PDA

View Full Version : amp+cab vraagstuk: marshall DBS



Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 14:12
Oke, ik ben dus in het bezit van een Marshall DBS 72410

een greep uit de handleiding




18. Twin Speaker Outputs

For connection to loudspeakers. The minimum

total load is 4 Ohms.

-72115

As the impedence of the internal 15" speaker is 8

Ohms, the connection of an extension cabinet (8

Ohms only) is possible.

-72410

As the impedence of the internal speakers is 4

Ohms, it is NOT possible to connect an extension

speaker.



Nu leek mij duidelijk, hier kan geen extra cab op aangesloten worden, maar toen herrinerde ik me dat de vorige eigenaar een xtra cab had. Nadat ik hem hierover wat gevraagd had, niks wijzer, hij had t altijd gebruikt.
Nu vraag ik mij af, kan het wel op een bepaalde manier? serie/paralell? zo jah, hoe dan, en wat, modificaties nodig?

want ik zo in dat geval graag t volgende eraan hangen: Marshall basbox 2 x 10 en hoorn 350 watt DBS 4 ohm

alvast bedankt :)

Cheers

Chris

Anavrin
12 januari 2004, 15:12
je zou er dan sowieso 2 8 ohm dingen aan moeten hangen (2x 8 ohm = 4 ohm), ipv 2 x 4 ohm, want 2 x 4 ohm is 2 ohm, en dat zit onder dat minimum van 4 ohm. Een foto/ plaatje van de achterkant doet wonderen bij deze vraag, maar mijn eerste ingeving is dat het niet kan, simpelweg omdat het letterlijk in de manual staat. Verder denk ik dat het altijd mogelijk is om de draadjes aan de speakr los te maken, en aan een andere speaker te maken....

basswasp
12 januari 2004, 15:26
Misschien had de vorige eigenaar een versterker die belastbaar was tot 2 ohm.

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 15:52
nee dat kan niet, het gaat hier over een combo met een extra cabinet.
de combo heeft 4x10, deze is al 4ohm. maar er zouden dus speakers in moeten die samen op 8 ohm komen en niet op 4 zoals deze nu?



hier staat een plaatje van de achterkant van de versterker.http://www.marshallamps.com/images/handbooks/pdf/dbs7200.pdf

buuck
12 januari 2004, 15:54
cab van 4 ohm erbij aan. staan ze serieel , 4+4 is 8 ohm. parallel is het 2 ohm

bassopotmus
12 januari 2004, 16:25
oplossing!

Schakel de combo zlef tot 8 ohm, verlies je power, maar kan je een extension aansluiten van ook 8 ohm. KAn niet meer info geven, zou ik em moeten zien.

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 16:37
cab van 4 ohm erbij aan. staan ze serieel , 4+4 is 8 ohm. parallel is het 2 ohm

dat was dus waar ik aan dacht, ik heb alleen geen idee hoe je dat pcies doet, neem niet aan dat inpluggen en gaan genoeg is. Of is t een kwestie van een cab van 4 ohm zoeken?

buuck
12 januari 2004, 16:59
waarschijnlijk is t wel inplugge en spelen. neem aan dat die uitgang niet parallel is met de speaker

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 17:06
dat is hij waarschijnlijk wel dus, dat is het hele punt, want de amp die in de combo hangt is de zelfde als die ze los verkopen, om op je stack te gooien. ze roepen zelf ook dat t bij de combo niet mogelijk is.