PDA

View Full Version : prijs 2dehands Gibson LP studio GEM (P90's)



nonomen
13 januari 2004, 23:42
ik vroeg me af wat een redelijke prijs voor deze gitaar is waneer hij in goede staat is. Het is de serie uit 96/97.

Ik heb er in een winkel 1 te koop zien staan voor 995,- met koffer.

hadv
14 januari 2004, 02:12
zeker geen foute prijs

The Mule
14 januari 2004, 09:41
Zit wel behoorlijk hoog, als je de nieuwprijs van destijds neemt, die volgens mij rond de 2500 gulden lag.

Aan de andere kant zie je ze niet veel langskomen, ze zijn niet lang in productie geweest en een Les Paul met P90's is natuurlijk nooit te versmaden. En omdat er Gibson op staat is de resale-value niet verkeerd. Ik zou het doen, misschien kan je iets inruilen of omdat je niets inruilt nog wat korting of goodies (strap, snaren o.i.d.) erbij krijgen.

hansoonk
14 januari 2004, 10:21
Er zijn recent nog twee GEM's aangeboden op marktplaats.nl en muziek.2dehands.nl . Beide zijn blijkbaar verkocht, want ik kon de advertenties echter niet meer terugvinden. Als ik het me goed herinner lag de vraagprijs lag rond € 800.
Je kunt de tweedehandsprijs van een gewone studio als richtprijs nemen. Die ligt ook zo'n beetje rond de 700-800 Euro, met daar nog wel wat bovenop omdat een GEM veel minder vaak wordt aangeboden. Je praat dan wel over een koop direct van een particulier.
1000 Euro in een gitaarwinkel klinkt dan niet echt gek, zeker als ze hem nog even goed nalopen, afstellen en je na drie maand nog even terug mag komen. Maar misschien lul je er nog 100 Euro af.

iam
14 januari 2004, 10:29
ik heb die gisteren nog zien staan op 2dehands.nl
een rooie met p90's
voor 850€
(is idd verdwenen nu)
lul er maar 100€ af bij die winkel... dan heb je wel een goede deal denkek

nonomen
14 januari 2004, 11:30
ik heb die gisteren nog zien staan op 2dehands.nl
een rooie met p90's
voor 850€
(is idd verdwenen nu)
Ik ook, ik was net te laat. Het liep storm volgens de verkoper.

Maar ik begrijp dus dat ik er ofwel €100,- af moet lullen of bijvoorbeeld een afstelbeurt en nieuwe snaren erbij moet lullen, anders is het geen goede deal?

Dit alles ervan uitgaande dat er verder niets mis is met dat ding en dat de koffer een originele Gibson-koffer is.

Ik heb wel een paar gitaren in te ruilen, maar wat zou een redelijke inruilprijs zijn van de volgende gitaren in een winkel:

PRS Santana SE I
Fenix Telecaster

iam
14 januari 2004, 11:48
ik heb die gisteren nog zien staan op 2dehands.nl
een rooie met p90's
voor 850€
(is idd verdwenen nu)
Ik ook, ik was net te laat. Het liep storm volgens de verkoper.

Maar ik begrijp dus dat ik er ofwel €100,- af moet lullen of bijvoorbeeld een afstelbeurt en nieuwe snaren erbij moet lullen, anders is het geen goede deal?

Dit alles ervan uitgaande dat er verder niets mis is met dat ding en dat de koffer een originele Gibson-koffer is.

Ik heb wel een paar gitaren in te ruilen, maar wat zou een redelijke inruilprijs zijn van de volgende gitaren in een winkel:

PRS Santana SE I
Fenix Telecaster


ik denk dat je voor de PRS minstens 550 moet krijgen van een winkel... particulierverkoop kan meer maar een winkel geeft niet zo veel...

als er voor die 995 een hardcase, paar pakjes nieuwe snaren en gratis afstelbeurten bij zitten zou ik er tevreden mee zijn... maar iets eraf lullen kan je altijd proberen :)

Beezzzt
14 januari 2004, 11:51
De PRS Santana heb ik onlangs zien staan voor ongeveer 400 Euro.Als ik me niet vergis op marktplaza.nl.

Ash ketchum
14 januari 2004, 12:03
zo'n les paul zou ik niet laten schieten, ik heb zelf een sg met p 90's en dat bevalt me meer dan prima,
afstellen zou ik niemand laten doen behalve jezelf, het is iets heel persoonlijks, vind ik.

nonomen
14 januari 2004, 12:19
afstellen zou ik niemand laten doen behalve jezelf, het is iets heel persoonlijks, vind ik.Ben ik wel met je eens, maar ondanks dat ik in theorie wel weet hoe ik het allemaal goed moet afstellen lukt het me in de praktijk nooit helemaal perfect. Ik heb toch een beetje 2 linkerhanden. :oops:

Intoneren is geen probleem, tremolo vastzetten ook niet, maar van de nek blijf ik af.

cas121
14 januari 2004, 12:24
ik denk dat 995 toch wat aan de hoge kant is, heb er onlangs nog een gezien (ook rood) voor 600, nou is dat wel erg goedkoop maar probeer er nog wat af te krijgen als je ervoor gaat...

