PDA

View Full Version : Wireless



Postmaster G
12 januari 2004, 20:13
Heeft iemand ervaring met de Airline van Samson?

Kep een nieuwe zender nodig en twijfel tussen deze en een 'gewone' zender. Kwaliteit van gewone schijnt iets beter te zijn, maar vreet stroom waardoor hij het tegen het einde van een optreden wellicht minder goed doet.

Voordeel van de samson bug is weer dat ie klein en praktisch is en lang meegaat; je kan echter maar één frequentie gebruiken, terwijl anderen instelbaar zijn (in geval van storing op bepaalde frequentie).

Dusss... anyone?

LordSpeedyShit
13 januari 2004, 17:21
ik heb em zelf nooit geprobeerd maar ik heb niet veel positiefs over dat ding gehoord. En een 'normale' zender gaat heus wel meer dan een optreden mee hoor, ondanks het feit dattie veel stroom verbruikt.

LordRiffenstein
13 januari 2004, 19:52
De Airline is kut en de Bug van AKG ook.

Sennheiser EW-172, klinkt super, je doet 2 optredens met een batterijtje en het hele setje is van metaal!

Chiel
16 januari 2004, 15:01
Samson's zijn ruk. De Bug van AKG is stukken beter, maar loopt een beetje te gallen met het frequentie bereik (voor de Bas is hij geweldig).

De Sennheiser EW172 is eigenlijk de enige goede optie voor een fatsoenlijk draadloos gitaargeluid, voor een betaalbare prijs. (Digitale systemen zijn dik een factor 2 duurder).

Anavrin
16 januari 2004, 17:49
Ja Yoooooooooooo, ik heb 'm vandaag gehaald (de Sennheiser EW 172) voor slechts 379 euro, net ff aangesloten en ingesteld, en lekker beneden in de huiskamer staan spelen met de versterker op de 1e verdieping. Klinkt goed, alleen je moet niet de squelch knop op 0 dB zetten, want dan gaan je oren pijn doen van die harde ruis (stond ook wel in het boekje, maar ja, wie leest dat nou :lol: )

ThePainMachine
16 januari 2004, 20:33
Ik heb niet zulke goede ervaringen met die Sennheiser 172..
Hij is wel super handig maar maakt wel je geluid minder.
Heb ergens gelezen dat het signaal uit je gitaar wat naar je versterker gaat .. 500k is ofzo en als je een draadloos systeem neemt (bij de 172 dan he!, de goedkopere versies) wordt dat terug gebracht naar 250k.
Weet niet of het zo is...
Maar als ik met veel volume speel en met mijn draadloos systeem..
dan is mijn geluid een stuk minder..
Minder overstuurd... gewoon mater.. kan het niet goed uitleggen..
in een woord dus gewoon KUT..
Maar dat zijn mijn ervaringen ermee.. en ik heb echt veel verschillende set-up's geprobeerd maar het helpt geen moer..

morris
19 januari 2004, 02:37
Ik denk dat er wat anders niet goed zit dan. De EW172 is the 'best kept secret' onder de goedkopere UHF systemen. Next stop = digital! En dan maar even wachten tot het betaalbaar wordt.

wimmeltje
20 januari 2004, 12:50
Heej Morris,

Welk draadloos systeem gebruik jij eigenlijk?

LordRiffenstein
20 januari 2004, 13:12
Heej Morris,

Welk draadloos systeem gebruik jij eigenlijk?

Ik zal ff antwoorden voor Morris:

Sennheiser EW-172 :-D

Chiel
20 januari 2004, 15:51
Ik ook en Lordriff ook :-D en Rob Winter ook en Arnold van Dongen ook en . . .

Rectifier
20 januari 2004, 17:25
Ik ook en Lordriff ook :-D en Rob Winter ook en Arnold van Dongen ook en . . .

Duzzzz :???:

Vreemd, ik heb hier een stel foto's van VanDongen en ik zie toch echt een kabel lopen van zijn gitaar naar z'n pedalboard en van z'n pedalboard naar z'n amp.

:D

Chiel
20 januari 2004, 20:21
Viezerik! Heb jij foto's van Arnold van Dongen op je kamer hangen :-?

