PDA

View Full Version : preamp en v-amp vraagje



headbang
11 januari 2004, 21:32
ik heb onlangs een preamp kunnen kopen (vestax tg raxx)
voor een schappelijk prijsje ik zoek nog een poweramp te kopen kweet wel nog niet goed welke maar mijn vraag is ik speel op een kustom head en een 4*12 kabinet en een v-amp hoe sluit ik het best mijn preamp er op aan voro het beste geluid en is het wat een goede preamp ik ben nog een beginner in 19ich stuff dus help mij alsjeblieft :)
grtz Felix

LordSpeedyShit
11 januari 2004, 21:58
als je alleen je preamp wilt gebruiken en niet de preamp van de head, dan moet je hem in de return van de effect-loop doen.
Of het een goede is weet ik niet want ik heb er nog nooit van gehoord, maar mss een van de rack-goeroes hiero.

headbang
11 januari 2004, 22:35
awel dat is juist het probleem het is zo een oude kustom 2 head die heeft nog geen effect loop ofzo maar ik ben toch van plan voor een powermap te kopen dus dat is niet zo een groot probleem maar ik zou graag die v-amp alleen als effect willen gebruiken voor zijn disortions maar er zit ook een preaamp in hoe sluit ik dit dus aan :???:

headbang
12 januari 2004, 19:11
niemand :(

Nocki
12 januari 2004, 20:03
gitaar -> V-amp -> preamp ->poweramp -> speakers

Nocki

headbang
12 januari 2004, 20:14
en dat kan geen kwaad omdat er in die v-amp ook al een voorversterking zit? dank u

Nocki
12 januari 2004, 20:23
nee de v-amp is er voor gemaakt om voor een gitaar input gezet te worden. geen probleem. alleen even draaien aan de knoppen zodat je clean ook clean in gestuurd wordt en niet te hard zodat hij niet gaat oversturen... even de sweetspot zoeken waarop hij het leukst klinkt...

NOcki

headbang
12 januari 2004, 20:25
zal ik doen ,morge op de repetitie eens wa kloten aan da spel

ToTaL FaKe
16 februari 2004, 21:36
Dan maak ik ff gebruik van dit topic..
Hoe hang je je V-amp tusse je gitaar en versterker??(dat je hem dus als multi effect gebruikt).. ik zie alleen maar een input maar geen output :-?
wie kan mij verder helpen??

Mvgr. Rick

Nocki
16 februari 2004, 21:38
gitaar - vamp -> versterker

er zitten op de vamp een ingang en ook een uitgang. even zoeken...

NOcki

ToTaL FaKe
16 februari 2004, 21:47
ok :P k heb hem ook nog niet komt overmorgen aan :-D.. maar ik vond het al zow raar dat k alleen maar een input zag :-?

bedankt voor de snelle reactie btw..
gegroet

headbang
16 februari 2004, 23:25
ik denk dat ik het anders kan doen mij opstelling is nu zo : kabinet - poweramp - v-amp - digitech - preamp

ik ga nu veranderen denk ik naar kabinet - poweramp - preamp - en een h&k warp factor pedaal ik denk dat dit het beste ga zijn voor een mooi scheur ,toffe clean en weinig/geen ruis?
niet?

JohnnyCamaro
17 februari 2004, 23:35
Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon een goeie eindtrap en een turbo overdrive van Boss ofzo en een hele goeie gitaar. Da's het belangrijkste. Dat doen de meeste (bekende) gitaristen zoals Zack Wylde ofzo. Niet zo moeilijk lopen klooien met al die padaaltjes enzo.Is nergens goed voor. Als je gitaar maar goed is.

JohnnyCamaro
17 februari 2004, 23:37
Wat doen jullie moeilijk zeg. Gewoon een goeie eindtrap en een turbo overdrive van Boss ofzo en een hele goeie gitaar. Da's het belangrijkste. Dat doen de meeste (bekende) gitaristen zoals Zack Wylde ofzo. Niet zo moeilijk lopen klooien met al die padaaltjes enzo.Is nergens goed voor. Als je gitaar maar goed is.

headbang
18 februari 2004, 22:23
voorversterker niet nodig voor u? en het is voor hc te spelen dus zack wylde is niet echt de sound die ik zoek