PDA

View Full Version : Thin Lizzy // Metallica



The_RockeR13
13 januari 2004, 15:55
Ik weet dat er hier veel metallica fans zitten en ik ben er ook eentje, maar ook eentje van thin lizzy!! 8-)

Jullie vinden dat kirk een genie is, dat is hij ook. M44R er zijn heel veel stukjes solo van kirk van thin lizzy geript, ook met die pick op de fret heel vaak, dat snelle stukje in de solo One is helemaal niet moeilijk als je die techniek onder controle hebt, dat stukje word heel veel gebruikt door kirk, telkens weer, bijv. ook in de solo van fade to black.
Maar PRECIES datzelfde stukje zit ook in het liedje COLD SWEAT van thin lizzy, en thin lizzy was er eerder!

Soms heb je ook van die droevige stukjes van metallica dat alleen james en kirk spelen, de één speelt de gewone partij en de andere de partij met drie noten lager, dit soort stukken zijn ook door thin lizzy uitgevonden. James was dan ook toen hij klein was fan van thin lizzy.

Metallica is eigenlijk een cover van thin lizzy maar dan een tikje ruiger!

Meschien om het verschil te horen (als je thin lizzy nog niet kent) moet je de volgende nummers downloaden:

Thin Lizzy:

Cold Sweat <-- voor stukje van solo "one"
Emerald <-- voor droevige stukje met twee gitaren

Metallica:

One <-- voor stukje van solo "one"
Astronomy <-- voor droevige stukje met twee gitaren

hoofd
13 januari 2004, 16:08
astronomy is toch ook een cover :???:

The_RockeR13
13 januari 2004, 16:12
oh dat weet ik niet uit mijn hoofd, maar het gaat om het stukje

hoofd
13 januari 2004, 16:55
Ja, wat is dat nou! Meneer pretendeert een wandelende MetallicA-encyclopedie te zijn, heeft a la Sherlock Holmes elk detail van Kirk's spel zitten te bestuderen en weet niet eens dat Astronomy een cover is!

NeeraDJ
13 januari 2004, 16:58
Astronomy was van de Blue Oyster Cult dacht ik

Barret Wallace
13 januari 2004, 17:18
Astronomy was van de Blue Oyster Cult dacht ik

Dank u voor deze nuttige bijdrage :roll:

The_RockeR13
13 januari 2004, 18:29
ik kan toch niet alles weten :-?

ik weet niet eens wie Blue Oyster Cult is :lol:

JaZ86
13 januari 2004, 18:33
Jullie vinden dat kirk een genie is, dat is hij ook.
inderdaad 8-)



Soms heb je ook van die droevige stukjes van metallica dat alleen james en kirk spelen, de één speelt de gewone partij en de andere de partij met drie noten lager, dit soort stukken zijn ook door thin lizzy uitgevonden.

Metallica is eigenlijk een cover van thin lizzy maar dan een tikje ruiger!


logisch, en korn is afgekeken van blacksabbat, want daar komen ook gitaren in voor :roll:

The_RockeR13
13 januari 2004, 18:39
Jullie vinden dat kirk een genie is, dat is hij ook.
inderdaad 8-)



Soms heb je ook van die droevige stukjes van metallica dat alleen james en kirk spelen, de één speelt de gewone partij en de andere de partij met drie noten lager, dit soort stukken zijn ook door thin lizzy uitgevonden.

Metallica is eigenlijk een cover van thin lizzy maar dan een tikje ruiger!


logisch, en korn is afgekeken van blacksabbat, want daar komen ook gitaren in voor :roll:

Zo kan je het ook zien, ik vind even goed metallica beter dan thin lizzy 8-) :D

JaZ86
13 januari 2004, 18:45
[quote=The_RockeR13]

...

Zo kan je het ook zien, ik vind even goed metallica beter dan thin lizzy 8-) :D

okok, maar daar gaat het nou ff niet om. Twee stijlen die blijkbaar (ken geen werk van thin lizzy :roll: ) op elkaar lijken, maakt natuurlijk geen ene fuck uit. het gaat gewoon om de muziek zelf!!! :razz:

The_RockeR13
13 januari 2004, 18:52
Jah maar als ik de solo van One hoor en solo van Cold Sweat vind ik dat wel een beetje onorgineel van Kirk, maar goed ik moet niet zo zeuren, metallica rulet en thin lizzy ook :P

En aan meneer hoofd:

Van wie is het nummer van metallica: WISKEY IN THE JAR oorspronkelijk?

Als je het goed hebt heb je gewonne:p

en niet op internet kijke! :razz:

jos zonder pet
13 januari 2004, 19:13
geweldig moeilijk :lol: maar ik ben ook fan van thin lizzy en ook wel van Metallica! dancing in the moonlight van thin lizzy is zalig!

hoofd
13 januari 2004, 19:24
Whiskey in the Jar is oorspronkelijk gewoon een iers volkslied, heb er nog een versie van The Dubliners van liggen. En ja, ik weet dat Thin Lizzy er een versie van heeft gemaakt, en dat Metallica hun versie heeft gebasseerd op die van Thin Lizzy, maar het punt is dat je gewoon je bek moet houwe omdat er complete onzin uit je muil dampt.

Negative K3 fan
13 januari 2004, 20:21
Whiskey in the Jar is oorspronkelijk gewoon een iers volkslied, heb er nog een versie van The Dubliners van liggen. En ja, ik weet dat Thin Lizzy er een versie van heeft gemaakt, en dat Metallica hun versie heeft gebasseerd op die van Thin Lizzy, maar het punt is dat je gewoon je bek moet houwe omdat er complete onzin uit je muil dampt.
wat een geweldige vertolking van de gedachten in mmn hoofd.

the joshua tree
13 januari 2004, 21:13
Whiskey in the Jar is oorspronkelijk gewoon een iers volkslied, heb er nog een versie van The Dubliners van liggen. En ja, ik weet dat Thin Lizzy er een versie van heeft gemaakt, en dat Metallica hun versie heeft gebasseerd op die van Thin Lizzy, maar het punt is dat je gewoon je bek moet houwe omdat er complete onzin uit je muil dampt.

Wat een knap staaltje argumentatie, totaal geen drogredenen.
Mooi opgebouwd, je analyse, en scherp afgemaakt

een 8,5

klasse en nog waar ook die argumentatie van the rocker is niet zo helder. (the rocker is wel een vet nummer dus je hebt een beetje krediet) ik snap ook niet helemaal wat je nou wil zeggen. come to the point

andy
13 januari 2004, 22:42
Astronomy was van de Blue Oyster Cult dacht ik

Dank u voor deze nuttige bijdrage :roll:

Maar het klopt wel, laat dat dacht ik dus maar weg.

Thomasvv
24 januari 2004, 11:13
Blue Oyster Cult is geweldig! Ik raad aan dat iedereen daar even naar gaat luisteren en de geweldige riffs van Buck Dharma in z'n oren knoopt :)

Elaine
26 januari 2004, 14:16
ja, maar niet kopieeren anders beginnen ze een doelloos topic over je :-D

lupoloco
26 januari 2004, 15:19
lijkt me leuk, een "tribute to Lupoloco" topic

Iced Dragon
27 januari 2004, 08:51
iedereen weet toch dat james een grote fan van Thin Lizzy is.
Vind James genialer dan Kirk.
Kirk is een goeie gitarist (een van mijn favorieten), met bij vlagen zeer goede solos maar niet echt variabel en erg technisch... :roll:
En in fade to black komt geen tapping in voor