PDA

View Full Version : Fans van Muse, kijk dit eens.



Wouter J
12 januari 2004, 01:57
Schijnbaar doet Muse het in Japan ook heel goed want Fernandes japan heeft een kopie van de Manson Muse Modellen uitgebracht.

Ik ben wel benieuwd naar deze modellen, Fernandes Japan staat bekend om het maken van uitstekende gitaren.

http://hotei.parfait.ne.jp/guitar/glayn.png

daron_kurt
12 januari 2004, 10:10
maar deze ziet er dan wel KOTSLELIJK uit....Naar mijn mening dan he....

LordRiffenstein
12 januari 2004, 10:19
Wat een ongelooflijk lelijk misbaksel. Dat komt niet eens in de buurt van de Mansons. :roll:

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 11:10
ik kan je wel vertellen dat na frankrijk en Engeland japan het land is waar muse het meeste succesvol is. Ze krijgen daar ook steevast een bonus nummer op het album.

maar eerlijk is eerlijk, dit lijkt niet op een manson :(

de headstock is vaag. de elementen config lijkt niet en vooral, de body is veelste puntig. Is het echt bedoeld als manson look a like?
of gewoon een model wat toevallig beetje lijkt?

bovendien, ik neem niet aan dat er ook echt onboard fx in zitten, waarom dan die knoppen zo moeilijk plaatsen?

Neals
12 januari 2004, 14:58
spaar dan door voor een echte manson

Javaca
12 januari 2004, 15:12
Lelijk.

Wel gave tuners.

The Mule
12 januari 2004, 15:38
ik kan je wel vertellen dat na frankrijk en Engeland japan het land is waar muse het meeste succesvol is. Ze krijgen daar ook steevast een bonus nummer op het album.

Hoewel gruwelijk off-topic (sorry daarvoor) moet ik toch even reageren: in Japan 'krijgt' bijna elke artiest 1 of meer bonustracks op zijn album.

Hier is maar 1 reden voor, nl. dat in Japan CD's verschrikkelijk duur zijn. Om te voorkomen dat elke Japanse muziekliefhebber (en dat zijn er veel) met meer dan drie hersencellen en een computer het wereldwijde web opgaat en ze via Amazon o.i.d. koopt, zetten ze er in Japan extra nummers op, zodat een groot deel van de fans toch diep in de buidel tast (en sommige buitenlandse fans nog dieper).

Static-M
12 januari 2004, 16:19
Kontlelijke gitaar... Braak!

Chris Wolstenholme
12 januari 2004, 17:46
los daarvan doen ze t erg goed daar :wink:

maarjah, doorsparen voor ' n echte manson is ook niet echt een optie'
want deze kan je niet bestellen omdat Bellamy wil dat hij de enige blijft met dit model. Je kan wel allerlei modificaties laten doen daar zoals fx erin planten ala muse.

hadv
13 januari 2004, 00:38
barf

Negative K3 fan
13 januari 2004, 19:59
die headstock is koel, maar ik snap nioskv and iue elementenm, een single couil in de brug?? Zelf matt zelf heeft geen g itaar meer live die dat heeft. Ik denk da t hij weinig succesvol zal zijn.

green_day
13 januari 2004, 20:49
Hmm dit is wel een heel vage tele-custom achtig model. Wat negk3 zegt is wel waar ja. Een single coil hoort daar niet, die pups moeten omgedraaid worden. Verder vind ik het plaatje van die gitaar een beetje kisekae achtig. Ik wens fernandes geluk met verkopen van deze lelijke bak.

Neals
13 januari 2004, 22:31
Matt heeft een hummie en een p90

Ook matt heeft een nieuwe, een met lasers ingebouwt..

Die is kwijlerdekwijl

Barret Wallace
13 januari 2004, 23:29
Damn ik denk dat ik even naar de wc ga rennen.....

puke...

http://www.bigdarkcloud.com/images/sp-puke.jpg

Chris Wolstenholme
14 januari 2004, 14:54
zo moet een manson eruit zien http://www.mansons.co.uk/images/feature_images/Silver%5FManson%2Ejpg

dit is overigens t nieuwste baksel
http://www.mansons.co.uk/images/feature_images/bomber%2Ejpg
sja ewhh, wel aparte ewwja :-?

The Mule
14 januari 2004, 14:58
zo moet een manson eruit zien

plaatje1

dit is overigens t nieuwste baksel

plaatje2

sja ewhh, wel aparte ewwja :-?

Die tweede heeft wel iets Mad Max/Bladerunner/Sci-fi-achtigs, gaaf ding. Die eerste is ECHT niet mijn kopje thee...

slayurrr
14 januari 2004, 15:07
Die tweede is idd wel bruut.

The Mule
14 januari 2004, 15:25
Hoe langer ik ernaar kijk, hoe gaver ik hem vind zelfs.

:dance: :metal: :dance:

Zal wel een 'astronomisch' prijskaartje aanhangen ook, ben ik bang...

Negative K3 fan
14 januari 2004, 18:35
wow, die tweede had ik nog nooit zo gezien, geweldig ding. Matt had alleen wel wat creatiever met de inlays om kunnen gaan.

