PDA

View Full Version : Hebben Engl's ook bias klasse's?



Arnie
14 januari 2004, 10:25
Ik heb een keer gelezen dat (sommige) Engl's bias klasse's hebben? Hierover staat niks in de handleiding, t zal dan wel niet kloppen. Er zou dan iets staan op de socket, of zoiets.

Dit staat in de handleiding:
"Replace tubes with select Engl replacement tubes (special selection criteria) to avoid microfonic properties, undesireable noise and unbalanced performance."

"Leave tube replacement and power amp biasing to qualified professional."

Kan iemand mij hier iets meer over vertellen, of is het een lul verhaal?

iam
14 januari 2004, 10:48
Koch heeft bias-classes... bij andere amp's heb ik daar nog nooit van gehoord...

LordRiffenstein
14 januari 2004, 10:54
Aan de hand van de info op je originele tubes of je serie-nummer kan Engl je lampen bezorgen die dezelfde grade hebben als je originele waardoor biassen in principe niet nodig is. In Principe, want een bias verandert soms wel eens en na een jaartje of 2 is het toch best dit te laten controleren. Hoeft niet door een tech, je kan het ook zelf doen, lekker handing en goedkoop.

doncker
14 januari 2004, 19:29
Maar dan kosten die lampen wss toch redelijk wat?

Arnie
16 januari 2004, 09:54
In Principe, want een bias verandert soms wel eens en na een jaartje of 2 is het toch best dit te laten controleren. Hoeft niet door een tech, je kan het ook zelf doen, lekker handing en goedkoop.
Zou je kunnen uitleggen hoe je dat moet doen en wat voor spullen daarvoor nodig zijn?