PDA

View Full Version : Behringer ruist



The_RockeR13
12 januari 2004, 13:46
Ik heb een Behringer versterker staan van 30 watt, hij ruist heel erg.
Vooral als ik de gain op 5/10 zet en clean op 5/10 zet, als ik de treble op 5 zet dan is de ruis minder maar dan is het geluidsniveau ook weer lager dus heb ik daar niks aan. Soms komt er ook een hele hoog ruis in die dan steeds hoger wordt. Ik heb hem al eens terug gebracht omdat hij soms ook nog compleet wegviel! Gelukkig kreeg ik een compleet nieuwe! Maar die nieuwe wordt er niet beter op, wie kan mij helpen om de ruis te voorkomen?
Is het normaal dat een versterker hard ruist, en als je hem harder zet nog harder gaat ruizen?

Men oren doen zelfs pijn als ik niks speel en als dat ding hard staat!!!!

en trouwens dit is hem:

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw5_behringer_gx110_ultraroc_prodinfo.html

The_RockeR13
12 januari 2004, 21:06
leven jullie nog???

jorrit
13 januari 2004, 17:47
k klinkt misschien een beetje hard maar een versterker van berhinger van 179 euro die ruist mag je nog steeds niet over klagen....die dingen zijn nou eenmaal budget werk.....

_Grāve_Ģord
13 januari 2004, 17:58
niet erg hard spelen en een overdrive pedaaltje gebruiken en noise gate of zo ipv het overdrive kanaal op je versterker

G.

The_RockeR13
13 januari 2004, 18:32
k klinkt misschien een beetje hard maar een versterker van berhinger van 179 euro die ruist mag je nog steeds niet over klagen....die dingen zijn nou eenmaal budget werk.....

Ja dat zegt me vader ook al :lol:

jorrit
13 januari 2004, 19:15
niet erg hard spelen en een overdrive pedaaltje gebruiken en noise gate of zo ipv het overdrive kanaal op je versterker

G.

een noise gate kopen lijkt me hiervoor een beetje zonde, een distortion pedaal kopen heeft alleen zin als op het cleane kanaal geen ruis zit en alleen ruis op het dist. kanaal....

dat lijkt me voor de hand liggend dus dan is dat een goed idee...

lagwagon_81
14 januari 2004, 20:59
Moet je je versterker eens aansluiten op een geaard stopcontact, een normaal stopcontact gaf bij mij namelijk ook veel ruis :wink:

-robbert-
14 januari 2004, 21:16
het zou ook aan je gitaar kunnen liggen he

The_RockeR13
16 januari 2004, 21:07
Ja het kan van alles zijn :o

ik zal het allemaal proberen thnx voor jullie reacties :cool:

BartL
20 januari 2004, 23:54
Wat kostte ie dan?