PDA

View Full Version : andere brug, beter geluid?



emielow
12 januari 2004, 22:08
ik hoorde dat als je een andere brug op je bas zet dat dat beter kan zijn voor je geluid?

waarom?

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 22:15
jaaah meters

bij mij speelde de hele bas strakkers alswel dat de sustain meters langer werd, echt serieus. ook blijft hij langer in tune, hoewel dit ook met tuners te maken heeft blijft hij toch langer op tune, terwijl ik de zelfde tuners nog heb als voorheen :)

emielow
12 januari 2004, 22:25
hoezo? ik zie een brug gewoon als een metalen plaat waar ik mn snaren achter haak.

ik heb deze bas
http://groups.msn.com/emielow/band.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5

wavoorn brug kank dr op zetten? en wat kost dat? en is dat het geld waard?

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 22:29
een betere brug is vooral groter en veel zwaarder.
Ik stond echt verbijsterd dat die Badass2 zooo zwaar was.
Deze is ook eigenlijk een standaard fender replacement, kan je wel vinden bij vox humana of veel andere dealers.
en jah geld waar, dat ligt beetje aanjezelf. Het zijn wel dure bruggen, maar het maakt wel verschil, maar als je nu tevree ben over je bas, is het dan nodig?

iglo
13 januari 2004, 00:04
veel geld....???
valt wel mee hoor

de Badass II kost ongeveer 70,00
de Badass V ongeveer 90,00

zeker op die bas van jou (emielow) is dit een wereld van verschil...

cas121
13 januari 2004, 11:07
ik zat ook te denken om een badass op mn fender precision jap te zetten, blijft het geheel wel net zo fel met zo'n zware brug?

basssssplayer
13 januari 2004, 14:42
dat felle is te danken aan je lowbudget elementen in je Jap perciscion. Die brug maakt je geluid zeker helderder en dikker en je sustain is ook stukken beter. Dus 't komt zowiezo ten goede, maar probeer dus ook 's wat andere elementen ofzo.

J! :o

buuck
13 januari 2004, 14:43
zou het ook zo veel verschil uit maken met een yamaha bass, bb serie, 5 snaar. gewoon goedkoop ding. want er lijkt me al een behoorlijk zware brug op te zitten. of zijn er bruggen die echt het geluid veel beter maken?

MxPx_Jos
13 januari 2004, 15:38
En wat ik me afvraag...: Mocht ik ooit op mijn OLP 5 snaar zo'n brug zetten, krijg je dan niet oude schroefgaten te zien? Dus dat de brug qua formaat hier en daar mischien kleiner is? Dat lijkt me wel lelijk..

buuck
13 januari 2004, 16:29
tsja. kleinigheidje hou je toch. je kunt de gaatjes op vullen en de hele body opnieuw lakken :D

iglo
13 januari 2004, 16:37
En wat ik me afvraag...: Mocht ik ooit op mijn OLP 5 snaar zo'n brug zetten, krijg je dan niet oude schroefgaten te zien? Dus dat de brug qua formaat hier en daar mischien kleiner is? Dat lijkt me wel lelijk..

die Badass V is vrij fors...4" x 2 3/4" dus ongeveer 10x7cm
denk dat ie de oude gaatje netjes afdekt

emielow
13 januari 2004, 22:37
maar hoezo krijg je een vetter geluid? alleen omdat ie van meer materiaal gemaakt is? en dus zwaarder en groter is?

MxPx_Jos
13 januari 2004, 22:38
Hij zal de trilling van de snaren wel beter over kunnen brengen ofzo... Dat is wat bij mij opkomt. Anders weet ik het ook niet.

iglo
14 januari 2004, 09:41
precies

cas121
14 januari 2004, 12:35
dat felle is te danken aan je lowbudget elementen in je Jap perciscion

maar er zitten fender USA vintage precision elementen in!!

nee ik bedoel met het felle gewoon een setting met redelijk veel bas en treble en dan hagelnieuwe snaren erop..