PDA

View Full Version : Dual Rectifier trem-o-verb



Iced Dragon
14 januari 2004, 21:01
Hallo,

omdat ik graag een nieuwe poweramp wou kopen om mijn rack compleet te maken, ben ik aan het overwegen om mijn DR ev. te verkopen. Uiteindelijk blijkt ie niet echt aan mijn volwachtingen te voldoen.
Dus staat ie daar maar...
Na mijn examens zal ik hem nog eens grondig testen en dan een beslissing nemen.
Hij is gebouwd in 1995 en is een oranjeleren uitvoering, lichtjes geschonden.
Weet iemand wat je daar nog voor kunt krijgen?

bedankt,
Bjorn

BLOK182
15 januari 2004, 18:53
Oeh, lastig. Een normale oude 2 kanaals DR zou ongeveer 1500 euro opleveren tweedehands, mits in goede staat. Een tremoverb is wat zeldzamer, en dan een oranje leren uitvoering, das ook weer een paar grijpstuivers waard.

Rectifier
19 januari 2004, 14:38
De Dual Trem-o-verb staat omschreven als de beste Rectifier omdat het clean beter is dan de overige Recto's.

Iced Dragon
19 januari 2004, 15:43
wel,
toen ik een jaar geleden informeerde bij the soundfactory?? in Gent (bij Dampoort) voor Englgear heeft men mij verteld dat ik er gerust nog 2000€ kon voor krijgen. 'k Weet niet in hoeverre dit realistisch is?

Bjorn

Iced Dragon
19 januari 2004, 15:51
De Dual Trem-o-verb staat omschreven als de beste Rectifier omdat het clean beter is dan de overige Recto's.

De clean vind ik idd wel goed, de distortion voor ritme kan er ook wel door maar 'k krijg er absoluut geen vloeiende leadklank uit. 't Kan ook gewoon aan mij liggen hoor. Als ik een plaat hoor waarop een DR is gebruikt vind ik het fantastische klank maar zelf krijg ik het er niet uit...
Ben heel tevreden van m'n Engl 530, maar misschien dat de clean van de DR wel iets voller is. Klopt dit?
Heeft iemand misschien suggesties voor settings op de DR? Speel met Jackson en SD-elementen (custom, distortion, '59, TB4, cool rail en Jazz (sh2), op verschillende gitaren wel te verstaan :wink: )

tnx,
Bjorn

Rectifier
19 januari 2004, 15:53
wel,
toen ik een jaar geleden informeerde bij the soundfactory?? in Gent (bij Dampoort) voor Englgear heeft men mij verteld dat ik er gerust nog 2000€ kon voor krijgen. 'k Weet niet in hoeverre dit realistisch is?

Bjorn

lijkt me sterk, wat voor uitvoering is het? top + box of combo 2x12?

1500 eur mag je je handen dicht knijpen volgens mij

Rectifier
19 januari 2004, 15:58
De clean vind ik idd wel goed, de distortion voor ritme kan er ook wel door maar 'k krijg er absoluut geen vloeiende leadklank uit. 't Kan ook gewoon aan mij liggen hoor. Als ik een plaat hoor waarop een DR is gebruikt vind ik het fantastische klank maar zelf krijg ik het er niet uit...

tnx,
Bjorn

Heb zelf ook een Recto gehad. Als ze van de Dual destijds een 3-kanaals hadden gemaakt was het wel mogelijk.
Datzelfde probleem had ik nl. ook. Als je op kan.2 een vette crunch instelt in Modern mode en je gaat die boosten dat klinkt gewoon nergens naar. Althans niet als lead. En je koopt een Recto uiteindelijk voor dat aggresieve low-end.
Als je daarentegen een leuke lead wilt moet je hem op Vintage zetten en dan niet zo heel veel gain en wat meer mid ipv de mid te scoopen.

Maar.....ideaal is't niet en echt lekker klinkt het ook niet.

Misschien een pedaaltje ervoor met een EQ. om wat aan te dikken.

Iced Dragon
19 januari 2004, 15:58
was top + bijpassende 2x 12" rectifier cab (celestion v30 klopt dit?)

de cab gaat niet weg

Rectifier
19 januari 2004, 16:22
was top + bijpassende 2x 12" rectifier cab (celestion v30 klopt dit?)

de cab gaat niet weg

Blijf erbij, top 1500 eur. Zal wel moeilijk worden. Oranje is niet echt gangbaar.

Box is met V30. Ik heb 2 Losse 1x12 Recto kasten.

Iced Dragon
19 januari 2004, 16:33
toegegeven, de kleur zuigt, maar het was een goede deal, en uiteindelijk telt vooral de klank toch heh?
en hoeveel is de cab nou waard zei je?? :roll: :wink: :razz:

Bjorn

Rectifier
19 januari 2004, 16:59
Mesa Recto cab's zijn moeilijk te krijgen 2e hands en zijn nieuw erg duur.

