PDA

View Full Version : Berhinger Vintager GM110



abbys
15 januari 2004, 16:31
bij men gitaar ga ek een behringer vintager GM110 kopen ( 135€ voor 30 watt) deze heeft goeie scores op reviews, maar eerlijk genoeg snap ek er niets van, had verwacht dat ie simpelweg een clean en een distortion kanaal ging hebben, maar hij heeft een low, mid, high, level en drive draaiknop, en 3 knoppen met elks 3 effectjes, kan iemand me in godsnaam uitleggen wat die draaiknoppen allemaal uitvoeren!?

http://www.behringer.com/02_products/proddetail.cfm?lang=ENG&id=GM110&type=230

http://www.behringer.com/02_products/prodindex.cfm?id=GM110&lang=ENG&CFID=9686&CFTOKEN=55385729

En dan nog iets, ik zou graag een varierende selectie geluiden hebben, kan iemand me uitleggen met die knoppen hoe ik een normaal fender geluid er uit krijg en een echte zware distortion? want eens ik men gitaar koop moet ik voortsparen voor ek een effectenpedaal kan kopen, dus zou het leuk zijn moest ek weten hoe ik iets degelijk uit die versterker krijg.

thx

My Dying Bride
15 januari 2004, 17:35
draaien = geluid veranderen :razz:

AART
15 januari 2004, 19:25
low = bas bij scheur vol open
mid = middentonen stand 8 bij scheur
high= hoge tonen stand 8 bij scheur

je moet zelf maar ff aankloten met die knoppen tot je het goed vind klinken, hierboven is hoe ik mijn amp heb ingesteld.

Wilson
15 januari 2004, 19:29
mid high en low knoppen heet een equaliser.
drive knop is hetzelfde als gain knop voor je scheurkanaal

abbys
15 januari 2004, 20:21
ah, equalizer ken ek gelukkig genoeg wel :p en gain ook, lol, ben nog beetje noob he :p
eh, welk is stand 8? (geen nummers) en wat bedoel ie met bij scheur? ( srry hoor, weet hoe dom het klinkt )

Dirk_Hendrik
15 januari 2004, 20:40
Leuk topic voor de "moderne versterkers" rubriek. Hier hoort ie niet :evil:

abbys
15 januari 2004, 21:33
:evil: een beetje kinderachtig gebruikt niwaar?
als ze hem bij moderne versterkers zetten mij niet gelaten, alhoewel het niet exact over moderne versterkers gaat maar over kennis en gebruik, zet maar waar ie wil

Dirk_Hendrik
16 januari 2004, 09:27
heeft niks met kinderachtig te maken maar met normaal forumgebruik.

Bruvtilov
16 januari 2004, 14:02
bumnp