PDA

View Full Version : Cry baby Wah - true bypassen



heavy-metal-thunder
13 januari 2004, 11:08
Sta op het punt een 2de hands Cry baby Wah te kopen. Heeft er iemand enige ervaring met het zelf true-bypassen van deze wah. Ik heb echt een true bypass nodig want ga het maar af en toe gebruiken. Daarom dat ik ook 2de hands ga kopen. Low budget.

Pleezz, geen geleuter maar effectieve tips. Liefst met schema want ben geen techneut.

Thanx

Antal
13 januari 2004, 12:03
Sta op het punt een 2de hands Cry baby Wah te kopen. Heeft er iemand enige ervaring met het zelf true-bypassen van deze wah. Ik heb echt een true bypass nodig want ga het maar af en toe gebruiken. Daarom dat ik ook 2de hands ga kopen. Low budget.

Pleezz, geen geleuter maar effectieve tips. Liefst met schema want ben geen techneut.

Thanx

Hoi, Volgens mij zit je in het verkeerde deel van het forum want een wah is geen versterker voor zo ver ik weet. Maar goed, boeit niet. Ik moet het zelf ook nog steeds doen (komt gewoon elke keer niet van). Heb zelf een Vox, die zijn wat makkelijker volgens mij. Want bij de nieuwere Cry Baby's zitten de in en output jacks vast aan de printplaat. En dan is het lastig. Schakelaars hiervoor kun je in nederland bestellen bij cmwamps.com (zijn niet goedkoop). Je moet een Carling 316pp hebben, want die hebben een langere schacht dan de meeste schakelaars, en anders heb je kans dat hij niet past...

En misschien heb je hier nog iets aan http://www.geofex.com/Article_Folders/wahmod/wahmod.htm

Succes er mee

Antal

heavy-metal-thunder
13 januari 2004, 12:14
'k had het ook al in de mot dat ik niet juist zat.

Bedankt voor de tips, het zou wel een modelletje van half jaren negentig zijn. Dus nog nieuw, ahum.

ciao