PDA

View Full Version : Zijn er nog meer mensen zo tevreden over de Boss GE-7 ??



wanna1
15 januari 2004, 15:59
Ik heb nu 2 Boss GE-7 equalizer pedalen en gebruik ze naast elkaar in de effectloop van mijn JCM 800 2210 of voor de 2203, dit lever mij zo'n supersound op, ik vroeg mij gewoon af of hier nog meer mensen zo tevreden over zijn??
ik ben al weer op zoek naar een 3e pedaal.
Dit is ideaal om solo's te boosten met super sustain !!
en om het wat meer body te geven.

francis
15 januari 2004, 16:14
LINE6 DISTORTION MODELER. :-D

wanna1
15 januari 2004, 16:18
:seriousf:

Soulman
15 januari 2004, 16:21
Gebruik er al jaren een om de solo's te boosten, bevalt uitstekend.

bat
15 januari 2004, 19:48
Gebruikte er vroeger een om het geluid bij te schaven. Supertevreden over.

Uchison
16 januari 2004, 03:17
Ja ik heb hem juist verkocht. Speelde ook met hem in de loops..alleen zijn er sommige frequenties waar ik liever niet aan wil komen (denk bv aan tophoog..). Die zitten ook op deze eq..dat vind ik dan jammer. Het is veel gaver je geluid iets meer body te geven voor solo's. Daar zijn verschillende boosts op de markt die van veel hogere kwaliteit zijn. Bv Fatboost van Fulltone. Er zijn nog veel meer varianten. Of zoals ik later heb gedaan, met een Ts-9. De drive niet ver open, maar wel de volume en met de tone kun je zulke mooie geluiden maken :wink:
ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes.

Uchison
16 januari 2004, 03:19
Nou, ik heb hem juist verkocht. :) Speelde ook met hem in de loops..alleen zijn er sommige frequenties waar ik liever niet aan wil komen (denk bv aan tophoog..). Die zitten ook op deze eq..dat vind ik dan jammer. Het is veel gaver je geluid iets meer body te geven voor solo's. Daar zijn verschillende boosts op de markt die van veel hogere kwaliteit zijn. Bv Fatboost van Fulltone. Er zijn nog veel meer varianten. Of zoals ik later heb gedaan, met een Ts-9. De drive niet ver open, maar wel de volume en met de tone kun je zulke mooie geluiden maken :wink:
ik hoop dat je er iets aan hebt. Groetjes.

Phyrexian
16 januari 2004, 09:40
Ik heb mijn GE-7 een jaartje ongeveer en ik ben er nog steeds ontzettend tevreden mee.

Ik heb hem gebruikt in de loop van m'n JCM900 4100 om wat meer body te geven. Ook gebruikte ik hem soms tss gitaar en amp (opnieuw die 4100) met de dB slider naar boven zodat de amp meer input kreeg... ideale boost!! Mega vette death metal sounds kun je zo uit een JCM900 krijgen!

Nu staat hij thuis in de loop van m'n PSA-1 om wat extra eq-mogelijkheden te hebben.

Wanna1, jij gebruikt er dus twee? Gewoon om met een voetstap twee complete sounds te hebben of is er ééntje puur EQ en de andere boost? Tell me about it!

wanna1
16 januari 2004, 14:42
Ik heb mijn EQ van het lead kanaal van de 2210 op:
Bas: 10
Mid 6 a 7
Treble: 8

Dan heb ik van het ene pedaal de 2 bas faders iets omhoog staan de mid er een beetje uit en de treble neutraal of iets omhoog, de master fader staat ook iets omhoog. Een soort dalletje om een beetje extra chugga chugga te krijgen.

Dan gebruik ik die andere voor solo's en daar heb ik het midden flink omhoog geduwd, het ziet er dan uit als een "heuveltje" met de hoogste treble fader een stukje beneden het midden en de bas fader neutraal.
Bij deze moet de masterfader iets beneden het midden anders istie te luid.

Die fulltone en ts9 hoe gebruik je die dan in de loop of voor de preamp van de versterker

ik kan het me niet voorstellen om die voor de pre-amp te zetten want hoe ver je dan ook het volume van zo'n pedaal open zet dit heeft bij mij nooit genoeg volume verschil voor solo's (bij andere pedalen)

Bij de 2203 is dit weer anders! hier kan het wel redelijk.

Phyrexian
16 januari 2004, 14:50
Krijg je uit zo'n JCM800 en zwaar metal geluid??

wanna1
16 januari 2004, 15:02
Jazeker, supervet.
Daarom vraag ik mij ook altijd af of die 900's nog vetter zijn, ik heb nog nooit een duidelijk gehoord.
De linkin park of limp bizkit sound's zijn voor de 800 een fluitje van een cent, gewoon goed eq-en en de goede gitaar en een halfje lager stemmen,
en meest belangrijk de volume open zien te krijgen.

Phyrexian
16 januari 2004, 15:10
Jazeker, supervet.
Daarom vraag ik mij ook altijd af of die 900's nog vetter zijn, ik heb nog nooit een duidelijk gehoord.
De linkin park of limp bizkit sound's zijn voor de 800 een fluitje van een cent, gewoon goed eq-en en de goede gitaar en een halfje lager stemmen,
en meest belangrijk de volume open zien te krijgen.

Wel ik heb drie JCM900's goed getest (ik had een JCM900 4100, een maat heeft er ook één, en ik had voor korte tijd ook een 2100 SL-X). En ze kunnen héél brutaal klinken.
Mijn ervaring met JCM800's moet'k nog opdoen.

AoDf
16 januari 2004, 22:09
Jazeker, supervet.
Daarom vraag ik mij ook altijd af of die 900's nog vetter zijn, ik heb nog nooit een duidelijk gehoord.
De linkin park of limp bizkit sound's zijn voor de 800 een fluitje van een cent, gewoon goed eq-en en de goede gitaar en een halfje lager stemmen,
en meest belangrijk de volume open zien te krijgen.

Limp Bizkit en Linkin Park zijn nou juist absoluut NIET de klanken die ik uit mijn JCM-800 wil(/hoop te) halen. :razz: :wink:

Harry
18 januari 2004, 20:32
heb er pas 1 gekocht om te boosten en dat doet ie prima.

Speeddemon
18 januari 2004, 21:02
Ik heb er nog eentje te koop (een GE-7).

zgan, met doosje en al.

BLOK182
18 januari 2004, 21:33
Gisteren had de zang/gitarist van mijn nieuwe band zijn GE7 bij zich, ideaal om solo's ff mee door de mix te prikken.

imlikeajungle
20 januari 2004, 13:38
Ik heb er ook eentje, pas gekocht, ben nog niet helemaal uit de afregeling. Ik had ergens gelezen dat het beter is te cutten dan te boosten met de eq-slides en dan het volume bij te regelen met de db-slide. Ik schijn ook een beetje last te hebben van een klik als ik hem aanzet... En kan ik niet evengoed boosten met m'n Guv'Nor en de GE-7 zuiver voor eq-ing gebruiken?