PDA

View Full Version : Line 6 DM4 distortion modeler



idno
15 januari 2004, 10:56
Heeft er iemand ervaring met dit pedaal? Het lijkt me wel cool, omdat er veel verschillende goede distortion pedalen inzitten. Deze zullen vast wel beter klinken dan die van mn GT3, toch?

iam
15 januari 2004, 11:14
gebruik eens de zoekfunctie :)

francis
15 januari 2004, 15:17
gewoon kopen dat spul, je zal het je niet berouwen.
Het is het beste in heel de distortion geschiedenis, hier kan niets tegen op.
LINE6 RULES

wanna1
15 januari 2004, 15:52
Moet ik hier nu al weer op reageren?
Gewoon links laten liggen, en de distortion uit de versterker halen = puur = beter = hoe alle goden het doen !!
Line 6 sucks bigtime, waarom staan er anders zo veel 2e hands te koop voor een spotprijs? ontevreden mensen misschien?

francis
15 januari 2004, 16:05
LINE 6 RULES en daar blijf ik bij, ik heb veel geld en tijd in de zoektocht naar een goed distortion gestokken en heb hem dan eindelijk gevonden, de LINE 6 distortion modeler.
Dat er veel tweedehands tekoop staan komt, omdat er mensen zijn die alleen de allernieuwste dingen willen hebben en gaan vragen of ze een procentje meer kunnen krijgen als ze hun oude achter laten.
MAAR WAT BAAT KAARS EN BRIL ALS BEEST NIET ZIEN WIL.

jaywalker
15 januari 2004, 16:18
LINE 6 RULES en daar blijf ik bij, ik heb veel geld en tijd in de zoektocht naar een goed distortion gestokken en heb hem dan eindelijk gevonden, de LINE 6 distortion modeler.
Dat er veel tweedehands tekoop staan komt, omdat er mensen zijn die alleen de allernieuwste dingen willen hebben en gaan vragen of ze een procentje meer kunnen krijgen als ze hun oude achter laten.
MAAR WAT BAAT KAARS EN BRIL ALS BEEST NIET ZIEN WIL.

Ik heb er heel erg goede dingen over gehoord.
John frusciante gebruikt hem ook. Meesterlijk geluid!

Maarja wat misbruikt/gebruikt frusciante niet?

francis
15 januari 2004, 16:20
AMEN jaywalker.

wanna1
15 januari 2004, 16:22
John frusciante gebruikt hem ook. Meesterlijk geluid!

I happen to know a lil bit more.

Die gebruikt hij NIET, can't you read?

hij word niet door de goden gebruikt!!

jaywalker
15 januari 2004, 16:34
John frusciante gebruikt hem ook. Meesterlijk geluid!

I happen to know a lil bit more.

Die gebruikt hij NIET, can't you read?

hij word niet door de goden gebruikt!!

Wedden voor mijn squier dat ie hem wel heeft?

Hij heeft op die nieuwe dvd een meesterlijk grote pedaalbord. En daar staat hij dus wel op

wanna1
15 januari 2004, 16:41
Nee dank je, ik speel liever op echte gitaren !!
Laten we een discussie starten over B-merken.
Squier :razz:
Of Ephiphone :razz:

Hehe

Ik zal de DVD Binnenkort even bekijken
Welke die van rusland of live at Slane castle ??

Dan zal ik even zien of ik Excuses moet maken.
En of die hem werkelijk gebruikt.

Kan het me niet voorstellen, zulke mooie versterkers.
En dan zulke troep er voor zetten, dan hoef ik ook niet naar de arena en verkoop mijn kaartjes haha, mijn oren zijn alergisch voor digitaal hehe.
kiddin' like duff mc kagan say's

Fuhgawz
15 januari 2004, 17:47
Het heeft zijn voor en nadelen. Het zal inderdaad nooit zo goed klinken als de distortion uit een dure buizenamp, maar een dure buizenamp is... duur... en lang niet zo veelzijdig.
Bovendien is de DM goedkoper dan een Fuzz Face, Tube Screamer, Big Muff en Rat bij elkaar en dan heb ik nog maar 4 van de 16 mogelijke distortions opgenoemd.
En ik zie er op dit moment trouwens maar één op gitaarmarkt en op marktplaats helemaal geen.

jaywalker
15 januari 2004, 18:15
Nee dank je, ik speel liever op echte gitaren !!
Laten we een discussie starten over B-merken.
Squier :razz:
Of Ephiphone :razz:

Hehe

Ik zal de DVD Binnenkort even bekijken
Welke die van rusland of live at Slane castle ??

Dan zal ik even zien of ik Excuses moet maken.
En of die hem werkelijk gebruikt.

Kan het me niet voorstellen, zulke mooie versterkers.
En dan zulke troep er voor zetten, dan hoef ik ook niet naar de arena en verkoop mijn kaartjes haha, mijn oren zijn alergisch voor digitaal hehe.
kiddin' like duff mc kagan say's


FOOL!

Denk je nou echt dat al die geluiden uit 3 versterker komen. Met elk versterker 1 kanaal. Als je zijn pedaal bord ziet dan ga je kwijlen....hoewel je niet echt duidelijk alles kan zien gewoon om het feit dat er amper met de camera op het pedaalbord wordt gemikt.

En dat over echt gitaren. Ik zeg niet voor niks een squier omdat ik je me fender en ibanez niet gun :lol:

edit:
Slane CASTLE
Ik ga trouwens ook naar Arena! DAt gaat tof worden. Extra vroeg heen zodat ik voor John kan gaan staan :D

denk je dat al die amp scheur nog echt goed klinkt met pedalen er voor. (ik weet wel dat er in veel loopen geswitched wordt) Maar de versterkers worden allemaal clean gebruikt. Behalve die jubilee geloof ik. De 2 andere zijn de zelfde versterker.

