PDA

View Full Version : Weer wat aanpassingen aan mijn rack gedaan!



LordRiffenstein
11 januari 2004, 20:00
Stapje na stapje dichterbij het doel!!!

Heb een rack shelf en een Pedal Power II toegevoegd. Volgende stap is de Kitty Hawk vervangen door een Axess Electronics GRX-4 en een ander OD-pedaaltje! Alles met George L, solderless .155 in het rack, .255 met Neutriks voor de connecties naar de versterker. Oh ja, achteraan zit ook nog mijn wireless.

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/Rack.jpg

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/Shelf1.jpg

http://yfransen.u35.acomhosting.com/images/Shelf2.jpg

Greetzzz,

Yoeri

Negative K3 fan
11 januari 2004, 20:59
pfft, netjes.

srv-man
11 januari 2004, 22:43
Ziet er goed uit man!

Is dat nu een kunststof rackshelf of bedriegen mijn ogen me? Zou mij wel praktisch lijken, die metalen dingen zijn loodzwaar.....

skabouter
12 januari 2004, 00:12
gaaf :)

maar wat is dat ENGL kastje nou eigenlijk ? en wat kost zo`n looper ?

nla0079
12 januari 2004, 02:47
Dat kastje is een ENGL MIDI switcher (om z'n top via MIDI te kunnen sturen) (Yoeri, correct me if I'm wrong :???: )

De GRX-4 komt op een dikke 200 USD... prima spul, en topservice (Mario, de bouwer, geeft je echt het gevoel dat je een superster bent, alleen al omwille van het feit dat-ie persoonlijk al je mails en telefoontjes beantwoordt, en z'n spullen desgewenst helemaal aanpast aan voor jouw specifieke apparatuur / doeleinden)

LordRiffenstein
12 januari 2004, 08:56
Ziet er goed uit man!

Is dat nu een kunststof rackshelf of bedriegen mijn ogen me? Zou mij wel praktisch lijken, die metalen dingen zijn loodzwaar.....

Thanks, ja kunststof, van SKB, type is VS-1. Gekocht via Thomann en kost ongeveer 70 euro, doet het prima!

LordRiffenstein
12 januari 2004, 09:00
Dat kastje is een ENGL MIDI switcher (om z'n top via MIDI te kunnen sturen) (Yoeri, correct me if I'm wrong :???: )

De GRX-4 komt op een dikke 200 USD... prima spul, en topservice (Mario, de bouwer, geeft je echt het gevoel dat je een superster bent, alleen al omwille van het feit dat-ie persoonlijk al je mails en telefoontjes beantwoordt, en z'n spullen desgewenst helemaal aanpast aan voor jouw specifieke apparatuur / doeleinden)

Helemaal juist!!

De Kitty Hawk gaat dan ook binnenkort in de verkoop, voor 150 euro is hij van jou, 6 loops om pedaltjes ed te schakelen en 2 on/off switchen om bv je versterker te schakelen.

Phyrexian
12 januari 2004, 11:52
Die George-L kabels Solderless, wat houdt dat juist in?
Zijn dat die die je zelf kan in elkaar 'klikken', zonder gesoldeer?
Wat kosten ze en kan je ze op zelf te kiezen lengtes maken??

Nice rack btw!!

LordRiffenstein
12 januari 2004, 12:00
Die George-L kabels Solderless, wat houdt dat juist in?
Zijn dat die die je zelf kan in elkaar 'klikken', zonder gesoldeer?
Wat kosten ze en kan je ze op zelf te kiezen lengtes maken??

Nice rack btw!!

Je schroeft ze in mekaar, heel makkelijk. Je koopt gewoon wat meters kabel en pluggen en huppaaaaaa..

Kopen kan bij Vd Haar http://www.haarguitars.nl/Parts.htm#Diversen

Raffel
12 januari 2004, 13:05
enne, je midi floorboard? aangezien je FCB te koop is zo te zien. Ik heb overigens wel interesse :D Hoef ik zelf geen e-prom in dat ding te gooien als ik een nieuwe koop. Laat ff iets weten als je m nog niet kwijt bent :D

wimmeltje
12 januari 2004, 13:09
Is erg goed de GL kabel. Maar nu komt het. De connectie tussen de .155 en connector vind ik niet super. Heb er mee zitten spelen maar ik maak erg snel kortsluiting met het aandraaien van het schroefje (veisje) bij de rechte plug en ook bij de haakse plug met het dopje wat je er op draait als de kabel erin zit. Misschien dat ik het niet voorzichtig genoeg heb gedaan. De dikke .255 kabel vind ik erg goed ook. Connectie tussen plug en kabel vind ik ook beter dan de .155. Niet zo dun allemaal. Ik heb twee kabel die naar mijn wah lopen alleen gesoldeerd met neutrik pluggen en verder gebruik ik alleen de haakse en rechte pluggen van GL. Aan de andere kant vraag ik wel af of het echt nodig is bijna 4 euro te betalen voor een plug. Dit is toch wel erg veel. Voor de mensen die niet willen solderen is het een erg goede oplossing. Het is ook een punt waar je niet op moet bezuinigen maar toch denk ik dat er ook goede pluggen zijn die goedkoper zijn. Wat zijn jullie ervaringen ermee? Ben erg benieuwd. Misschien dat ik iets fout doe en dat jullie deze problemen helemaal niet hebben. ben erg benieuwd. Ik hoor het wel van jullie.

