PDA

View Full Version : pu's vervangen in een yamaha pacifica 112



buuck
14 januari 2004, 21:17
een vriend van me heeft deze gitaar en hij wilt graag een beter geluid. vooral meer diep erin. eigenlijk wilt gewoon dat het geheel een stuk beter klinkt. welke pu's raden jullie aan?

michielv
15 januari 2004, 13:40
Pfoei, klinkt als kun je misschien beter rond gaan kijken naar een goede andere gitaar? Ben je ongeveer net zoveel geld kwijt en waarschijnlijk beter uit..

Neals
15 januari 2004, 13:41
Een yamaha kan je beter alleen upgraden als je voor een paar centen aan leuke elementen kan komen.

Mr.Bluesbreaker
15 januari 2004, 16:51
Je kunt beter een andere gitaar kopen inderdaad, bv een mexicaanse strat 2e hands. Of het moet de duurste uitvoering van een pacifica zijn, die houtkwaliteit zal vast iets beter zijn. Dan is het wel een idee om elementen te vervangen eventueel.

The Thumb
15 januari 2004, 16:56
ik wil absoluut niet snobistisch overkomen, maar het gebrek aan laag wordt in dit geval waarschijnlijk veroorzaakt door de gebrekkige kwaliteit van het hout. Als je een beter geluid wilt zou ik naar een andere gitaar gaan kijken:

good pickups can't cure a bad sounding guitar

Lacrymosa
16 januari 2004, 09:18
Maar om even antwoord te geven op je vraag

een Dimarzio Tone Zone zou een o[ptie kunnen zijn, een DImarzio Drop Sonic (geen ervaring mee, maar het belooft veel goeds)

CheerS!!