PDA

View Full Version : In Duitsland bestellen, komen er kosten bij, ervaringen?



Kees1
13 januari 2004, 22:05
Welke kosten komen er bij als je uit Duitsland je gitaar besteld?

Behalve verzendkosten alleen toch de invoer rechten a 3,5%?

Alvast bedankt.



(Als iemand z'n fiets nog niet terug heeft zal ik het gelijk even vragen)

iam
13 januari 2004, 22:29
die invoerkosten komen er niet bij... want is een EU land...




wat is dat toch met die fietsen? (ik ben maar een belgje hé ;))

@iro
13 januari 2004, 22:32
kheb al wel een last gehad met bestellen op thomann.de, pas na 4 maand en +- 20 mails en telefoontjes en willen cancelen, kreeg ik hem pas aan ... (marshall mg100hdfx) eneeuh tis ni da die ni in stock was ze .... na die dreig mail van het cancelen was die top hie binnen de 2 dagen ...

Neals
13 januari 2004, 22:33
helemaal nix, maar ik geloof dat Musik Produktiv niet ver van de grens is

Kees1
13 januari 2004, 22:49
Snappen jullie dan nog iets van die prijsverschillen met Nederland? Al die zogenaamde 'aanbiedingen' hier.

Nicci
13 januari 2004, 22:58
Snappen jullie dan nog iets van die prijsverschillen met Nederland? Al die zogenaamde 'aanbiedingen' hier.

ik houdt die duitsers en hun prijsbeleid steeds beter in de gaten. soms scheelt het zo belachelijk veel . . . . .

CHMC
13 januari 2004, 23:11
Ik heb nog nooit problemen gehad bij Thomann!

Ik heb er een Seymour Duncan Custom Zebra besteld, en een Ibanez SZ320, en allebei waren ze supersnel hier. De SZ deed er, met Kerst ertussen, wel 3 dagen over! Ontzettend laaaang ;) :roll:

Anyway, ik had eerst een Cort M600 besteld, die was niet meer leverbaar tot eind februari, dus heb ik ze gemaild over een verandering in de bestelling; elke keer als ik een email stuurde, had ik BINNEN 5 minuten iets terug; binnen 20 minuten was alles geregeld en kon mijn veranderde bestelling verstuurd worden! Dat noem ik nog eens service!

Anyway; er komt wel 8 euro verzendkosten bij, en nog eens 4 euro nog iets voor het overschrijven van het geld van Nederland naar Duitsland; maar dan heb je wel iets wat nagekeken, afgesteld, en getest is, zonder dat je er iets van ziet!

CHMC

hansoonk
14 januari 2004, 10:27
Ik heb regelmatig wat via e-bay gekocht in Deutschland. Nooit problemen gehad (in tegenstelling tot dingen gekocht in Nederland en Engeland). Verzendkosten varieren van een Euro of 9 voor pakketjes kleiner dan 5 kg tot 20 Euro voor een gitaar met koffer. Tot voor kort kostte het wat om geld over te maken naar Duitsland, maar tegenwoordig is het (bij ABN-AMRO in ieder geval) gratis.