PDA

View Full Version : Wat voor elec. Gitaar? om te beginnen?



Henri Bos
11 januari 2004, 15:54
Kan iemand mij raad geven?
Ik wil graag gitaar leren spelen (electr:), maar heb totaal geen ervaring.
Ben ook van plan lessen te gaan nemen maar weet niet wat voor
gitaar ik moet aanschaffen om hiermee te beginnen.
Sommigen mensen beginnen eerst op een spaans gitaar, is dit beter?
Of dit waar of niet waar is, kan iemand mij vertellen wat voor soort,
of merk ik beter kan kopen?
:razz:

closure
11 januari 2004, 16:32
als je na een jaar een nieuwe zou kunnen kopen : squier , goedkope ibanez , jack en danny , harley benton , stagg , epiphone special

als je wat langer wilt doen met je eerste gitaar : 2de hans gitaar die ooit bv 500 euro kostte nu voor 200 €

Trouwens spaanse ( klassieke ) gitaar is helemaal anders als elek. gitaar , de hals is breder, de hoge frets zijn moeilijker te berijken , dus als je elek. witl spelen begin dan ook gewoon met één

lupoloco
11 januari 2004, 18:15
ik verkoop m'n vantage voor 100€ :)

slayurrr
11 januari 2004, 18:58
Mijn RG270 kopen??? Ik hoef er niet veel voor te hebben.... :)

NeeraDJ
11 januari 2004, 19:42
Stagg moet je dus echt nooit doen, gewoon bagger. Ik heb laatst op school nog op een Daytone strat gespeeld en het geluid was verbazingwekkend goed. De gitaar was ook heel erg goed bespeelbaar en bleef redelijk goed gestemd. Natuurlijk kun je ook bij Richwood en Bogey gaan kijken, dat zijn ook prima beginnersgitaren. En ja Ibanez voor als je eens wat anders wilt :)

Javaca
11 januari 2004, 19:49
Die goedkope ibbi's hebben zelfs coilsplit in de tussenposities.

NeeraDJ
11 januari 2004, 19:52
Oh ja? Welke dan?

Javaca
11 januari 2004, 20:51
Die Grx 70. http://www.ibanez.co.jp/world/jumpstart/pages/images/grx70_jumpstart.gif
http://www.ibanez.co.jp/world/jumpstart/pages/images/grx70_jumpstart.gifhttp://www.ibanez.co.jp/world/jumpstart/pages/images/hsh_5w_split5.gif

NeeraDJ
11 januari 2004, 21:01
Oh zo, nee ik ben de coil split term gewend als van dat één coil van een element maar hoorbaar is :)

Javaca
11 januari 2004, 21:07
Ik zei de tussenposities.
Maar ik snap wat je bedoeld en eigenlijk ben ik het ook zo gewend. Maar een gitaar als deze is toch ook best te modificeren? Gewoon losse schakelaartjes er in.

NeeraDJ
11 januari 2004, 21:23
Das toch Agathis, hmm daar heb ik het niet zo mee. Dan betaal ik toch nog iets meer voor een Ibbi van basswood.

Kees1
11 januari 2004, 21:51
Niet dat ik verstand van Ibanez heb, maar volgens testen komt de 'Ibanez RG 321' er als beste uit, kost in de USA 250$.

slayurrr
11 januari 2004, 21:54
Al heeft iemand intresse in mijn RG270... ik verkoop hem voor wéinig :) (afgekort: HEB GELD NODIG)

Hempo
11 januari 2004, 21:57
Een goede beginnersgitaar heb je al rond de 200 euro.
Neem de Yamaha Pacifica. Aardige verhouding prijs/kwaliteit. En in de muziekschool in Assen lopen er heel veel met die dingen (beginners/gitaarlesleerlingen).
Dat is zeg maar een van de vele namaakmodellen een 'echte' stratocaster (Fender)

http://www.bringemusic.com/shop/media/bluepacificae.jpg
De Yamaha Pacifica

Ik speel er 3 jaar op nu en tot nu toe geen problemen gehad. Wel is het zo dat ik nou toch wel toe ben aan iets beters, qua geluid, speelgemak, en plastic-gehalte. :)
Maar als je nog geen gitaarervaringen hebt, merk je niet echt het verschil in geluidskwaliteit met een duurdere uitvoering.