Groetjes

LordRiffenstein
12 januari 2004, 13:18
enne, je midi floorboard? aangezien je FCB te koop is zo te zien. Ik heb overigens wel interesse :D Hoef ik zelf geen e-prom in dat ding te gooien als ik een nieuwe koop. Laat ff iets weten als je m nog niet kwijt bent :D

Euhm, die is al verkocht. :-D Heb er nog eentje die ik voorlopig gebruik. Bedoeling is wel om in de loop van het jaar naar een T-Rex Big Foot of Rocktron All Access over te schakelen.

LordRiffenstein
12 januari 2004, 13:21
Heb nog geen problemen ondervonden met de George L, ook niet met de kabels die vaak in- en uitgeplugd werden, ik had nl ook solderless plugs op de kabels nr de amp eerst (ook .155 trouwens). Die .255 met Neutriks is gewoon heel netjes en goed. En die 4 euro, een Neutrik plug kost ook wel wat geld.

Raffel
12 januari 2004, 14:06
enne, je midi floorboard? aangezien je FCB te koop is zo te zien. Ik heb overigens wel interesse :D Hoef ik zelf geen e-prom in dat ding te gooien als ik een nieuwe koop. Laat ff iets weten als je m nog niet kwijt bent :D

Euhm, die is al verkocht. :-D Heb er nog eentje die ik voorlopig gebruik. Bedoeling is wel om in de loop van het jaar naar een T-Rex Big Foot of Rocktron All Access over te schakelen.

Ik zat idd ook aan die All Access te denken maar hij kost geloof ik toch zo'n 700 euro he? Wel fijn dat je dan iig phantom power hebt...

LordRiffenstein
12 januari 2004, 14:39
Ik zat idd ook aan die All Access te denken maar hij kost geloof ik toch zo'n 700 euro he? Wel fijn dat je dan iig phantom power hebt...

Als je hem vindt voor 700 euro, laat het me even weten. Ik denk dat die nog 100 eurootjes meer kost :(

Raffel
12 januari 2004, 15:25
volgens mij bij een of andere Duitse online winkel of zo, maar ik zal nog eens kijken. Vraagje trouwens, als je zo'n all access zou gebruiken, moet je natuurlijk ook nog midi-expressie pedalen hebben. Hebben ze die alleen bij Roland of mis ik iets?

LordRiffenstein
12 januari 2004, 15:29
volgens mij bij een of andere Duitse online winkel of zo, maar ik zal nog eens kijken. Vraagje trouwens, als je zo'n all access zou gebruiken, moet je natuurlijk ook nog midi-expressie pedalen hebben. Hebben ze die alleen bij Roland of mis ik iets?

Meest gebruikt zijn inderdaad de Roland oftewel Ernie Ball volume-pedalen. In principe kan elk volume-pedaal als expressie-pedaal gebruiken.

Raffel
12 januari 2004, 15:44
ja ik moest even wat research doen. Ik had eigenlijk verwacht dat die footcontrollers via midi door verbonden zouden worden met de All access (bijvoorbeeld) maar het werkt dus gewoon met jack plugs...

wimmeltje
12 januari 2004, 17:44
IK kan bij mijn RSB 18 ook twee expressie pedalen hangen. Ik gebruik er nu geen.Wil er wel twee aanhangen 1 voor volume en 1 voor realtime veranderen van parameter in een preset. leslie, chorus enz enz sneller en langzamer zetten. Erg makkelijk als je het mij vraagt.