@iro
16 januari 2004, 13:25
Jf gebruikt hem niet ! wel de DL4 Delay Modeler

Fuhgawz
16 januari 2004, 14:07
Om even antwoord op de vraag proberen te geven ipv over John Frusciante te zwammen: Ik heb er geen ervaring mee, maar hoogstwaarschijnlijk zal hij beter klinken dan de distortions op je GT-3.

jaywalker
16 januari 2004, 16:30
Jf gebruikt hem niet ! wel de DL4 Delay Modeler

GA dan maar eens goed die dvd SLANE CASTLE bekijken. Daar zie je toch echt een gele line- 6 bak
hij heeft ook de paarse en de groene.

mohawk
16 januari 2004, 20:06
zijn er ergens geluidsamples te horen van Line 6..want op de site zelf staat nix..

Jools
16 januari 2004, 21:17
Kan het me niet voorstellen, zulke mooie versterkers.
En dan zulke troep er voor zetten, dan hoef ik ook niet naar de arena en verkoop mijn kaartjes haha, mijn oren zijn alergisch voor digitaal hehe.
kiddin' like duff mc kagan say's

ik had laatst een artikel over em gezien in een Gitarist.. der stond gelooffik in dat hij twee marshalls op clean (!) voluit laat blazen en dat zijn vervorming uit een pedaaltje komt

jaywalker
17 januari 2004, 00:16
Kan het me niet voorstellen, zulke mooie versterkers.
En dan zulke troep er voor zetten, dan hoef ik ook niet naar de arena en verkoop mijn kaartjes haha, mijn oren zijn alergisch voor digitaal hehe.
kiddin' like duff mc kagan say's

ik had laatst een artikel over em gezien in een Gitarist.. der stond gelooffik in dat hij twee marshalls op clean (!) voluit laat blazen en dat zijn vervorming uit een pedaaltje komt

precies !

hij heeft nu trouwens 3 amps....1 marshall nog wattes en 2 marshalll jubilees...(erg expensive)
hij gebruikt vooral zijn ds-1 als distortion
Voor zijn pedalenbord heb je trouwens dansles nodig :D

idno
19 januari 2004, 14:05
http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm
interview met JF en wat over zn gear.
Ik zie toch echt geen DM4 staan.
btw. een van de gitaristen van Dreadlock Pussy (punto volgens mij) gebruikt ook een DM4

jaywalker
19 januari 2004, 17:39
http://www.apvo17.dsl.pipex.com/Guitarist%20June%20%2703.htm
interview met JF en wat over zn gear.
Ik zie toch echt geen DM4 staan.
btw. een van de gitaristen van Dreadlock Pussy (punto volgens mij) gebruikt ook een DM4

klopt, maar dit komt omdat het begin van de tour is. Paar maanden na de tour heeft hij dm4 bij geplaatst voor can't stop die herschreven is


niet dat ik de dm4 super tof vind...

FenderPlayer
11 november 2007, 17:30
Ik hoor veel goede dingen over dit pedaal, kijk maar eens naar reviews op bijv. Harmony Central :dance: . Ik heb een aantal Line6 trapbakkies en ben zeer tevreden over de kwaliteit ervan. En het is een stuk goedkoper(en veel makkelijker) dan 16 pedaaltjes kopen. Gewoon doen, ik ga dr binnenkort ook eentje ergens vandaan plukken :rockon: (wel 2ehands, nieuw is te duur naar mijn smaak)

Dastard
12 november 2007, 02:23
Ik denk dat deze persoon na bijna 4 jaar al een keuze heeft gemaakt.

idno
12 november 2007, 08:57
Ik denk dat deze persoon na bijna 4 jaar al een keuze heeft gemaakt.

idd. en dat deze persoon na bijna 4 jaar een stuk meer kennis, ervaring en budget heeft en zo slim is geweest de DM4 niet te kopen maar te gaan voor een goede versterker en daar zijn scheur uit te halen :rockon:

Mitch
12 november 2007, 12:39
FenderPlayer, ik zie dat je nog redelijk nieuw bent op het forum. In de eerste plaats dus: welkom ! Er zijn een aantal regels, maar ook een aantal ongeschreven regels. Eén daarvan heb je zojuist overtreden ;) Het bumpen van een 3 jaar oud onderwerp zonder reden....liever niet. De samenhang binnen het verhaal gaat vaak totaal verloren, mensen die toen postten zijn nu misschien al niet meer aktief op het forum etc.

Veel plezier verder op het forum !

FenderPlayer
13 november 2007, 12:11
sorry! let niet echt op data boven posts! bedankt voor de tip!ben idd vrij nieuw

Bram+
13 november 2007, 12:44
Ik hoor veel goede dingen over dit pedaal, kijk maar eens naar reviews op bijv. Harmony Central :dance: . Ik heb een aantal Line6 trapbakkies en ben zeer tevreden over de kwaliteit ervan. En het is een stuk goedkoper(en veel makkelijker) dan 16 pedaaltjes kopen. Gewoon doen, ik ga dr binnenkort ook eentje ergens vandaan plukken :rockon: (wel 2ehands, nieuw is te duur naar mijn smaak)
Dat zegt dus helemaal geen reet. Elke idioot kan daar een recensie neerzetten, en ze zullen daar ook niet zo snel toegeven of inzien dat ze een miskoop hebben gedaan nadat ze net 150 euro of zo hebben uitgegeven aan zo'n brolding (selectieve waarneming), of men heeft simpelweg niet genoeg referentiemateriaal om een goed oordeel te geven.