Maar goed. Ik wilde hier even mee reageren op een eerdere negatieve reactie van een ontvreden EW172 gebruiker. Want als Arnold en Robbie ook een EW172 gebruiken dan zal het vast wel een klote ding zijn . . . :-?

m.a.w. ik denk dat er serieus iets mis is met die 'niet klinkende' zender.

morris
21 januari 2004, 03:06
probeer hem nu maar, als Yoeri, Chiel en ik hem gebruiken zit het wel goed.... :lol: :lol: :lol:

Serieus, voor dit geld is dit het beste wat er is. Ik heb het allemaal gehad, maar de EW172 is the deal. De digitale systemen zijn gewoon nog te duur. Ik heb liever een eventide voor dat geld dan een onzichtbare kabel.

LordRiffenstein
21 januari 2004, 08:52
probeer hem nu maar, als Yoeri, Chiel en ik hem gebruiken zit het wel goed.... :lol: :lol: :lol:

Serieus, voor dit geld is dit het beste wat er is. Ik heb het allemaal gehad, maar de EW172 is the deal. De digitale systemen zijn gewoon nog te duur. Ik heb liever een eventide voor dat geld dan een onzichtbare kabel.

LOL

Ik heb de mijne 'gekregen' als tegenprestatie voor een side-job en aangezien dat jobje voor een groothandel was, kon ik lekker wireless-systeempjes testen. Audio Technica, Shure, AKG en Sennheiser geprobeerd en die EW-172 klonk beduidend beter dan de rest.

Nu moet ik nog een endorsement voor batterijen scoren en ik zit lekker :razz:

Rectifier
21 januari 2004, 13:48
Viezerik! Heb jij foto's van Arnold van Dongen op je kamer hangen :-?


Ja man.... :lol:

Ik moet toch ergens op oefenen met m'n dartpijlen :D

wimmeltje
22 januari 2004, 11:00
Ik zat net even op de site van sennheiser te super en ik kwam daar de EW 372 G2 tegen. Is dit te ongeveer het zelfde als de 172 of gewoon een nieuwe model?

wimmeltje
22 januari 2004, 11:01
Ik zat net even op de site van sennheiser te surfen en ik kwam daar de EW 372 G2 tegen. Is dit te ongeveer het zelfde als de 172 of gewoon een nieuwe model?

ED BOB
24 januari 2004, 00:19
Ik net ook ff op de sennheiser site gekeken.
Ben ook nog de EW172 G2 tegengekomen. Als ik naar de technische specs. kijk, is dit ongeveer hetzelfde als de EW172. De ontvanger is nagenoeg hetzelfde alleen in een ander jasje en de zender is wat compacter en lichter. Oh ja... en werkt op 2x 1,5 V AA batterijen (8 uur) ipv 1x 9 V (8 uur). Dat is natuurlijk wel voordeliger.
Dus volgens mij de nieuwere versie van de 'gewone' EW172.
De 'gewone' EW172 hebben ze trouwens ook nog steeds in het assortiment.
Ik heb geen idee wat het prijsverschil is.
Ik hou het iig bij mijn EW172 ben ik super tevreden over. Batterijen gebruik vind ik ook geen probleem. Ik gebruik oplaadbare. Die gaan zo'n 2,5 uur meer, ruim genoeg voor een set. Dus in de pauze verwissel ik gewoon de accu...

greetz, Ed

Anavrin
26 januari 2004, 12:09
de 372 G2 ken ik niet, maar als het de nieuwe 372 is, dan heeft deze 8 presets, ipv de 4 presets die de 172 heeft.

EmgMaster
26 januari 2004, 18:28
Vraagje: kun je ook meerdere zenders op 1 receiver aansluiten, mocht je meerdere gitaren willen gebruiken???

Niet dat dat bij mij het geval is, maar dat wou ik gewoon even weten. 8-)

ED BOB
26 januari 2004, 22:36
als je twee zenders gebruikt met dezelfde frequentie moet het gewoon kunnen. ik weet alleen niet wat er gebeurd als je beide zenders tegenlijk aanzet (heb ik geen ervaring mee). Volgens mij ontvang je dan gewoon beide signalen echter je hebt maar een output dus de signalen worden niet gesplit, althans bij een normale (betaalbaar) systeem.


greetz, Ed

EmgMaster
26 januari 2004, 22:39
Kun je er uberhaupt extra zender bijkrijgen dan??

ED BOB
27 januari 2004, 00:47
Ja hoor!
Zowel zenders als receivers kun je gewoon los kopen. Bij sennheiser is de frequentie van zowel de receiver als de zender instelbaar. Bij bijv. de gitaar-bug van AKG niet en is de frequentie vast. Wel is de bug in verschillende frequenties leverbaar.

Greetz, Ed

Giac
27 januari 2004, 13:40
Waar is de sennheiser EW172 het goedkoopst te verkrijgen???
Ik zag in het Forum al iemand die hem had gekocht voor 379euro!
Lijkt me al niet duur, misschien iemand nog een beter adresje wetend?

ED BOB
27 januari 2004, 13:53
Ik zou marktplaats.nl of gitaarmarkt eens in de gaten houden daar staan er regelmatig op tussen de 300 en 400 euro.
Ikzelf heb de mijne gekocht via gitaarmarkt voor 325 euro, 1,5 jaar oud (m.a.w.: z.g.a.n.), inclusief 19" adapter.

greetz, Ed

Anavrin
27 januari 2004, 14:17
Waar is de sennheiser EW172 het goedkoopst te verkrijgen???
Ik zag in het Forum al iemand die hem had gekocht voor 379euro!
Lijkt me al niet duur, misschien iemand nog een beter adresje wetend?
allereerst @ Ed Bob: als je voor 379 een nieuwe kan krijgen, dan ga je toch geen tweedehandse kopen (wel vet dat er een rackadapter bij zat)

@ Giac: Ik heb de mijne voor 379 gekocht (dus waarschijnlijk verwijs je naar mij), bij VdKlundert muziek in Oisterwijk, maar MusicAllin (diverse locaties door Nl verspreid) en EMI (Eindhoven) kunnen 'm ook voor die prijs leveren. Check ff:
http://www.klundertmuziek.nl/
http://www.musicallin.nl/
http://www.emi-online.nl/
voor de locatie.

ED BOB
27 januari 2004, 17:28
Toen ik 'm kocht, kon je 'm echt nergens voor 379 krijgen. Ze waren toen overal zo'n 500 euro (exclusief rackadapter). Dus dan is 325 echt niet te veel, zeker als het ding nix heeft geleden.

Nu is het verhaal wellicht anders.
Ik denk namelijk dat de prijs gezakt is nu sennheiser een nieuw model op de markt heeft gebracht (zie enkele berichten terug).

Maar ik ben zelf nog steeds blij met m'n (second hand) ew172 en heb er ook absoluut geen spijt van. :P

Greetz, Ed

Giac
27 januari 2004, 17:42
Op deze site heb ik zeer goede aanbiedingen gezien van alle sennheiser producten!!

http://www.overdevest-audio.nl/Sennheiser1.htm

LordRiffenstein
27 januari 2004, 18:15
Op deze site heb ik zeer goede aanbiedingen gezien van alle sennheiser producten!!

http://www.overdevest-audio.nl/Sennheiser1.htm

De prijzen zijn wel exclusief btw! :o

Anavrin
27 januari 2004, 20:11
Toen ik 'm kocht, kon je 'm echt nergens voor 379 krijgen. Ze waren toen overal zo'n 500 euro (exclusief rackadapter). Dus dan is 325 echt niet te veel, zeker als het ding nix heeft geleden.

Nu is het verhaal wellicht anders.
Ik denk namelijk dat de prijs gezakt is nu sennheiser een nieuw model op de markt heeft gebracht (zie enkele berichten terug).

Maar ik ben zelf nog steeds blij met m'n (second hand) ew172 en heb er ook absoluut geen spijt van. :P

Greetz, Ed
Ok, het was ook niet echt bedoeld om te zeiken, en ik had zelf eigenlijk ook wel het idee dat je 'm al wat langer had (en dat ze toen nog rond die 500 euro lagen), dus dan heb je mijns inziens wel een goede deal.