PDA

View Full Version : Gretsch Historic Collection, Beste tot nu toe



Toaster
12 januari 2004, 20:05
Hallo,

Ik ben van plan om met een medegitarist een akkoetisch duo te beginnen.

Nou speel ik nu over een Sigma, een kloon van Martin & Co. Helemaal geen verkeerde gitaar.

Ben ik dus samen met mijn compagnon een gitaarwinkel binnen gelopen en een heleboel gitaren in onze hand gehad. Vooral Cort.

Laatste gitaar was de Gretsch. Ik had deze het langste bewaard omdat ik hem er niet zo aantrekkelijk vond uitzien. Maar wat bleek: dit ding klonk verschrikkelijk goed.

Het gaat om de Historic collection van Gretsch. http://www.gretschguitars.com/repository/gretsch/images/G3601_md.jpg

Deze gitaren worden gemaakt in Korea en kosten rond de 750 euro. Nou is de vraag:

Kent of heeft iemand deze gitaar? En wat vind jij ervan?
Hoe is de kwaliteit van deze dingen (aangezien het Koreanen zijn)
En zijn er vergelijkbare gitaren in de prijsklasse.

Moet ik er wel bijzeggen dat er een preamp in de gitaar moet zitten.

groeten,

Niels

P.S. op de foto staat het type dreadnought, ik weet zelf niet meer zeker of het dit type was of de Hawaïïan was. (zien er hetzlefde uit)

Gretsch6120
13 januari 2004, 12:31
De historic collection van gretsch is helemaal niet zo slecht. Ze zijn wel in Korea gemaakt, maar dit is het geval bij de meeste acoustics uit deze prijsklasse. Het zijn gewoon goede gitaren. Ik heb vorig jaar het voorrecht gehad een tijdje bij Fender als gitaartester te werken en daar had ik het onderdeel gretsch. Ik heb aardig wat historics in mijn handen gehad en ze waren stuk voor stuk goede gitaren.
In dezelfde prijsklasse zitten een heleboel gitaarmerken die teveel zijn om op te noemen. Gewoon veel proberen en kijken wat het beste bij je past.

Len

Toaster
13 januari 2004, 12:38
Sow!

Vet baantje! Ja wat mij aan die Gretsch vooral opviel was dat dat ding een ontzettend volume produceerde. En dat is natuurlijk wel een voordeel als je met z'n tweeen akkoestisch speelt.

Daarnaast was de klankleur ook niet verkeerd. Mijn voorkeur was al grotendeels bepaald hoor. Maar ik denk dat ik nu zeker wet waar ik voor ga sparen.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Mag ik trouwens vragen wat voor semi-accoutic je zelf hebt? Aangezien je naam Gretsch 6120 is en je voor Fender hebt gewerkt?? :wink:


Niels

Gretsch6120
13 januari 2004, 19:41
Ja ze hebben een zeer rijke klankleur, een mooie balans tussen bas en hoog, een beetje zoals je het ook bij martins vindt.

Zelf heb ik een Gretsch6120SHP en als acoustische gitaar een Epiphone EJ200CE. Verder nog een paar fendertjes (niet via het werk verkregen) en een washburn en zelfgemaakte lap steel.

http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/gitaren.jpg

Luca P
17 januari 2004, 10:50
http://home.aim.hsbrabant.nl/s138039/gitaren.jpg

Beetje overdreven niet!!

Maar goed, dus die flattop Gretsches zijn redelijk goed?
Ik zal eerdaags weer eens op jacht gaan.

Gretsch6120
17 januari 2004, 16:05
ja, ik kan er ook niks aan doen, als ik een mooie gitaar zie MOET ik hem gewoon kopen. Beetje guitarfreak dus.... :lol:

Luca P
17 januari 2004, 19:56
Wacht maar af tot je een vrouw en kinderen hebt! Dan kan je alleen nog maar kijken naar plaatjes en andermans verzameling. Zucht. :cry:
Of heb je een filmsterren salaris?

Gretsch6120
18 januari 2004, 10:53
Ik heb geluk dat mijn vriendin ook gitaar speelt, en dat ze me juist aanmoedigt met het aankopen van nieuwe gaer...
Zo een vind je niet gauw :razz:

Luca P
18 januari 2004, 11:54
You're a blessed man! :wink:

rien
18 januari 2004, 17:26
shit... doe mij ook effe zo'n vriendin...

Brianmayrulezzz
18 januari 2004, 19:47
en wederom: www.harmonycentral.com en dan doorzoeken naar reviews van die gitaar!

john.3001
20 januari 2004, 13:39
Ik heb geluk dat mijn vriendin ook gitaar speelt, en dat ze me juist aanmoedigt met het aankopen van nieuwe gaer...
Zo een vind je niet gauw :razz:

damn :o , jackpot!

ieme
31 januari 2004, 11:59
je kan ook mijn cort ntl 20 met fishman overkopen voor 300 euro..

birt
31 januari 2004, 12:41
je hebt ook een contrabas, vind ik ook wel leuke instrumenten :)