PDA

View Full Version : Pedal power II users..? Vraagje(s)



-Heineken-
13 januari 2004, 15:28
Ik heb plannen om de PPII te bestellen. Heb alleen nog enkele vragen.
Hoelang zijn de snoeren die erbij zitten (van de pp naar je pedaal). Er zitten 2 ingangen die voor line6 modelers zijn ontwikkeld. Kan hier echt alleen line6 op worden aangesloten? ik heb zelf geen line6 en zou er graag mijn DD-20 en Whammy mee voeden. Kan dat? Mijn Whammy heeft trouwens een dunnere bus dan mijn bosspedalen, is daar rekening mee gehouden? of moet ik er nog allerhande losse snoeren bij gaan kopen? (hij is reeds duur zat vind ik...) Wat zijn de 2 "sag" aansluitingen die er op zitten eigenlijk?

Dank u....

LordRiffenstein
13 januari 2004, 16:03
De snoertjes zijn ongeveer 30cm denk ik, heb ze niet bij de hand, kan zelfs wat meer zijn. De 'speciale' inputs zijn enkel speciaal als je onderaan de switches verandert. Maar dat wil niet zeggen dat ze dan enkel voor Line6 werken, ik power met een van die uitgangen op de Line6-stand mijn wireless. Er zitten een aantal verschillende snoertjes bij. Staat allemaal in de manual die je op de Voodoo Lab-site kan vinden.

Edit: die sag uitgangen zijn simulaties van slechter wordende batterijen. Sommige pedalen (overdrive en fuzz) klinken beter met een batterijtje dat leegloopt en met die sag kan je de voltage van 9v verminderen tot 4v.

HTH,

Yoeri

The Thumb
13 januari 2004, 20:42
Onder op de pedal power zitten switches, hiermee bepaal je voor de 2 line6 uitgangen of ze line6 kunnen voeden of 'normale' pedalen

daarnaast kun je bij Voodoolab snoertjes (gratis) bestellen. Ik heb dat destijds gedaan voor mijn Fulltone '69 (positive center)

Duane
13 januari 2004, 22:35
Hey Thumb, hoe zit dat precies met die positive center??? Ik heb daar dus problemen mee. Ik heb de Voodoo Lab en de ' 69 en ik krijg hem niet aan de praat.

The Thumb
14 januari 2004, 08:53
Hey Thumb, hoe zit dat precies met die positive center??? Ik heb daar dus problemen mee. Ik heb de Voodoo Lab en de ' 69 en ik krijg hem niet aan de praat.

Dat klopt, en je moet hem dus vooral NIET proberen aan te sluiten met een normaal snoertje op je PP2, dit kan je je '69 kosten (kortsluiting).

De meeste pedalen hebben een adapteraansluiting met een negative center. Er zijn een paar uitzonderingen, waaronder de Fulltone '69. De PP2 is standaard berekend op pedalen met een negative center aansluiting. Wat je nodig hebt voor je '69 is een speciaal snoertje van Voodoolab, dat zorgt voor een positive center. Je kunt ze gewoon een mailtje sturen, zeggen dat je een '69 hebt en dat je daar een snoertje voor wilt hebben. Heb ik destijds ook gedaan, sturen ze gratis naar je op

Duane
14 januari 2004, 10:27
Ah thanks.
Goed dat ik het weet. Ik heb hem dus wel een keer geprobeerd met het normale snoertje, daarna deed ie het met batterij gelukkig nog steeds. Het gekke is dat de Fulltone ChoralFlange het WEL gewoon doet met een normaal snoertje. Dat bracht mij in verwarring.

Ik zal Voodoo Lab een mail sturen.