PDA

View Full Version : Seven hours of downtime - Bouke (modernblues)



Bouke
11 januari 2004, 22:38
Hey,

Ik heb een nieuw liedje geüpload, namelijk 'Seven hours of downtime' over een forumnerd die een paar uur niet online kan...

Seven hours of downtime (http://home.tiscali.nl/bouke/BJ%20-%207%20hours%20downtime%20master.mp3)

Een eerder liedeke, Ridin', staat ook nog steeds online in een iets andere mix.

Ridin' (http://home.tiscali.nl/bouke/BJ-%20Ridin'%20mix2%20master.mp3)

All comments welcome...

See ya! 8-)
Bouke

BlackSun
11 januari 2004, 22:45
WOW! haha, echt een geweldig nummertje die Downtime :-D
Goed gedaan joh!

Neals
11 januari 2004, 23:19
heb alleen seven hours of downtime gehoord, en de tekst is uiterst cool, heb muzikale ook btw.

slayurrr
11 januari 2004, 23:40
Niet echt overal op gelet, maar het liedje is zeker leuk ! 8-)

ReinoutV
12 januari 2004, 17:10
He, gaaf!! Inderdaad een geinige tekst ja. Goede gitaarsound. Hoe heb je de drums eigenlijk opgenomen?

hoofd
12 januari 2004, 18:51
Leuk nummer Bouke, autobiografisch? ;)

Bouke
13 januari 2004, 13:37
Hey all!

Thanks voor het commentaar tot nu toe!

Even voor de duidelijkheid: alle gitaren, de bass en de vocals werden via de PodXT opgenomen in Sonar2XL via de USB verbinding. De drums zijn geprogrammeerd.

@ Reinout: De drums zijn midi geprogrammeerd en dat wordt afgespeeld via Edirol Super Quartet en dan de drumsounds daarvan. Mooie plug-in...

@ Hoofd: Nee, niet helemaal autobiografisch, ik eet gewoon aan tafel en als ik geen verbinding heb speel ik sowieso gitaar :D en ik heb kabelinternet dus het maakt niet uit of de haak er af ligt :D Verder ben ik niet echt blij als ik geen verbinding heb...

Thanks!

Bouke

ReinoutV
13 januari 2004, 16:54
Die drums klinken inderdaad erg goed! Ik heb de plugin zelf ook (in Cubase SX), maar mijn master-keyboard is nog niet binnen... Of heb je ze gewoon in de computer ingeklikt (nee toch?!?)? Ook de zang via de Pod klinkt erg goed, een beetje reverb zou echter niet misstaan. Welke versterkermodellen heb je gebruikt voor je gitaargeluid?

Maiden Michiel
13 januari 2004, 17:00
Gaaf opgenomen! Gave zang, lekkere guitarsound en geniaal drumgeluid!!

Bouke
20 januari 2004, 11:06
Die drums klinken inderdaad erg goed! Ik heb de plugin zelf ook (in Cubase SX), maar mijn master-keyboard is nog niet binnen... Of heb je ze gewoon in de computer ingeklikt (nee toch?!?)? Ook de zang via de Pod klinkt erg goed, een beetje reverb zou echter niet misstaan. Welke versterkermodellen heb je gebruikt voor je gitaargeluid?

Hey Reinout,

Ik heb ooit een heel nummer ingedrumd via een masterkeyboard en dat doe ik omwille van de luisterbaarheid niet meer. Wat ik vaak doe is een klein stukje handmatig inspelen en dan verfijnen en naar hartelust copien en pasten. Nep is het allebei, ik kies voor de meest voor de hand liggende optie. Op deze manier 'schetsen'maken (beetje uit de hand gelopen :D) voor de band werkt prima. De band heeft wel een echte drummer :wink:

Bouke

Stratman70
21 januari 2004, 21:15
Hé Bouke,

Klinkt goed zeg! Mooi gitaargeluid en het nummer zelf is is te gek!
Mooi, aantrekkelijk en herkenbaar (waardoor niet altijd even origineel) gitaarspel. Het nummer zelf komt wel origineel over trouwens.

philbee
22 januari 2004, 20:07
hee Bouke ? Assen? Stratgeluid ?
klopt hier iets niet?

Coen??

Bouke
22 januari 2004, 21:11
Hey Phil,

Nee, niet Coen. Heb ik nog wel bij 'm in de klas gezeten (klinkt cliche maar is echt waar, mavo of havo geloof ik, is lang geleden). Enne, Coen zingt ook wat anders dan ik toch?