MindBend
15 januari 2004, 00:11
Een goede beginnersgitaar heb je al rond de 200 euro.
Neem de Yamaha Pacifica. Aardige verhouding prijs/kwaliteit. En in de muziekschool in Assen lopen er heel veel met die dingen (beginners/gitaarlesleerlingen).
Dat is zeg maar een van de vele namaakmodellen een 'echte' stratocaster (Fender)

http://www.bringemusic.com/shop/media/bluepacificae.jpg
De Yamaha Pacifica

Ik speel er 3 jaar op nu en tot nu toe geen problemen gehad. Wel is het zo dat ik nou toch wel toe ben aan iets beters, qua geluid, speelgemak, en plastic-gehalte. :)
Maar als je nog geen gitaarervaringen hebt, merk je niet echt het verschil in geluidskwaliteit met een duurdere uitvoering.

Hiet sluit ik mij helemaal bij aan. Deze gitaar is voor een beginner zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding.

Serefingers Super Aldi
15 januari 2004, 07:37
Is de Fender Squier Standard weer een stap beter dan een Yamaha Pacifica?

Waar ik woon zijn ze namelijk dezelfde prijs 275€. :???:

abbys
15 januari 2004, 16:39
go for pacifica, hebben ondertussen al reputatie opgebouwd, en een goeie ook, gaat weg voor normaal gezien rond de 350€ ( de 112 toch, hebben ook nog goeiekopere modellen, maar 112 echt aanrader)

heb al heel veel van squier gehoord en gelezen, van wat ik weet hebben deze ook een reputatie, maar dan een slechte, natuurlijk als beginner merk je amper tot niet dat het geluid minder is ( no offence ) maar persoonlijk denk ik dat je van de pacifica veel meer genot zal hebben, VEEL meer.

AART
15 januari 2004, 19:08
ibanez gsa 60, is wel duurder maar wel fijn. :)

tbl-2100
16 januari 2004, 09:39
ik zou in iedergeval in het begin voor een stratocaster model gaan is goed makkelijk te bespelen, zoals die yahma of hoe je het ook schrijft

hendri
16 januari 2004, 16:01
Ik wil dus ook een (mijn eerste) electrische gitaar kopen....heb voorgaande posts ook met grote interesse gelezen..

Ik wil denk ik een Squier Strat Fat Affinity (weet niet of t goed geschreven is) kopen....maar een aantal mensen geven aan dat je beter voor de Yamaha kunt gaan?? Is dit ding puur beter qua geluid?? want daar gaat het immers om.....En is het ook niet dat het ook erg vanaf hangt welke versterker je gebruikt?? Kan me voorstellen dat daar ook veel verschil in zit.

En kan iemand mij vertellen wanneer het tijd is om (zoals ik) over te stappen/uit te breiden naar electrisch. Ik speel nu vanaf september...moet nog wel een en ander leren maar kan redelijk begeleiden.

Gr. Hendri

p.s. alvast bedankt voor reacties :P

slayurrr
16 januari 2004, 16:06
Is een Ibanez RG270 niks voor je??? :P

hendri
16 januari 2004, 16:11
is dit niet puur uit eigen belang??? hahaha....ik weet het niet....ga binnenkort zowiezo naar de winkel om een paar dingen te proberen denk ik

slayurrr
16 januari 2004, 16:21
:lol: , ach ik wil me gitaar gewoon kwijt en de RG270 is een best beginnersgitaartje... en ik verkoop hem voor wéinig!

renier
16 januari 2004, 16:47
[quote=Hempo]Hiet sluit ik mij helemaal bij aan. Deze gitaar is voor een beginner zo'n beetje het beste wat je kunt krijgen wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding.

same here. top kwaliteit voor het geld.