PDA

View Full Version : Nieuwe buisjes...



Antal
13 januari 2004, 19:43
Ik wil binnenkort nieuwe buisjes in m'n Marshall JTM600 top laten zetten. Wat betreft de eindbuizen ben ik er al min of meer uit. Worden waarschijnlijk JJ E34L's. De voorbuisjes ben ik nog niet helemaal uit. Ik twijfel nog tussen de JJ ECC83S en de Electro Harmonix 12AX7EH (ECC83). Iemand ervaring met deze verschillende buisjes...?

iam
13 januari 2004, 19:52
ervaring niet... maar van horen zeggn zijn die EH niet veel soeps...

goedkope internetshop: www.tube-town.de

shippingrates staan erop... zeer rappe reactie... ik bestel daar binnekort ook nieuwe buizen (49€ incl verzending voor 4 12ax7 JJ en 2 EH 12at7 (eh omdat JJ wat duurder was voor dat type))

voor minder dan honderd euro heb je al de nieuwe buizen die je nodig hebt

Negative K3 fan
13 januari 2004, 20:08
ervaring niet... maar van horen zeggn zijn die EH niet veel soeps...

van horen zeggen valt dat best mee. Ze werken alleen misschien niet lekker met sommige amps.

Ik denk dat als je die twee vergelijkt kutn stellen dat de JJs wat warmer/voller/ronder klinken.

Antal
14 januari 2004, 13:36
ervaring niet... maar van horen zeggn zijn die EH niet veel soeps...

goedkope internetshop: www.tube-town.de

shippingrates staan erop... zeer rappe reactie... ik bestel daar binnekort ook nieuwe buizen (49€ incl verzending voor 4 12ax7 JJ en 2 EH 12at7 (eh omdat JJ wat duurder was voor dat type))

voor minder dan honderd euro heb je al de nieuwe buizen die je nodig hebt

Dat is idd niet erg duur. Maar ik wil ook nieuwe eindbuizen, en die moeten toch ook afgeregeld worden...