euro'tjes. En aangezien koch 130 km verderop ligt is het ook niet ff een kwestie van er langs gaan helaas.

Erg jammer.

SNP

cas121
17 januari 2004, 03:46
ja maar die gasten kennende willen ze echtwel service leveren en zullen ze dit ook zeker gratis voor je oplossen.

kreeg zelf ook echt een hele vette korting bij een reparatie pas nadat mn eindbuizen het 6 mnd na vervanging al begeven hadden.. nml gratis buizen...

Rowin
26 januari 2004, 12:35
Beste Stringz-N-Pickz,

Ik vind het jammer te lezen dat we er telefonisch niet uitgekomen zijn. Ik wil je nogmaals aanbieden de reparatie (uiteraard gratis) voor je uit te voeren of een nieuw voorbuisje naar je toe te sturen.

Rowin
Koch Guitar Electronics