PDA

View Full Version : Ibanez GSA 60



anoniem
12 februari 2002, 16:47
Ik ben zelf een beginnende gitaar speler en wil me eerste gitaar gaan kopen, nou heb ik al een tijdje op dit forum gekeken en ik hoorde dat een Ibanez best goed is en niet al te duur (en mijn gitaar helden Head en Munky van KoRn spelen erop). En nu is me oog gevallen op een Ibanez GSA 60, maar nou wou ik weten of dit een goed beginners gitaartje is.

mirage
12 februari 2002, 17:15
hangt er maar net vanaf wat je niet duur vind,
ik heb zelf bij dik witte in a'dam een peavey startsset gekocht voor nog geen 275 euro. bevalt prima,
volgens recenties vooral goede versterker, gitaar = peavey raptor special,
is prima spelen.

anoniem
12 februari 2002, 17:22
Ik heb hetzelfde gedacht....
Ik wou twee jaar terug toen ik begon ook wel zo een kopen, ik had toen geen verstand vamn zo'n stuk hout en de vorm vond ik wel mooi.

Ik had hem achter laten hangen, en zo was er nog iemand (beweerde hij) en die mocht hem mee nemen.
Toen hing er in de winkel ook een Ibanez GAX 70 (voor een paar pegels minder), ik ging vragen of die beter was, en speelde er even op. Ik heb hem uiteindelijk ook gekocht.

Ik weet niet hoever jou kennis komt, maar je hebt humbuck en single coil elementen. Op de GSA zitten 2 single coils en een humbuck. Dat geeft een beetje een mietjesgeluid vergeleken met jouw helden Head en Munky zijn.

Als je de GAX 70 bekijkt, valt je op dat hij lijkt op de gitaar die Wes Borland in een aantal clips heeft gebruikt (hij gebruikt nu PRS, onbetaalbaar). Deze gitaar heeft twee humbucks. En er zit voor een beginners gitaar een vrij goed geluid in. Als ik jou was zou ik dan ook gaan voor deze gitaar.

Pee
12 februari 2002, 19:07
als je even doorspaart voor een sa160, betere tremolo en betere elementen. niet veel duurder.

Je moet geen ibanez nemen omdat je helden ook daarop spelen, je moet een ibanez nemen omdat ze goede beginnersgitaren hebben.

Twan
12 februari 2002, 23:00
Ik was ook aant kijken voor een Ibanes gitaar.
Maar dan voor de SA2020 geloof ik.
(Ik weet het serie nummer niet uit mijn hoofd).
Daar speeld de gitarist van Staind op.

Dat is echt een mooie gitaar!
Hij heeft ook twee uitgangen.

Pee
13 februari 2002, 09:54
de sa160 heeft nu ook een variatie, met twee uitgangen