Groets,

Bouke

JorisBos
22 januari 2004, 21:36
Hehe, eindelijk een cool nummer. Lekker geluid hoor, in die POD. te gek. Netjes gezongen en prima ingespeeld. Petje af. Alleen mis ik een solo ;)

philbee
22 januari 2004, 21:50
Hey Phil,

Nee, niet Coen. Heb ik nog wel bij 'm in de klas gezeten (klinkt cliche maar is echt waar, mavo of havo geloof ik, is lang geleden). Enne, Coen zingt ook wat anders dan ik toch?

Groets,

Bouke

jaja aan de zang herkende ik het nl niet, knap gedaan. Speel jij met je band wel eens in het zuiden heb je een website? Mail me anders eens wat van je werk. that is als je wilt tenminste.........
gr

Phil

gjlp
26 januari 2004, 20:26
Klinkt weer lekker hoor. Die drums zijn echt te gek..!! Heb je het ingespeeld met die fralins? Goeie zangstem ook trouwens..

JorisBos
27 januari 2004, 15:31
Nog ff, je stem is echt cool.. nog maar een keer: Je stem is echt COOL.

tama
27 januari 2004, 22:07
netjes

robpeters87
31 januari 2004, 22:46
Shit man, vet relaxed.... klinkt errug cool... goede opname goede zang... ehm kweet eigenlijk niet of er ook wel iets slecht is... k heb et de hele tijd al aanstaan en k wordt helemaal happy... :-D

Sicky61
2 februari 2004, 14:33
Goede zangstem alleen een beetje netjes voor een s.r.v. achtig nummer.
Beetje standaard gitaarwerk maar wel goed gespeeld.
Geluid,zeker de drums,erg lekker.
KOST DAT NOU JOH :-? :seriousf:

Bouke
4 februari 2004, 14:05
Hey,

Sorry voor het late antwoord, maar alsnog bedankt voor de nieuwe leuke reacties.

@Philbee: We spelen regionaal, maar de grenzen verleggen is zeker een optie :D Meer materiaal in de maak en ik zal je op de hoogte houden. Bedankt voor je interesse!!

@JB: wederom bedankt! Over goede stemmen gesproken, luister eens naar jezelf! Aanrader!

@gjlp: Thanks, yep fralins (ex-sash)

@tama: dank

@robpeters87: senk joe men! Steej heppie!

@Sicky61: Thanks, ik zing altijd zo netjes :D. Yep, standaard, mee eens! Als de totaalvorm van het liedje maar interessant genoeg is ben ik (voor nu) redelijk tevreden :lol: Drums is geprogrammeerd, kost beetje inzet :D

Groets,

Bouke

Bouke
10 februari 2004, 23:36
Hey,

Met dank aan gitaarnet voor het opduikelen in de kelders van het forum. Dit topic was ineens verdwenen.

Top Gitaarnetters! Thanks.

Groets,

Bouke

roppie
24 februari 2004, 17:34
hey bouke vet nummer man!

over die drums ik heb wel een midi interface voor m'n keyboard wat voor programma kan ik dan gebruiken om de drums op te nemen? zeker niet iets gratis te downen :)

Bouke
25 februari 2004, 13:11
Hey Roppie,

Bij [url=http://www.feedback.nl/]Feedback| hebben ze Sonar2, het programma dat ik gebruik, voor E 379,-

Maar CoolEdit met meerdere sporen wil ook wel.

Bouke

Kwark
25 februari 2004, 16:35
Hey Bouke :).

Vet nummer, waanzinnige sound...eigenlijk jammer van die tekst, die vind ik een beetje flauw. Met een goede tekst zou het echt af zijn, je hebt er ook de stem voor om het te kunnen dragen.

Hempo
25 februari 2004, 17:36
Bouke, klink goed! Goede zang, goed gitaarspel!

Wat houdt Edirol Super Quartet precies in? Lijkt mij ook wel wat

Bouke
26 februari 2004, 10:02
Hey Bouke :).

Vet nummer, waanzinnige sound...eigenlijk jammer van die tekst, die vind ik een beetje flauw. Met een goede tekst zou het echt af zijn, je hebt er ook de stem voor om het te kunnen dragen.

Hey Kwark,

Tja, de tekst is ook echt bedoeld als grapje. Ik heb wel serieuzere teksten maar da's ook niet altijd leuk. Soms moet je ook luchtig kunnen schrijven denk ik. Goed voor de afwisseling. Maar ik heb idd ook al zitten denken aan een andere tekst bij dit nummer en daar ben ik weer vanaf gestapt. Ik laat 7 hours maar 7 hours denk ik...

Thanks voor je commentaar!

Groets,

Bouke

Bouke
26 februari 2004, 10:12
Bouke, klink goed! Goede zang, goed gitaarspel!

Wat houdt Edirol Super Quartet precies in? Lijkt mij ook wel wat

Hey Hempo,

Ik zag je post nu pas, anders had ik 'm wel gecombineerd met de vorige. Anyway, Edirol Super Quartet is een midiplugin (VST/DXi) waar piano's, bassen, gitaren (bwehhh...) en drums in zitten. Aan te sturen met midicommando's (dus keyboard of programmeren in de roll). Zie het als een verzameling soundfonts van best aardige kwaliteit, verpakt in een handige userinterface. Goede controle over alle instellingen (reverb, chorus, panning, levels, velocity, tuning, etc). Alle midicommando's geordend als op een stereotoren. Mooiste van alles is dat het signaal wordt afgespeeld in een audio track (dus geen midi track voor geluid, wel voor de input, de commando's). Zo kun je dus ook nog eens alle fx die je kunt toepassen op audiotracks gebruiken. Je zit ook niet meer met het probleem dat je de instelling van je geluidskaart (midi en wav) op elkaar moet afstemmen. Alles gaat nu via de wav output. Erg tof. Dit kan trouwens ook met gewone soundfonts en de plugin LiveSynthPro. Die gooit ook de output naar een audio (wav) track.

Groets,

Bouke

roppie
28 februari 2004, 12:35
Hey Roppie,

Bij [url=http://www.feedback.nl/]Feedback| hebben ze Sonar2, het programma dat ik gebruik, voor E 379,-

Maar CoolEdit met meerdere sporen wil ook wel.

Bouke

ah okee bedankt,

ik heb nu dus cooledit maar hoe neem ik dan midi op, er gebeurt vooralsnog helemaal niks, het midi-signaal komt iig wel m'n pc in, maar wat moet ik er nu verder mee als ik het op wil nemen? :)

amon
29 februari 2004, 16:54
haha, ik zat te luisteren met winamp, en ik dacht na 10 minuten ofzo; wanneer komt dat einde.
was blijkbaar al een paar keer geweest, maar omdat winamp het steeds herhaalt als het afgelopen is, bleef ie doorspelen en ik had er niet eens ergen in...

wel mooi

Guido
29 februari 2004, 23:08
ja ik luister nu pas t nummer. seven hours of downtime dan.. erg goed vind ik.. t is al vaak gezegd.. maar inderdaad de drums zijn erg goed. Maar voor de rest zit het nummer ook perfect in elkaar en heel erg goed gemixt ook. En jouw engels uitspraak klinkt inderdaad een stuk beter dan de mijne ja :) ;)

Guido
29 februari 2004, 23:08
ja ik luister nu pas t nummer. seven hours of downtime dan.. erg goed vind ik.. t is al vaak gezegd.. maar inderdaad de drums zijn erg goed. Maar voor de rest zit het nummer ook perfect in elkaar en heel erg goed gemixt ook. En jouw engels uitspraak klinkt inderdaad een stuk beter dan de mijne ja :)

Jagoda
2 maart 2004, 13:19
"Seven hours of downtime" staat in mijn playlist :D
het is echt een leuk nummer, en je stem is ook heel goed! :)

Bouke
19 maart 2004, 22:57
:D Grappig, topic was al bijna weg en ik heb de laatste reacties niet eens gezien :D

Thanks guys!

Bouke

Br@mbo
21 maart 2004, 21:59
klein puntje van kritiek :

In het begin zing je van : ' de provider zegt dat alles in orde is'
op het einde ' the phone was of the hoak '

1) je kunt je provider niet mailen , ivm downtime enzo
2) de post gaat trager dan 7 uren
3) als je belt zul je wel door hebben dat de hoorn eraf ligt :razz:

ik hoorde et voor de zoveelste keer en dit viel me plots op

Bouke
21 maart 2004, 23:08
:-D :-D :-D :-D :-D

Man, jij bent wakker :D

Je zou gelijk hebben als ik geen mobieltje had 8-)

Groets,

Bouke

Br@mbo
22 maart 2004, 07:30
hmm , ja , even over het hoofd gezien, mss zoals bij mij: platte batterij, adapter laten vallen *lomp* :P

maja , i rest my case :lol:

BTW : iemand die nog internet via 52k heeft ( of 28 ) zal wrschijnlijk zo digibeet zijn dat ie niet weet hoe een mobieltje werkt 8-)

nuja , goede poging , toch ?

amon
22 maart 2004, 15:58
ik weet niet hoe zo'n ding werkt...nouja, ik weet nog net hoe je moet bellen, maar heb wel adsl. misshcien komt het gewoon omdat ik geen mobiel heb...

the_only_mordred_fan
23 maart 2004, 10:19
Super cool nummer.

Mooi gespeeld en eindelijk iemand die dingen weglaat in plaats van heel het nummer vol te proppen met eindeloos en nutteloos gepriegel.

Dit ademt...