Raffel
12 januari 2004, 18:58
RSB 18 is van? En is die duur of wordt ie niet meer gemaakt? Volgens mij kun je nog best wel wat winst maken als je een midi-floorboard op te markt brengt. Je word er eerlijk gezegd niet echt mee dood gegooid of zo :???:

Is die Art Ultrafoot trouwens iets? (afgezien van de foute jaren 80 look)

wimmeltje
12 januari 2004, 21:34
De RSB-18 is gemaakt in de jaren 90 door Rocktron en Custom audio electronics. Bob Bradshaw. Er zijn verschillende gitaristen die deze door de jaren heen hebben gebruik zoals kirk hammett, james Hetfield, The Edge en wimmeltje om maar een paar voorbeelden te geven. Ik vind hem zelf erg makkelijk omdat ik 10 mono loops heb en 1 stereo voor pedalen. voor de preamp heb ik een tuner op een loop, een wah en een overdrive pedaal. Verder gaat dan een uitgang van de loop van OD naar mijn preamp, naar de G-Force en naar mijn poweramp. Mijn footcontroller kan ik alles mee. PC, CC, Loop aan/uit. Alles door elkaar en ik gebruik het ook door elkaar. Twee groepen. De onderste rij zijn 5 songs waarmee alles schakeld en met de andere knoppen kan ik schakelen tussen preamp, OD pedalen aan en uit en tuner aan/uit. In mijn G-Force gaan FX aan en uit via midi signalen en er worden FX realtime veranderd door expressie pedaal 1 of 2 en kan ook volume veranderen. Dit is een langzame of snelle leslie, chorus enz enz. Er zit een ingebouwde hush in maar die gebruik ik niet. Voor mij is dit een super apparaat. Waarschijnlijk zijn er meer apparaten die dit kunnen, maar mijn hart is gevallen op deze en ben er blij mee. Voodoo labs heeft er eentje. En ik denk dat de T-REX het dichtste bij mijn RSB komt. Je komt ze eigenlijk nooit tegen op internet tweedehands....

http://www.customaudioelectronics.com

Hier staat de nieuwe RS-10. Deze heb ik op gitaarmarkt zien staan maar die is al weg.


Wat foto's:

http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb-1.JPG
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb-3.JPG
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb-4.JPG
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb-5.JPG
http://members.brabant.chello.nl/~w.leijssenaar/rsb-6.JPG

Raffel
13 januari 2004, 00:44
die kost neem ik aan niet veel minder dan de all access :) (lees MEER)

wimmeltje
13 januari 2004, 20:02
die kost neem ik aan niet veel minder dan de all access :) (lees MEER)

Hij kost tweede hands tussen de 1200 en 1300 euro. Ik weet niet wat de all access kost precies. Maar bij de RSb zitten ook 10 mono en 1 stereo loop bij en de all Access is alleen de footcontroller die midi signalen zend.

Chiel
14 januari 2004, 12:00
Bij dergelijke bedragen wordt een Ernst Navigator ook interessant.

LordRiffenstein
14 januari 2004, 12:09
Bij dergelijke bedragen wordt een Ernst Navigator ook interessant.

Is die al verkrijgbaar want op de site lijkt het of die nog in ontwikkeling is? De specs zien er zeer leuk uit!

wimmeltje
14 januari 2004, 13:00
Bij dergelijke bedragen wordt een Ernst Navigator ook interessant.

Is die al verkrijgbaar want op de site lijkt het of die nog in ontwikkeling is? De specs zien er zeer leuk uit!


Op de site van paul lenders http://www.paullenders.nl

staat er eentje bij de foto's. Dat is het pedalboard van Hans Ernest zelf.

LordRiffenstein
14 januari 2004, 13:04
Op de site van paul lenders http://www.paullenders.nl

staat er eentje bij de foto's. Dat is het pedalboard van Hans Ernest zelf.

Dat lijkt me een behoorlijk compact board. Heb je meer info, prijs ed?

wimmeltje
14 januari 2004, 16:09
Op de site van paul lenders http://www.paullenders.nl

staat er eentje bij de foto's. Dat is het pedalboard van Hans Ernest zelf.

Dat lijkt me een behoorlijk compact board. Heb je meer info, prijs ed?

Heej Lord,

Ik zag het heel toevallig toen ik een beetje aan het surfen was op zijn site. Ik heb verder ook geen idee wat het is kan prijs enz enz. Misschien weet morris iets. Ik dacht dat hij wel vaker contact had met Paul.

morris
14 januari 2004, 22:30
Ik heb dit pedaal inderdaad bij Paul gezien toen hij er mee bezig was.
Ik dacht eerst dat het een hele oude was :-? Want hij ziet er niet uit hehehe.
Maar bij nader inzien bleek hij toch wel zeer interessant; 10 PC's, 8 CC's (eventueel 13 als je 5 PC's inlevert), 4 EXP's..
Prijs? Ik DACHT dat Paul iets van 1300 euro zei, maar dat weet ik niet meer zeker (alcohol he?). Anders mail Ernst even: info@ernstamps.com

Ik weet wel dat programmeren lastig schijnt te zijn!

Jimi Hendrix
14 januari 2004, 22:52
Ik heb een Ernst Navigator, al zo'n 1,5 jaar,
is een meesterlijke footcontroller. Programmeren valt mee 'als je weet hoe het werkt'...
Er was eerst een oudere versie, die was een stuk groter (in gebruik bij oa Eef Albers), vandaar dat dit de Navigator mkII is, die overigens precies in een 'gamma'koffer past (kenners weten wat ik bedoel ;-))
Ik zag hem laatst volgens mij ook in gebruik bij Leendert Haaksma.