Maar die prijskaartjes vallen idd niet mee, alleen die oudere mansens van hem kostten al tussen d e 3000 en 5000 ponden geloof ik.

Anavrin
14 januari 2004, 19:07
wat is dat voor zwarte strip boven de snaren bij dat 2e plaatje, heeft dat nog een functie of is het louter esthetisch?

Negative K3 fan
14 januari 2004, 19:08
wat is dat voor zwarte strip boven de snaren bij dat 2e plaatje, heeft dat nog een functie of is het louter esthetisch?

ius een soort midi strip waarmee je midi dingen aankunt sturen, in h et geval van matt een whammy pedaal.

zijn live rig is trouwens uiterst indruwkekkend, ik zal eens kijken waar ik hem kan vinden!

Negative K3 fan
14 januari 2004, 19:18
MATT'S RIG (Guitars: Manson Silver, Mason Black, Manson Laser, I Manson 7-string (tuned AADDGBE), Manson Chrome
Amps: Diezel VH4 heads, Marshall Mode Four Cabs x 2
SoldanolOOWcab
Effects: Line 6 Mod Pro, Line 6 POD Pro, Line 6 Echo
Pro, DigiTech Whammyx2, Rocktron All Access unit
String gauges: .010, .013, .017, .026, .036, .060
(7-string: .010-.080)
Picks: Tortex 73s
Muse's guitar tech Paul English takes us through Mart's onstage signal path.
"The sound goes from Matthew's guitar to a transmitter that transmits it back to the aerials on the Shure UHF receiver in his rack. From there it comes back up a huge coil of wire in to these lovely MIDI-controllable Diezel VH4 heads. Then it gets split as there's a through that goes to the second amp. The audio path then goes from the send and return down through an A and a B rig, both running the same system. If one goes down it's a seamless crossover. The only difference between the two heads is the signal is coming in to one then going through the other, which isn't ideal. I'll change that soon by having a box built and using two wireless systems so you always have two signals coming in. "There are three cabinets in total, one head is running two cabinets and the other head is running one. The A and B rigs are mic'd offstage; isolation cabs if you like. One is a Marshall Mode Four and the other a Soldano 100W loaded with Celestion Vintage 30s. They are running simultaneously, sofront-of-house can bring in one or the other depending on what they think is better for the song. They're isolated in that they're away from the stage so they can't be knocked. We measured their output at around 127db, which is pretty ridiculous, so that's another
reason why it's good they're back there. The other amp is running an on-stage cab, another Marshall Mode Four, which Matt kind of jumps up and down on and uses to feed back through. "The signal goes down through the send and return and then through the effects, nearly all Line 6. We have the Mod Pro, the Echo Pro and the POD Pro, plus two DigiTech Whammys. All settings are changed by MIDI using the Rocktron All Access and we use an immense amount of MIDI channels for Matt's setup alone. I think there are around five Rocktrons on stage, Matt has one, so do Shane and I. All three of us control different parts during the gig and the numbers on the set list represent MIDI channels and patches within. There are many patches within channels, so if you're on Channel 30, which is Hysteria, within it there are 15 different patches. "Then it comes back through a Tech 21 SansAmp for distortion and vocals and out through the cab."

pfpfft

Negative K3 fan
14 januari 2004, 19:20
meer info hier, ook over al zn gitaren

http://www.muse.mu/board/showthread.php?s=6d97d80a5cdfb3399545c2ef568d49e9&threadid=15496&perpage=15&pagenumber=1

Chris Wolstenholme
14 januari 2004, 22:36
I Manson 7-string (tuned AADDGBE),

das apart

:-?

Negative K3 fan
15 januari 2004, 18:11
I Manson 7-string (tuned AADDGBE),

das apart

:-?

dat had ik nog neit eens gezien, dat is die gitaar die hij altijd speelt met citizen erased.

Chris Wolstenholme
15 januari 2004, 20:50
i know, hehe dat is ook het enige nummer waarvoor hij hem laat opdraven.
dat verklaard die stemming dan een beetje, hij kan een groot stuk barre pakken zonder TEveel noten te gebruiken en t toch wat dikker laten klinken ...




i guess :D

Fuhgawz
17 januari 2004, 13:24
Hier (http://museandamuse.com)staat ook vanalles over zijn zooi. The Band -> Gear -> Matt's Gear.
Is dat eigenlijk wel handig om die effecten in de gitaar te laten bouwen? Het lijkt me veel handiger om die gewoon met de voet te bedienen, aangezien je met je handen gitaar aan het spelen bent.

-robbert-
17 januari 2004, 13:51
Hey nog ff over die zwarte strip boven die snaren,

hoe werkt dat aansturen precies dan? wrijft hij er met zijn hand over ofzo :???:

Negative K3 fan
17 januari 2004, 16:00
Hey nog ff over die zwarte strip boven die snaren,

hoe werkt dat aansturen precies dan? wrijft hij er met zijn hand over ofzo :???:

jep, een soort touchpad. Staat wel op die site uitgelegd allemaal.