Het zijn topkasten met ontzettend veel stuwend laag.
Als ze zwart waren zou ik ze gewoon houden maar misschien is't beter om hem als set te verkopen.

2x12 zou minstens 500 eur op moeten brengen. Meer is aan jou, dat weet ik niet. Je hebt op zich wel een uniek setje.

Iced Dragon
19 januari 2004, 20:00
http://photo.starblvd.net/Frigg/2-1-3-1077087165?m=1&pg=1&ro=0&co=2&pw=*6867400C2608


stukje foto van m'n DR trouwens,
zal eens kijken om een nieuwe foto in te scannen

(ibanez te koop trouwens...) en rechts ook nog een stukje ESP te zien trouwens :)

BLOK182
19 januari 2004, 20:40
Hey, das toch geen oranje? Lijkt wel gewoon hout ofzo.

Toaster
19 januari 2004, 21:13
geil kleurtje hoor

Iced Dragon
19 januari 2004, 22:37
ok, oranje-beige dan... :roll:

Ibanez RuleZ
19 januari 2004, 22:48
ik denk dat het verkopen van dat ding wel mee zal vallen, maar meer dan iets van 1500 voor die top kan je rustig op je buik schrijven. Probleem is de wat economisch beroerde situatie.

als je een poweramp wil kopen, wat was je dan van plan te halen? ik denk dat je die mesa overal kan inruilen voor een goede poweramp (mesa 2:90 of vergelijkbare engl). is voor jouw stijl niet een Engl Powerball een aardige optie? ruil je mesa in, verkoop je preamp, koop een geforce, midiboard en knallen maar. t is maar een id (in ieder geval wat ik waarschijnlijk zou doen als ik mezelf in jouw positie bevond)

Harrald

Iced Dragon
19 januari 2004, 22:57
kzou heel graag een 930/60 ebben,
is een powerball niet meer voor metal alleen? zoek een veelzijdige amp maar wel vooral voor metal, misschien een savage SE? of E580...

en een g-force, heel graag maar moet het 'jammergenoeg' maar stellen met een g-major...

Rectifier
20 januari 2004, 09:51
Die Powerball is erg veelzijdig hoor.
4 kanalen en een zeer goed clean kanaal.

En veel meer low-end dan een Savage.

Misschien kan je je setje inruilen op een nieuwe Powerball + 4x12.

P****Fred
20 januari 2004, 10:34
ik heb ook een powerball en speel er vanalles op!

is een super veelzijdige versterker...
je moet de gain niet vol open draaien he ;)

Ik haal er makkelijk een heel goeie crunch, en een super hard-rock geluid uit

btw SUPERGEIL kleur van die mesa!!

BLOK182
20 januari 2004, 18:05
Heb je toevallig nog betere foto's? Want volgens mij is het beige leer, erg mooi!! Ik zat al te denken aan de orange crunch modellen van Marshall, das pas oranje 8-)

Iced Dragon
21 januari 2004, 16:17
Heb je toevallig nog betere foto's? Want volgens mij is het beige leer, erg mooi!! Ik zat al te denken aan de orange crunch modellen van Marshall, das pas oranje 8-)

zitten jullie hier allemaal met mij te lachen of zo??

Persoonlijk vind ik de kleur niet zo denderend.
Ik zal wel ergens nog foto's hebben bij mij thuis maar ik zit momenteel op mijn 'kot' om te blokken.
zal es zien wat ik nog kan vinden om te scannen sinds jullie hier allemaal op mijn versterker geilen... :wink:

Rectifier
21 januari 2004, 16:48
Ik vind et ook wel een stoer ding, serieus.

Hij's niet zo orange als ik mij van de catalogus kan herinneren.

Iced Dragon
21 januari 2004, 16:55
Ik vind et ook wel een stoer ding, serieus.

Hij's niet zo orange als ik mij van de catalogus kan herinneren.

Hou wel rekening met het flitslicht maar hij is idd niet knaloranje.

P****Fred
21 januari 2004, 17:57
zoals hij op deze foto staat vinnek em echt lekker
8-)

BLOK182
21 januari 2004, 18:00
Heb je toevallig nog betere foto's? Want volgens mij is het beige leer, erg mooi!! Ik zat al te denken aan de orange crunch modellen van Marshall, das pas oranje 8-)

zitten jullie hier allemaal met mij te lachen of zo??

Persoonlijk vind ik de kleur niet zo denderend.
Ik zal wel ergens nog foto's hebben bij mij thuis maar ik zit momenteel op mijn 'kot' om te blokken.
zal es zien wat ik nog kan vinden om te scannen sinds jullie hier allemaal op mijn versterker geilen... :wink:
Ik lach je echt niet uit hoor! Ik hou gewoon van een aparte amp, paarse/rooie/witte marshalls zijn ook erg vet, en ik meen me te herineeren dat er wel eens tremoverbs in bruin zijn uitgebracht, ook apart!