PDA

View Full Version : volume versterker



bbr
13 januari 2004, 19:21
Ik heb onlangs een een tweedehands Ashdown Mag C210T (400 watt) versterker gekocht. Thuisgekomen valt het volume van deze versterker echter zwaar tegen, en haalt het zelfs niet bij mijn 100 watt versterker. Komt dit omdat ik met een passieve bas speel of kunnen er andere oorzaken zijn (als ik mijn distortion pedaal insteek komt er meer volume uit).

Chris Wolstenholme
13 januari 2004, 19:25
jah dat kan aan de kamer thuis liggen, tapijt etc

of hij is beschadigd met vervoer :o :(

Chris Wolstenholme
13 januari 2004, 19:27
owh wacht niet alles goed gelezen

:oops:

hmmmz, ewwh, met pedaal wel volume en anders weinig


hmmz sta je niet TE dichtbij?

ik kan alleen dit soort stomme praktische dingen bedenken, technisch zo ik het niet weten en hoop ik dat er snel iemand langs komt hier.

Pöl
13 januari 2004, 20:14
Eerst en vooral: ASHDOWN RULES!! mooie combo ook... Er moet vast iets aan schelen, want de mag 210 die ik getest heb, ging wel lekker luid. Misschien gewoon eens laten nakijken in een winkel?? Kabel checken? Zijn alletwee de speakers aangesloten?

Ik zeg maar wat

bbr
13 januari 2004, 20:41
Als mijn passieve basgitaar in de actieve ingang van de versterker steek ipv de passieve gaat hij stukken luider? Zit hier enige logica achter?

als een nadeel aan deze versterker zie ik het geluid wat de ventilator maakt, is hier mischien iets aan te doen

Ruud
13 januari 2004, 20:55
Hmm vreemde zaak....


Probeer eerst alle mogelijke fouten uit te sluiten voor je naar een dealer gaat...,

kabels, gitaar zelf, etc.. en anders zou ik hem echt na laten kijken.....

Is die Ashdown toevallig geen buizenbak, dan kan het evt ook aan de buizen liggen..

Speelde je met dezelfde gitaar/kabels toen je hem probeerde, ligt het niet aan de omgeving???..


Bij mijn basjes is het zo dat mijn Yamaha BBG5s (actief) een flink lagere output heeft dan mijn passieve Ibanez Roadstar II (passief)... en nog wel heel wat...dus actief hoeft niet altijd harder uit te sturen...

basswasp
13 januari 2004, 21:04
De actieve ingang zou je bas juist nog minder hard moeten laten klinken...

De standaardvragen:

Al aan de 'gain'-knop gezeten?
De goede input te pakken (evt. geen -15 dB knopje aan)?
Mastervolume werkt linear? (geen gekraak of andere gare werking)
Volume op de bas zelf vol open?
Gewoon alle equalizing (hoog, mid en laag-regelaars) in 't midden?
(Inderdaad) alle kabels gecheckt?

Wat is die andere 100 watt versterker voor een ding? Wanneer deze meer speakers heeft, is het nog te verklaren dat deze harder gaat. Van welk merk is die versterker (Ampeg lijkt meestal veel harder te gaan bij hetzelfde vermogen)? Het verschil transistor/buizen maakt ook nogal uit...

Zoals ik het nu zie, lijkt het erop dat je voorversterkerbuiz kapot is. Vervangen is geen probleem, Ashdown is goed spul verder.

En anders... wat is hard? Sommige mensen vinden kleine combo's al hard gaan, terwijl de ander minimaal een Ampeg 8x10 achter zich heeft moeten staan om het geluid 'hard' te noemen ;)