PDA

View Full Version : Ibanez GX 140



DirkieJ
14 januari 2004, 12:55
Wat vinden jullie ervan? Goede gitaar om op te beginnen of niet?

Vexx
14 januari 2004, 13:39
Je kan naar mijn mening beter gaan voor een RG170 dan een GIO (waar de GRX bij hoort). Die zijn kwalitatief een stuk beter. De RG170 kost rond de 260 euro. Voor dat geld is dat best een goede gitaar. Een vriend van mij heeft hem namelijk.

Het is natuurlijk ook aan te raden om ook naar andere merken te kijken dan naar Ibanez, maar misschien had je dat al gedaan.

Even wat websites van fabrikanten

www.ibanez.com
www.squierguitars.com
www.fender.com
www.epiphone.com
www.gibson.com
www.jacksonguitars.com

Er zijn natuurlijk nog veel meer merken, maar dit is wat er zo snel in mij opkwam...

Ik hoop dat je wat aan mijn bijdrage hebt...

Up The Irons! :zz:

DirkieJ
15 januari 2004, 13:38
ok dan bedankt, zal eens kijken :D

slayurrr
15 januari 2004, 13:40
Ga voor mijn RG270 zou ik zeggen :-D

AART
15 januari 2004, 16:09
daar zit een locking tremolo op idioot, daar kan zo iemand toch niet mee omgaan :???:

slayurrr
15 januari 2004, 16:27
:roll:

Vexx
15 januari 2004, 18:49
daar zit een locking tremolo op idioot, daar kan zo iemand toch niet mee omgaan :???:

Dat hoeft niet per se op te gaan... mijn eerste (eigen) gitaar is een Ibanez RG2550EX... mét Edge Pro brug (floyd dus)

Ik had wel al eerder een Strat maar die heeft een heel ander soort brug. Een Floyd Rose (licenced) is altijd wennen (als je hem voor het eerst hebt), ook als je al 20 jaar speelt.

Maar ik zie je punt wel, de TS kan misschien beter gaan voor een gitaar zonder (floyd rose)fratsen. Als je wél bij het model van de RG wilt blijven dan zou ik de RG321 aanraden: die heeft een stop-tail. Die is alleen wel wat duurder dan een GRX140.

slayurrr
15 januari 2004, 19:34
De RG270 was ook mijn eerste gitaar en dat ging prima allemaal.
Als je per se geen tremelo wilt, dan kun je hem gewoon blokken, want verder is de RG270 best wel goed beginnersgitaartje.
En als je niet teveel geld uit wilt geven en je heb intresse, dan kun je zo mijne overnemen. 8-)

DirkieJ
16 januari 2004, 15:10
Er moet niet teveel speciaals opzitten, zoek gewoon een fijne beginnersgitaar tot ongeveer 500 euro om punk enz mee te spelen. Een vriend van me zei dat Ibanez daar best fijne gitaren voor heeft. Als iemand nog een ander idee heeft...

En over dat aanbod, zal eens kijken wat hier verder nog uit komt. Alvast bedankt iig :D

slayurrr
16 januari 2004, 15:45
De RG270 is een fijne beginners gitaar, er zit wel een tremelo op, maar die kun je blokken.
Als je weinig wilt uitgeven, dan kun je zo voor mijne kiezen, want ik verkoop hem echt voor een prikkie.

Als je intresse heb, dan hoor ik het wel.