PDA

View Full Version : Kent iemand Quenca gitaren????



Stratman70
11 januari 2004, 15:07
Heb zo'n 3 jaar geleden een Quenca gitaar gekocht, maar ik heb eigenlijk nog nooit van dat merk gehoord. Het is van Spaanse makelij en hij klinkt en speelt beter als een 2de hands Guild die ik toen ook in mijn handen had. Ik twijfelde tussen die twee, maar de Quenca had een zeer aangenaam "neuzig" geluid en de zuiverheid/intonatie was helemaal perfect. Ik vond hem wel duur: 1500,-- gulden detijds, maar heb er geen spijt van, al heb ik ondertussen wel eens het idee gehad dat de prijs wat aan de hoge kant was.

Maar wat ik ook zoek op internet of wat... ik kom maar niks te weten over die gitaren. Ken iemand het merk Quenca?

maylingjv
13 januari 2004, 14:35
Bedoel je niet Cuenca?

Stratman70
13 januari 2004, 14:56
Oepsssssssssss. Ja je hebt gelijk!!! Wat stom! Vandaar dat ik er nooit iets over vond misschien? maar dan nog is alle info welkom.

maylingjv
13 januari 2004, 18:15
je hoort eigenlijk alleen maar veel van hun klassieke gitaren maar over hun steelstring gitaren kan ik niet echt iets zeggen maar dat ie beter klinkt als zo'n guild dat kan zeker goed zijn,alhambra heeft nu ook steel string gitaren en die zijn ook niet slecht,alleen spijtig dat almansa er geen uitbrengen want die vind ik echt heel erg goed,daar ga ik mij ooit nog is een thin body cutaway van bestellen alsk het geld heb :wink:

Stratman70
13 januari 2004, 20:27
In ieder geval bedankt voor je reaktie. Nu ik de naam juist spel, kan ik er helaas nog weinig over vinden. Inderdaad wel over de klassieke modellen, maar niet over de steelstring modellen. Helaas....