Ash ketchum
14 januari 2004, 12:30
Ai, de neck is idd wel riskant. Gelukkig switch ik nooit van drastisch snaardikte. Ik hou mijn gitaren ook op een constant mogelijke temperatuur zodat het hout ook niet teveel gaat werken.

En die les paul zou ik ook op gaan afdingen, desnoods geef je richtprijzen van marktplaats.nl of 2dehands.nl als indicatie.
Ps. nooit geschoten is altijd mis, dus proberen kan geen kwaad
bluf desnoods over de aanschafwaarde van de gitaar die je inruilt, heb ik ook gedaan en het werkte wel.

nonomen
14 januari 2004, 12:58
Nou, kep dus gebeld met die winkel, maar die man is niet te vermurwen om er wat af te doen. Hij blijft bij €995,- en wil zelfs maar €400 voor mijn PRS Santana SE I geven. :(
De koffer die erbij zit is niet van Gibson en ook niet in al te beste staat. De gitaar zelf is wel prima.

Ash ketchum
14 januari 2004, 13:05
Dat is echt jammer, heeft hij de prs al gezien, de meeste verkopers willen wel es overstag gaan nadat je er geweest bent met je inruiler. Het kan ook zijn dat hij deze forum ook leest. :P
welke winkel is het trouwens, meeste zijn namelijk geen winkels maar afzetters.

nonomen
14 januari 2004, 13:10
Het is tools4tones in nijmegen (http://www.tools4tones.nl). Maar het is eigenlijk meer een 2dehands zaakje dan een echte winkel.

Komt nog bij dat ik in Amsterdam woon en niet in Nijmegen.
Trouwens, een nieuwe Gibson LP Studio kost bij Dirk Witte €1065,- voor de goedkoopste. Dan heb je wel geen P90's, maar toch.

Ash ketchum
14 januari 2004, 13:29
tja, als je een nieuw koopt heb je wel garantie en kan je er alsnog p-90's in laten zetten. Of je koopt er een 2dehands en zet ze erin.

hansoonk
14 januari 2004, 13:41
Het is niet zo gek dat winkels duurder zijn dan privι-verkoop. Ze moeten ruimte huren of kopen, een voorraad op peil houden en personeel betalen.
Winkels raken uit de tijd, nu je via internet in een paar minuten tijd het hele gitaaraanbod in Nederland, Duitsland, Belgie kunt scannen op de beste koop en ook nog eens over de grote plas heen in good old USA kunt rondneuzen. Je moet wel heel veel meer betalen, alleen om de gitaar even van te voren mogen vasthouden.

Je zou kunnen nadenken over een Junior Special. Ik herinner me dat deze een poos geleden heel goed is gerecenceerd in 'the Guitarist'. Ik zag deze Junior Special in UK ... http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2372299256&category=2384
Ze gaan in de USA soms weg rond de 500 dollar ... met 100 dollar aan verzendkosten en BTW/invoerbelasting heb je zo'n gitaar voor 600 Euro hier.

The Mule
14 januari 2004, 14:52
Als je het geld hebt en ervoor over hebt zou ik de LP 'gewoon' kopen, en je PRS via Gitaarmarkt aanbieden, als je die al kwijtwilt (!) Daar kan je makkelijk 500 euro en misschien wel meer voor krijgen. De eerste serie van de Santana SE is veel populairder dan de tweede. Hij is mooier en de kwaliteit van hardware, elementen etc. schijnt er ook op achteruit te zijn gegaan.

De LP GEM is best een bijzondere gitaar, zeker meer dan een Studio, en echte P90's in een Les Paul zetten wordt nooit mooi, tenzij het er 1 is met mini-humbuckers.

nonomen
14 januari 2004, 15:05
Als je het geld hebt en ervoor over hebt zou ik de LP 'gewoon' kopen, en je PRS via Gitaarmarkt aanbieden, als je die al kwijtwilt (!)Ik wil hem niet echt kwijt, maar het zal wel moeten financieel. ook heb ik dan twee humbucker-gitaren waarvan de Gibson toch echt wel een slagje beter is. Het feit dat de PRS ietsje allrounder is vind ik niet genoeg rechtvaardiging om hem te houden.

The Mule
14 januari 2004, 15:20
Als je het geld hebt en ervoor over hebt zou ik de LP 'gewoon' kopen, en je PRS via Gitaarmarkt aanbieden, als je die al kwijtwilt (!)Ik wil hem niet echt kwijt, maar het zal wel moeten financieel. ook heb ik dan twee humbucker-gitaren waarvan de Gibson toch echt wel een slagje beter is. Het feit dat de PRS ietsje allrounder is vind ik niet genoeg rechtvaardiging om hem te houden.

