PDA

View Full Version : Het Grote Cover-Topic



JaZ86
13 januari 2004, 13:15
Hey iedereen, ik heb net ff wat machinehead albums geleend (heb ze nu zo'n beetje allemaal :listen: )
en ik kwam op The More Things Change het nummer "The possibility of life's distruction" tegen.
Die titel kwam me nogal bekend voor dus heb ik hem maar meteen aangezet... en ja hoor, het nummer kwam me ook erg bekend voor! Ik kende hem van soulfly (ik geloof op het eerste of tweede album, allebei topcd's trouwens) Dit is dus een cover van soulfly lijkt me... maar is hij origineel van soulfly of hebben die hem ook gecovered?? Weet iemand hier meer over?

En weet iemand nog meer nummers waarvan je zou verwachten dat het gewoon een eigen nummer is, terwijl het een cover is?? Als het een goede cover is wil ik het origineel namelijk ook wel horen :)




(en zullen we het maar bij goede covers houden, dus niet Melrose en al die andere pop-covertjes??)

ben benieuwd!!!

The Mule
13 januari 2004, 14:18
The Possibility Of Life's Destruction - Discharge

http://www.ziplink.net/users/writer/history.html

JaZ86
13 januari 2004, 14:59
bedankt, ik verwachte al zoiets :)

meer covers?

Harry
13 januari 2004, 15:31
lastig, als je denkt dat het een eigen nummer is, dan ken je het origineel gewoon niet. En dan ligt dat niet aan de kwaliteit van het coveren.
Als ik nou bijvoorbeeld 'Absolutely sweet Marie' van Jason & the Scorchers noem, dat eigenlijk van Bob Dylan is, sta je misschien bij cover en origineel, en misschien zelfs wel bij beide artiesten, met je oren te klapperen.........

The Mule
13 januari 2004, 15:34
Dit is dus een cover van soulfly lijkt me... maar is hij origineel van soulfly of hebben die hem ook gecovered?? Weet iemand hier meer over?

en vervolgens:


bedankt, ik verwachte al zoiets :)

:???: Nou ben je me kwijt, je vraagt naar iets, maar je verwachtte het antwoord al? Het origineel is dus van Discharge, maar als je dat al wist, waarom dan die vraag? :dontgeti:

JaZ86
13 januari 2004, 15:39
nou, voor mij was het meteen duidleijk dat soulfly hem ook had gedaan, maar ik verwachtte aan de andere kant ook wel dat die hem ook gecovered hadden (anders zou machinehead soulfly gaan coveren, hebben ze daar redenen voor?)
was vooral gevoelsmatig dus ;)

Maargoed, ik weet nu dus ook van wie het origineel is, ik zal hem straks even opzoeken :)

Fuhgawz
17 januari 2004, 14:42
Ik heb lang gedacht dat 'Head On' origineel van the Pixies was. Niet alleen door de muziek maar ook door de teksten. Het paste allemaal precies bij the Pixies, wat toch een hele unieke band is.
Later kwam ik erachter dat het een liedje van the Jesus and Mary Chain was, toen ik achter op het hoesje van een van hun CD's keek en ernaar besloot te luisteren.
"...and the way I feel tonight, I could die and wouldn't mind..."