PDA

View Full Version : Fender standard telecaster



-robbert-
15 januari 2004, 13:00
iemand ervaring met deze gitaar? Het is een Mexicaanse standard telecaster

iam
15 januari 2004, 13:03
gebruik eens de zoekfunctie :evil:

Neals
15 januari 2004, 17:32
Leuke dingen, kwalitatief misschien iets minder dan de US Tele, maar voor het geld zeker meer dan de moeite waard.

Vind ze er alleen wel goedkoop uitzien op sommige opzichten

-robbert-
16 januari 2004, 12:41
gebruik eens de zoekfunctie :evil:
dat heb ik gedaan, meneer de politieagent :evil:

Ik heb zelf gisteren op een standard mex gespeeld, en ik vond hem echt heerlijk klinken. Maar ik vraag me af of hij wel genoeg power heeft....

jamar
16 januari 2004, 14:06
iemand ervaring met deze gitaar? Het is een Mexicaanse standard telecaster

Goeie gitaar voor het geld maar imho toch ff iets minder dan een American Tele.

-robbert-
17 januari 2004, 11:06
iemand ervaring met deze gitaar? Het is een Mexicaanse standard telecaster

Goeie gitaar voor het geld maar imho toch ff iets minder dan een American Tele.

Jamai, hier kan ik toch niks mee... Ik weet ook nog wel dat american tele beter is, maar WAT is er beter???

als ik nou een stel goeie amerikaanse elementen erin gooi, zit ik dan niet heeel erg dicht tegen "the real deal" aan?

The Thumb
17 januari 2004, 11:23
iemand ervaring met deze gitaar? Het is een Mexicaanse standard telecaster

Goeie gitaar voor het geld maar imho toch ff iets minder dan een American Tele.

Jamai, hier kan ik toch niks mee... Ik weet ook nog wel dat american tele beter is, maar WAT is er beter???

als ik nou een stel goeie amerikaanse elementen erin gooi, zit ik dan niet heeel erg dicht tegen "the real deal" aan?

Robbert,

die gitaren zijn kwalitatief gewoon ietsje minder dan de usa varianten, dus mindere houtkwaliteit, mindere hardware. Daarom zijn ze natuurlijk ook wat goedkoper (te meer vanwege lagere loonkosten in Mechico).

Wat bedoel je trouwens met de vraag of hij wel genoeg power heeft?

-robbert-
17 januari 2004, 11:26
of de elementen wel genoeg output hebben, dat ik toch goed door mix heenkom

The Thumb
17 januari 2004, 11:30
iemand ervaring met deze gitaar? Het is een Mexicaanse standard telecaster

Goeie gitaar voor het geld maar imho toch ff iets minder dan een American Tele.

Jamai, hier kan ik toch niks mee... Ik weet ook nog wel dat american tele beter is, maar WAT is er beter???

als ik nou een stel goeie amerikaanse elementen erin gooi, zit ik dan niet heeel erg dicht tegen "the real deal" aan?

Robbert,

die gitaren zijn kwalitatief gewoon ietsje minder dan de usa varianten, dus kwaliteitsverschil in:
- hout
- hardware (brug, stemmechanieken)
- electronica (elementen)

Daarom zijn ze natuurlijk ook wat goedkoper (te meer vanwege lagere loonkosten in Mechico).

Wat bedoel je trouwens met de vraag of hij wel genoeg power heeft?

The Thumb
17 januari 2004, 11:34
er gaat volgens mij even iets mis met mijn postings,

mbt je output vraag, geen verschil tussen usa en mexicanen. goed door de mix heen komen is trouwens niet zozeer een volume kwestie maar heeft meer te maken met het karakter van je geluid, als je geluid wat modderig is, verzuip je snel in het band geweld. Met het felle geluid van een tele hoef je je daar niet zoŽn zorgen om te maken!

Neals
21 januari 2004, 21:23
en mocht hij te weinig output hebben, dan donder je er EMG's in :D


Anyway, ik weet niet wat voor sound je verder zoekt, maar voor een rockscheur zou ik er wel een SC-sized humbucker in duwen.

telecastermaster
22 januari 2004, 14:19
Door de mix komen heeft HELEMAAL NIKS met output te maken maar alles met frequenties!!!!

Vooral gitaren met humbuckers hebben daar last van. Die hebben veel midden en zitten op dezelfde frequenties als zangers en pianisten etc. Een Telecaster heeft vooral veel hoog en laag en ik ken geen gitaar die beter door de mix komt dan een Telecaster op het brugelement.