Niet om wijsneuzerig te doen, maar een P90 is juist een enkelspoels-element dat heel andere geluidskarakteristieken heeft dan een Humbucker. Het zou dus echt een aanvulling zijn, om naast je PRS van te genieten. Kan je niemand in je omgeving even lief aankijken voor een overbruggingskrediet en je Fenix inruilen? IMHO is het oerzonde om een Santana SE uit de eerste serie 'noodgedwongen' voor 400 euro weg te geven...

nonomen
14 januari 2004, 15:31
Niet om wijsneuzerig te doen, maar een P90 is juist een enkelspoels-element dat heel andere geluidskarakteristieken heeft dan een Humbucker. Het zou dus echt een aanvulling zijn, om naast je PRS van te genieten. Je hebt gelijk, en dit wist ik ook :oops: , waarom zou ik anders op zoek zijn naar deze en niet een gewone studio. Ik vergiste me omdat ik ook gekeken heb naar gewone studio's.

Verder heb je nog meer gelijk (jaja), ik moet het eigenlijk gewoon doen en ook zonder inruil.

Kijken wat ie zegt als ik hem strak €900 bied.

The Mule
14 januari 2004, 15:38
Dank, dank... :wink:

Nee hoor, ik begrijp je dilemma, en het is soms makkelijk praten over andermans portemonnee. Ik heb hetzelfde gewetensbezwaar bij de komende inruil van mijn prachtige Les Paul Deluxe voor een Alembic basgitaar (iets ander prijsniveau, dat wel). Je zou eigenlijk alles wel willen houden, maar soms moet het gewoon met het oog op ruimte in huis, financieel gezien of qua gezond verstand. Alleen gaat het bij jou om een bedrag van maximaal 400 euro, en da's makkelijker tijdelijk te lenen bij ouders o.i.d. dan een bedrag van 1500 tot 2000 euro, en dan kan je je mooie PRS gewoon houden...

nonomen
14 januari 2004, 15:58
Nou, toch nog €950,- van gemaakt. Ik ga hem morgen nog eens grondig bekijken en dan waarschijnlijk kopen. Mijn PRS kan ik altijd nog verkopen als ik echt in de geldproblemen kom nietwaar?

The Mule
14 januari 2004, 16:24
Nou, toch nog €950,- van gemaakt. Ik ga hem morgen nog eens grondig bekijken en dan waarschijnlijk kopen. Mijn PRS kan ik altijd nog verkopen als ik echt in de geldproblemen kom nietwaar?

Succes ermee! :)

Geert Teekens
16 januari 2004, 00:51
Ik heb een rooie GEM, pas gekocht.

Ik heb er 950 euro voor betaald, niet verkeerd.

Hij is zijn geld dubbel en dwars waard! Hij is bijna nog helemaal perfect. Hij is supermooi, hij speelt superlekker ook!

De sound is te gek, lekker fel en AC/DC. Als je ermee gaat optreden wordtr het wel een kleiner verschil met hbs. Het klinkt vooral als een LES PAul, maar dan wat beter hoorbaar.

Ook blijft ie supergoed op stemming. Ik heb er 012 op gegooid, supersteady!

Vette shit! Wel een hele dikke hals. Daar moet ik wel even aan wennen.

Aanrader!

Groeten van geert

iam
18 januari 2004, 17:51
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/19548.htm


Zeer mooie Gibson, donkerpaars van kleur en afgewerkt met goud en ivoorkleurige elementen.
Geen krassen of wat dan ook echt in perfecte staat. Inclusief Gibson koffer.

S/n 924963..

http:www.gibson.com/products/gibson/lespaul/gemseries.html

Les Paul Studio Gem Limited Edition (LPGS) - similar to the Les Paul Studio, except features 2 creme P-90
pickups, cream pickguard, trapezoid fingerboard inlay, and gold hardware. Available in Amethyst (AM), finishes. Mfd. 1996 to 1998.

hansoonk
19 januari 2004, 11:30
In Duitsland niet zo gek ver over de grens ...

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=46648&item=2373560213

Geert Teekens
26 januari 2004, 18:04
Wat ik raar vind:

Die GEM op de Duitse ebay is helemaal gelakt in die (lelijke) kleur.

Mijn Rode GEM heeft een rode top, maar de achterkant van de hals en de achterkant en zijkant van de body zijn pikzwart bij mij!

Hoe kan dit?

Zijn ze niet allemaal hetzelfde of deden ze het alleen bij die sparkle kleuren helemaal?

Ik vind het wel mooi overigens, hoor, dat mijne zwart is aan de achterkant.

Groeten van Geert

sugarfish
26 januari 2004, 22:33
Proficiat!!! Ik heb ook een LP GEM Emerald.
speelt echt SUPER!!

Plop
6 juni 2005, 10:31
Heb zelf de Gibson LP Studio Gem Sapphire... Nice... hoor... :) Speelt lekker en die P90's vink heerlijk....