LordRiffenstein
15 januari 2004, 00:05
Die Navigator is wel interessant, heb even de manual gelezen en programmeren lijkt niet simpel. Als ik later dit jaar een nieuwe controller koop zal het dus geen tussen de Rocktron AA, de T-Rex Big FooT en de Navigator alhoewel deze laatste een pak duurder is dan de 2 anderen.

Chiel
16 januari 2004, 14:18
Leendert Haaksma speelt idd met die Navigator. Ik zit er zelf ook al een hele tijd over een nieuwe controller te denken. Het blijft echter een heel pak geld. :( En ja, als ik dan toch voor die nieuwe Rocktron Xpression ga, dan werkt zo'n Access waarschijnlijk stukken gemakkelijker. Maar ja. Dat is voorlopig voor mij nog allemaal toekomstmuziek :-(

LordRiffenstein
16 januari 2004, 14:54
Leendert Haaksma speelt idd met die Navigator.

Ik dacht dat hij de T-Rex Big Foot gebruikt!

Chiel
16 januari 2004, 14:57
De laatste keer dat ik hem heb gezien was een maand of 3 geleden, met Trijntje oosterhuis. Speelde toen zeker weten op de Ernst Navigator, maar volgens mij wel het MKI model. (MKI of MKII, dat weet ik niet helemaal zeker).

LordRiffenstein
16 januari 2004, 15:02
De laatste keer dat ik hem heb gezien was een maand of 3 geleden, met Trijntje oosterhuis. Speelde toen zeker weten op de Ernst Navigator, maar volgens mij wel het MKI model. (MKI of MKII, dat weet ik niet helemaal zeker).

Ik had maar een vluchtige blik op zijn pedalboard en dan nog op TV. Thanks!

Jimi Hendrix
17 januari 2004, 00:09
ik zag L.H. ook op TV bij Trijntje,
leek mij toch de MkII gezien de grootte (MkI is bijna 2x zo groot als de MkII)....
Anyway, ik was toevallig vanmiddag bij Ernst, alwaar ik het verschil kon beluisteren tussen een VanDenHul speakerkabel en een eenvoudigere Klotz, jeminee, ik ben om! (binnenkort is ook mijn rack klaar, bedraad met vandenhul dus (dure grap, maar klinkt goed!), foto's volgen....)

Chiel
17 januari 2004, 01:56
Jimi met rack? Waar heb je je Rivera top dan?

Rectifier
17 januari 2004, 02:32
Ja die lui doen maar....en een top en een rack puur voor FX ;-)

Jimi Hendrix
17 januari 2004, 08:58
yep, rack komen enkel effecten in, wordt erg gaaf!
enerzijds komt er een pedalenlaatje, met wat carl martin en electro harmonix pedalen, anderzijds ga ik w/d/w met microfoon en 2 powered monitors voor de wet kanalen. (1210, dtwo en mpx1)
Zo kun je om het even welke versterker gebruiken, microfoon ervoor en hopla! Leek mij veelzijdiger (want evt ook bruikbaar voor akoestisch gitaar (full range monitors)) en minder gesjouw dan nog een buizeneindtrap en gitaarspeakers. Over de klank hoef je niet te klagen, wellicht dat het iets minder 'blaast' dan gitaarspul.

Chiel
17 januari 2004, 14:46
Vet! :cool:

Zit ik dan met mijn mono setup :-?

morris
19 januari 2004, 02:30
Pics mate!

Jimi Hendrix
19 januari 2004, 15:56
pics volgen, als het goed is is herr Fliek begin februari klaar met de nogal gecustomizede linemixer en dan zet hij de hele boel in elkaar.

Rectifier
19 januari 2004, 16:36
Ik hoef de pic van Ernst niet te zien hoor :D

wimmeltje
9 maart 2004, 14:36
Pics mate!

Heej Morris,

Hier een Pic mate !

http://members.chello.nl/~w.leijssenaar/rek.JPG

Ondertussen is mijn eindversterker naar beneden verhuisd.

Heb je al plaatjes van jou nieuwe setup morris?? Ben erg benieuwd naar de H3000.

Groetjes Wimmeltje

LordRiffenstein
9 maart 2004, 14:54
Heej Morris,

Hier een Pic mate !

http://members.chello.nl/~w.leijssenaar/rek.JPG

Ondertussen is mijn eindversterker naar beneden verhuisd.

Heb je al plaatjes van jou nieuwe setup morris?? Ben erg benieuwd naar de H3000.

Groetjes Wimmeltje

Ziet er strak uit!!!

Het ergste aan nieuw spul is het wachten op de levering :oops: