PDA

View Full Version : preamp en v-amp vraagje



headbang
11 januari 2004, 21:32
ik heb onlangs een preamp kunnen kopen (vestax tg raxx)
voor een schappelijk prijsje ik zoek nog een poweramp te kopen kweet wel nog niet goed welke maar mijn vraag is ik speel op een kustom head en een 4*12 kabinet en een v-amp hoe sluit ik het best mijn preamp er op aan voro het beste geluid en is het wat een goede preamp ik ben nog een beginner in 19ich stuff dus help mij alsjeblieft :)
grtz Felix

LordSpeedyShit
11 januari 2004, 21:58
als je alleen je preamp wilt gebruiken en niet de preamp van de head, dan moet je hem in de return van de effect-loop doen.
Of het een goede is weet ik niet want ik heb er nog nooit van gehoord, maar mss een van de rack-goeroes hiero.

headbang
11 januari 2004, 22:35
awel dat is juist het probleem het is zo een oude kustom 2 head die heeft nog geen effect loop ofzo maar ik ben toch van plan voor een powermap te kopen dus dat is niet zo een groot probleem maar ik zou graag die v-amp alleen als effect willen gebruiken voor zijn disortions maar er zit ook een preaamp in hoe sluit ik dit dus aan :???:

headbang
12 januari 2004, 19:11
niemand :(

Nocki
12 januari 2004, 20:03
gitaar -> V-amp -> preamp ->poweramp -> speakers

Nocki

headbang
12 januari 2004, 20:14
en dat kan geen kwaad omdat er in die v-amp ook al een voorversterking zit? dank u

Nocki
12 januari 2004, 20:23
nee de v-amp is er voor gemaakt om voor een gitaar input gezet te worden. geen probleem. alleen even draaien aan de knoppen zodat je clean ook clean in gestuurd wordt en niet te hard zodat hij niet gaat oversturen... even de sweetspot zoeken waarop hij het leukst klinkt...

NOcki

headbang
12 januari 2004, 20:25
zal ik doen ,morge op de repetitie eens wa kloten aan da spel

ToTaL FaKe
16 februari 2004, 21:36
Dan maak ik ff gebruik van dit topic..